Kemet Elco

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Kemet Elco

Bericht door PimDriessen »

Beste Forum Leden,
Wie kan er een verhelderend advies geven over het volgende probleem.
Bij het vastzetten van een draadvork op een Kemet Elco, ging het mis.
Het gedeelte waar de schroef in gedraaid wordt draaide ineens mee, nou is de vraag hoe zou het inwendige van deze elco zijn geconstrueerd.
Moet ik deze elco weggooien, of kan de aluminium draad bevestiging worden vast gelijmd, met 2 componentenlijm?.
Hieronder een aantal foto`s van de betreffende elco.
Groet,
Pim
ScreenShot113.jpg
ScreenShot114.jpg
ScreenShot115.jpg
ScreenShot116.jpg
ScreenShot117.jpg
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Kemet Elco

Bericht door Rob Dingen »

Je kunt gewoon meten of hij nog goed is.
Heb er nog nooit een open gemaakt dus weet niet of dat gaat.
De platte kanten zitten er niet voor niets op met een sleutel tegen houden.

Rob
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Kemet Elco

Bericht door PimDriessen »

Hoi Rob,
Dat zag ik ook toen het al te laat was, dat er met een steeksleutel 13 het draad gedeelte kan worden vastgehouden.
Maar dat heb ik nog niet eerder gezien bij een elco, normaal draai je de bout erin tot hij vastzit.
Dus als de lading er op blijft staat ter vergelijking met een goede elco zou hij gewoon gebruikt kunnen worden, denk jij?.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kemet Elco

Bericht door Pjotr »

Dan heb je er nogal wat kracht op gezet zeg :shock: Is alleen de schroefdraad dol of draait de hele bus mee? In dat laatste geval is ie gewoon lek. Dan heb je de afdichting ook aan gort gedraaid. Dan kan ie nog wel goed werken maar zal ie dan niet meer lang mee gaan. Is het aan jou om dat af te wachten of niet.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Kemet Elco

Bericht door PimDriessen »

Hoi Pjotr,

Dat valt wel mee, heb het met een Inbussleuteltje vastgezet dan is er niet een echte hefboom aanwezig, de schroefdraad is geheel intact.

Het is niet zo dat het gedeelte waar de draad inzit zover los zit dat het met de hand kan worden losgedraaid, moet daar nog steeds wel een steeksleutel voor gebruiken om er beweging in te krijgen.

Denk dat het verstandig is om een nieuwe te bestellen zijn niet zo prijzig, € 10,00 per stuk.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Re: Kemet Elco

Bericht door Nijn »

Toevallig ook op zoek naar een soortgelijke elco en €10 per stuk is een koopje - waar koop je ze voor die prijs?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Kemet Elco

Bericht door Olaf Analogue »

Nijn schreef:
Toevallig ook op zoek naar een soortgelijke elco en €10 per stuk is een koopje - waar koop je ze voor die prijs?
http://www.elektrodump.nl/en/elco-low-v ... f-63v.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kemet Elco

Bericht door Pjotr »

Aan de nummering te zien zijn het Rifa elco's. Nu onderdeel van Kemet.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Kemet Elco

Bericht door PimDriessen »

Ze komen inderdaad bij Electrodump vandaan, ze hebben wel meer Elco's.
Er zijn ook beugels voor aanwezig, die worden niet meegeleverd.
http://www.elektrodump.nl/nl/51-elco-s-laagspanning

Na nog eens goed te hebben gekeken naar de elco met het meedraaiende schroef gedeelte, er is een nokje afgebroken waar de inkeping zit.
Groet,
Pim
ScreenShot118.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kemet Elco

Bericht door audiomanics »

Volgens mij heb ik deze elco's nog al liggen, origineel en nieuw.. maar niet voor 10 euro..

Kees
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kemet Elco

Bericht door ds23man »

2 euro of 50? :think: :think: :think:
Plaats reactie