de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Nou ik snap Wouter wel...ga je wat nabouwen en de werking van een systeem uitpluizen zodat de rest van de goegemeente er ook nog wat aan heeft, mag je oprotten :?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

leonidas schreef:
Sorry aan Wouter en Jeroen.
Was weer niet zo persoonlijk bedoeld.(maar kwam wel zo over0
Ik ben alleen alergisch voor metingen en analyses van mijn manier van ontwerpen.
Ik heb gewoon liever niet dat dit binnen mijn draadje gebeurt.
Maak er een apart draadje voor dan doe je mij een grote lol.

Laten we weer over gaan tot de orde van de dag of zo.

mvgr. Leon
De één na laatste zin had ik niet goed meegekregen merk ik. Is gewoon een helder verzoek. Dus als dat zou doen benadeel ik niemand, fair enough.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Net als schoonmoeders; zand erover O:)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door satefan »

Shadow schreef:
Net als schoonmoeders; zand erover O:)
Psies. De toestand van mijn schoonmoeder is al jaaaaaaaren zeer stabiel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl:
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

floeper schreef:
Ik verwacht niet dat je die 2uf gaat horen ;) maar een mooie bypass cap doet wonderen!
Ik gebruik Cornell Dubilier 940C 3000VDC 0.01uf (eigenlijk na het lezen van de capacitor test van Tony)
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Maar het kan altijd beter en duurder ;)

Hallo lieve mensen! Ik heb een beginnersvraag !! wat is correct om de bypass-kap op te nemen ?? foto 1 of foto 2? met dank!! :proost: (vertaald met google :goeie: )
Bijlagen
Liionidas OB XO Design bypass1.jpg
Liionidas OB XO Design bypass2.jpg
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Foto 1 :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Bypass cap of parallel condensator.
Foto twee is een serie condensator.
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

:D :-({|= :goeie: :goedzo:

bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

Good luck!

And feel free to share your build with text & pictures ;-)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

hank73 schreef:
:D :-({|= :goeie: :goedzo:

bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
lost in translation.....
maar gelukkig hebben we de foto's nog :bakkie:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door satefan »

Henkjan schreef:
hank73 schreef:
:D :-({|= :goeie: :goedzo:

bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
lost in translation.....
maar gelukkig hebben we de foto's nog :bakkie:
Toch zit er wel wat in. 'Bypass' kun je ook interpreteren als 'uitsluiten'. Maar dat is hier niet het geval, je voegt een extra cap toe. Deze komt niet in de plaats van de 1e cap, maar als toevoeging. Dus we kunnen het in plaats van een bypass-cap beter een add-on cap noemen of zo. :yeah:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door pappaleo »

Toch knap als je een verschil van 0,01uF kan waarnemen :hide:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door beijert »

De signalen die op weerstand stuiten in het ene deel van het filter passeren via de extra cap...

0.01 vind ik ook wel heel erg klein, zou eerder aan het 10-voudige denken. En dan nog.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door SSassen »

pappaleo schreef:
Toch knap als je een verschil van 0,01uF kan waarnemen :hide:
Da's geloven in dat iets beter of slechter is en dat geloof geeft vervolgens een soort placebo effect. Let op! Da's alleen voor mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn en nog in sprookjes geloven.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door wouter »

Ga jij dat Tony lekker uitleggen. Laten we deze vinder van ons mooie forum lekker met rust ;-)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
Ga jij dat Tony lekker uitleggen. Laten we deze vinder van ons mooie forum lekker met rust ;-)
Oh, Tony is de uitzondering op de regel, die weet dondersgoed waar hij mee bezig is, laat dat helder wezen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
pappaleo schreef:
Toch knap als je een verschil van 0,01uF kan waarnemen :hide:
Da's geloven in dat iets beter of slechter is en dat geloof geeft vervolgens een soort placebo effect. Let op! Da's alleen voor mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn en nog in sprookjes geloven.

U riep? :sure:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door jeroen_d »

Gek genoeg is zo’n bypass cap hoorbaar met een positief effect. Net als dat verzilverd koper anders klinkt dan blank koper, meer informatie in het hoog. Ondanks dat er binnen het frequentie bereik tot 20kHz eigenlijk niks substantieel aan te meten is.
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

Henkjan schreef:
hank73 schreef:
:D :-({|= :goeie: :goedzo:

bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
lost in translation.....
maar gelukkig hebben we de foto's nog :bakkie:

:lol: :proost:
dat maakte mijn dag goed! haha, verloren in vertaling, heel waar. Google redt de dag - maar slechts af en toe.

bedankt voor de antwoorden! :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

hank73 schreef:
Henkjan schreef:
hank73 schreef:
:D :-({|= :goeie: :goedzo:

bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
lost in translation.....
maar gelukkig hebben we de foto's nog :bakkie:

:lol: :proost:
dat maakte mijn dag goed! haha, verloren in vertaling, heel waar. Google redt de dag - maar slechts af en toe.

bedankt voor de antwoorden! :D
Blijf je updates posten alsjeblieft! Maak een eigen topic aan dan kunnen we mee genieten!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: the "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

hank73 schreef:
... verloren in vertaling,...
Ook een geweldige film.
hank73
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 14:44

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hank73 »

Gelukkige vrijdag!! Ik speel vanavond met mijn crossover ...! :lol: :proost:
http://www.modelpromo.nl/Liionidas%20Op ... atform.htm

": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

hank73 schreef:
Gelukkige vrijdag!! Ik speel vanavond met mijn crossover ...! :lol: :proost:
http://www.modelpromo.nl/Liionidas%20Op ... atform.htm

": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
Here you go;

https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... preme/?p=1
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

hank73 schreef:
...

": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
Een gewone keramische weerstand is ook een draadgewonden weerstand. Je kan natuurlijk willen betalen voor het Mundorf stempeltje en ik gun Rumoh ook zijn handel, maar ik gok dat beide met constantaandraad of manganinedraad werken.
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... c-10w/?p=1
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”