Hans als je mee leest het was Perron Noord ! zo werd het genoemd
Verder met de Monobill
ik ben eigenlijk zo ver dat ik wat schakelingen op hun werking in de versterker ingebouwd kan testen
En heb
De Gloeispanning AC getest voor de KT88 √
De Gloeispanning DC voor 6N1P of is het 6N6P denk de laatste en de 6J5 √
De spanning voor het negatief √
Vertraagd Inschakeling Hoogspanning √
De Hoogspanning heb ik eerder getest maar even uit veiligheidsoverwegingen niet aan gesloten
Nu wil ik de werking Bias automaat testen
Dan moet ik die 10 ohm meet weerstand aansluiten op de automaat en daar met behulp van een lab voeding spanning op zetten
Als ik daar 0 of 10 mV op zet dan moet de automaat gaan regelen en het negatief gaan verlagen regel ik dan mn labvoeding op naar 100 mV
Dan moet de automaat weer meer negatief geven
Ik kan misschien het best een 1K ohm weerstand in serie zetten van mn lab voeding Dan is er een spanningsdeler 100-1
Dus 10 volt is dan 100 mV
Kathode is positiever dan Gnd dus
+ labvoeding aan die 1K en de andere kant van die 1 K aan Kathode Gnd biasautomaat aan chassis met de - lab voeding
Tekeningetje helpt
Zie dat de min aan labvoeding een stukje over een donkere achtergrond loopt maar dat loopt naar de Gnd
Anne als je daar stommiteiten voor ziet Wil je die methode eventueel aanpassen?
Ik doe niks voor ik je Ok zie Heb geen zin in uitgebrande trafos of opgedampte printsporen
Edit Plaatje klopt niet 9.9 moet 9 volt zijn en de O.1 volt moet 1 volt zijn zie reactie Anne