Kemet Elco
Moderator: Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Kemet Elco
Beste Forum Leden,
Wie kan er een verhelderend advies geven over het volgende probleem.
Bij het vastzetten van een draadvork op een Kemet Elco, ging het mis.
Het gedeelte waar de schroef in gedraaid wordt draaide ineens mee, nou is de vraag hoe zou het inwendige van deze elco zijn geconstrueerd.
Moet ik deze elco weggooien, of kan de aluminium draad bevestiging worden vast gelijmd, met 2 componentenlijm?.
Hieronder een aantal foto`s van de betreffende elco.
Groet,
Pim
Wie kan er een verhelderend advies geven over het volgende probleem.
Bij het vastzetten van een draadvork op een Kemet Elco, ging het mis.
Het gedeelte waar de schroef in gedraaid wordt draaide ineens mee, nou is de vraag hoe zou het inwendige van deze elco zijn geconstrueerd.
Moet ik deze elco weggooien, of kan de aluminium draad bevestiging worden vast gelijmd, met 2 componentenlijm?.
Hieronder een aantal foto`s van de betreffende elco.
Groet,
Pim
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Kemet Elco
Je kunt gewoon meten of hij nog goed is.
Heb er nog nooit een open gemaakt dus weet niet of dat gaat.
De platte kanten zitten er niet voor niets op met een sleutel tegen houden.
Rob
Heb er nog nooit een open gemaakt dus weet niet of dat gaat.
De platte kanten zitten er niet voor niets op met een sleutel tegen houden.
Rob
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Kemet Elco
Hoi Rob,
Dat zag ik ook toen het al te laat was, dat er met een steeksleutel 13 het draad gedeelte kan worden vastgehouden.
Maar dat heb ik nog niet eerder gezien bij een elco, normaal draai je de bout erin tot hij vastzit.
Dus als de lading er op blijft staat ter vergelijking met een goede elco zou hij gewoon gebruikt kunnen worden, denk jij?.
Groet,
Pim
Dat zag ik ook toen het al te laat was, dat er met een steeksleutel 13 het draad gedeelte kan worden vastgehouden.
Maar dat heb ik nog niet eerder gezien bij een elco, normaal draai je de bout erin tot hij vastzit.
Dus als de lading er op blijft staat ter vergelijking met een goede elco zou hij gewoon gebruikt kunnen worden, denk jij?.
Groet,
Pim
Re: Kemet Elco
Dan heb je er nogal wat kracht op gezet zeg
Is alleen de schroefdraad dol of draait de hele bus mee? In dat laatste geval is ie gewoon lek. Dan heb je de afdichting ook aan gort gedraaid. Dan kan ie nog wel goed werken maar zal ie dan niet meer lang mee gaan. Is het aan jou om dat af te wachten of niet.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Kemet Elco
Hoi Pjotr,
Dat valt wel mee, heb het met een Inbussleuteltje vastgezet dan is er niet een echte hefboom aanwezig, de schroefdraad is geheel intact.
Het is niet zo dat het gedeelte waar de draad inzit zover los zit dat het met de hand kan worden losgedraaid, moet daar nog steeds wel een steeksleutel voor gebruiken om er beweging in te krijgen.
Denk dat het verstandig is om een nieuwe te bestellen zijn niet zo prijzig, € 10,00 per stuk.
Groet,
Pim
Dat valt wel mee, heb het met een Inbussleuteltje vastgezet dan is er niet een echte hefboom aanwezig, de schroefdraad is geheel intact.
Het is niet zo dat het gedeelte waar de draad inzit zover los zit dat het met de hand kan worden losgedraaid, moet daar nog steeds wel een steeksleutel voor gebruiken om er beweging in te krijgen.
Denk dat het verstandig is om een nieuwe te bestellen zijn niet zo prijzig, € 10,00 per stuk.
Groet,
Pim
Re: Kemet Elco
Toevallig ook op zoek naar een soortgelijke elco en €10 per stuk is een koopje - waar koop je ze voor die prijs?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Kemet Elco
http://www.elektrodump.nl/en/elco-low-v ... f-63v.htmlNijn schreef:Toevallig ook op zoek naar een soortgelijke elco en €10 per stuk is een koopje - waar koop je ze voor die prijs?
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Kemet Elco
Ze komen inderdaad bij Electrodump vandaan, ze hebben wel meer Elco's.
Er zijn ook beugels voor aanwezig, die worden niet meegeleverd.
http://www.elektrodump.nl/nl/51-elco-s-laagspanning
Na nog eens goed te hebben gekeken naar de elco met het meedraaiende schroef gedeelte, er is een nokje afgebroken waar de inkeping zit.
Groet,
Pim
Er zijn ook beugels voor aanwezig, die worden niet meegeleverd.
http://www.elektrodump.nl/nl/51-elco-s-laagspanning
Na nog eens goed te hebben gekeken naar de elco met het meedraaiende schroef gedeelte, er is een nokje afgebroken waar de inkeping zit.
Groet,
Pim
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Kemet Elco
Volgens mij heb ik deze elco's nog al liggen, origineel en nieuw.. maar niet voor 10 euro..
Kees
Kees
