de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nou ik snap Wouter wel...ga je wat nabouwen en de werking van een systeem uitpluizen zodat de rest van de goegemeente er ook nog wat aan heeft, mag je oprotten 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
De één na laatste zin had ik niet goed meegekregen merk ik. Is gewoon een helder verzoek. Dus als dat zou doen benadeel ik niemand, fair enough.leonidas schreef:Sorry aan Wouter en Jeroen.
Was weer niet zo persoonlijk bedoeld.(maar kwam wel zo over0
Ik ben alleen alergisch voor metingen en analyses van mijn manier van ontwerpen.
Ik heb gewoon liever niet dat dit binnen mijn draadje gebeurt.
Maak er een apart draadje voor dan doe je mij een grote lol.
Laten we weer over gaan tot de orde van de dag of zo.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Psies. De toestand van mijn schoonmoeder is al jaaaaaaaren zeer stabiel.Shadow schreef:Net als schoonmoeders; zand erover
Re: the "Liionidas" open baffle.
floeper schreef:Ik verwacht niet dat je die 2uf gaat horenmaar een mooie bypass cap doet wonderen!
Ik gebruik Cornell Dubilier 940C 3000VDC 0.01uf (eigenlijk na het lezen van de capacitor test van Tony)
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
Maar het kan altijd beter en duurder
Hallo lieve mensen! Ik heb een beginnersvraag !! wat is correct om de bypass-kap op te nemen ?? foto 1 of foto 2? met dank!!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Bypass cap of parallel condensator.
Foto twee is een serie condensator.
Foto twee is een serie condensator.
Re: the "Liionidas" open baffle.
bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Good luck!
And feel free to share your build with text & pictures
And feel free to share your build with text & pictures
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: the "Liionidas" open baffle.
lost in translation.....hank73 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
maar gelukkig hebben we de foto's nog
Re: the "Liionidas" open baffle.
Toch zit er wel wat in. 'Bypass' kun je ook interpreteren als 'uitsluiten'. Maar dat is hier niet het geval, je voegt een extra cap toe. Deze komt niet in de plaats van de 1e cap, maar als toevoeging. Dus we kunnen het in plaats van een bypass-cap beter een add-on cap noemen of zo.Henkjan schreef:lost in translation.....hank73 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
maar gelukkig hebben we de foto's nog
Re: de "Liionidas" open baffle.
De signalen die op weerstand stuiten in het ene deel van het filter passeren via de extra cap...
0.01 vind ik ook wel heel erg klein, zou eerder aan het 10-voudige denken. En dan nog.
0.01 vind ik ook wel heel erg klein, zou eerder aan het 10-voudige denken. En dan nog.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Da's geloven in dat iets beter of slechter is en dat geloof geeft vervolgens een soort placebo effect. Let op! Da's alleen voor mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn en nog in sprookjes geloven.pappaleo schreef:Toch knap als je een verschil van 0,01uF kan waarnemen
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ga jij dat Tony lekker uitleggen. Laten we deze vinder van ons mooie forum lekker met rust 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Oh, Tony is de uitzondering op de regel, die weet dondersgoed waar hij mee bezig is, laat dat helder wezen.wouter schreef:Ga jij dat Tony lekker uitleggen. Laten we deze vinder van ons mooie forum lekker met rust
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
SSassen schreef:Da's geloven in dat iets beter of slechter is en dat geloof geeft vervolgens een soort placebo effect. Let op! Da's alleen voor mensen die makkelijk beïnvloedbaar zijn en nog in sprookjes geloven.pappaleo schreef:Toch knap als je een verschil van 0,01uF kan waarnemen
U riep?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Gek genoeg is zo’n bypass cap hoorbaar met een positief effect. Net als dat verzilverd koper anders klinkt dan blank koper, meer informatie in het hoog. Ondanks dat er binnen het frequentie bereik tot 20kHz eigenlijk niks substantieel aan te meten is.
Re: the "Liionidas" open baffle.
Henkjan schreef:lost in translation.....hank73 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
maar gelukkig hebben we de foto's nog
dat maakte mijn dag goed! haha, verloren in vertaling, heel waar. Google redt de dag - maar slechts af en toe.
bedankt voor de antwoorden!
Re: the "Liionidas" open baffle.
Blijf je updates posten alsjeblieft! Maak een eigen topic aan dan kunnen we mee genieten!hank73 schreef:Henkjan schreef:lost in translation.....hank73 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
bypass betekent voor mij, om de regel over te slaan. dus ... het is parallel aan dezelfde lijn. gracias amigo's !!
maar gelukkig hebben we de foto's nog
![]()
![]()
dat maakte mijn dag goed! haha, verloren in vertaling, heel waar. Google redt de dag - maar slechts af en toe.
bedankt voor de antwoorden!
Re: the "Liionidas" open baffle.
Ook een geweldige film.hank73 schreef:... verloren in vertaling,...
Re: de "Liionidas" open baffle.
Gelukkige vrijdag!! Ik speel vanavond met mijn crossover ...!

http://www.modelpromo.nl/Liionidas%20Op ... atform.htm
": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
http://www.modelpromo.nl/Liionidas%20Op ... atform.htm
": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
Re: de "Liionidas" open baffle.
Here you go;hank73 schreef:Gelukkige vrijdag!! Ik speel vanavond met mijn crossover ...!![]()
http://www.modelpromo.nl/Liionidas%20Op ... atform.htm
": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... preme/?p=1
Re: de "Liionidas" open baffle.
Een gewone keramische weerstand is ook een draadgewonden weerstand. Je kan natuurlijk willen betalen voor het Mundorf stempeltje en ik gun Rumoh ook zijn handel, maar ik gok dat beide met constantaandraad of manganinedraad werken.hank73 schreef:...
": neem een draadgewonden R voor R1 omdat je in de
signalpad van de Crystal 10 ". Ik ben nieuw in alles - kan iemand een link naar een draadgewonden R delen in de case voor deze cross-over, alstublieft? bedankt!:D:D:D
https://www.rumoh.eu/crossover-parts/re ... c-10w/?p=1
