3 weg systeem bouwen(type Countach).
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
De facet erbovenop heeft waarschijnlijk weinig effect, zo weinig dat je alleen in een directe vergelijking zou kunnen horen. Dat heeft ermee te maken dat de tweeter verticaal al redelijk bundelt bij frequenties waarover het hier gaat. Er is wel wat voor te zeggen om de maten van het trapezium (dus ook de hoogte) hetzelfde te houden als die van het ontwerp.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
De maten van de facet wil ik ook hetzelfde laten, moet nog kijken HOE ik die facet van de zijkanten ga maken, wordt nog wel een opgave denk ik, omdat ze van 0 naar 36 mm schuin weglopen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Daarom ben ik ook wel enthousiast over Alexander's website. Hier vind je een methode die met vrij simpele hulpmiddelen toch goede resultaten biedt. Wel een scherpe handzaag nemen...
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Is zo iets niet mooier?
Je behoud dan de vorm van de speaker beter zichtbaar en het wordt minde lomp.
Je behoud dan de vorm van de speaker beter zichtbaar en het wordt minde lomp.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Vandaafg de tweeters binnen gekregen, maar ik dacht dan gebruik ik een kopieer frees, maar dat werkt dus niet, want die frezen zijn vaak wel 1 tot 3 cm lang en als het lager er boven zit betekent dat ik ook een mal moet maken van minimaal 3cm dik om hem die vorm te kunne laten volgen en bv 3mm diep te frezen.
Wat is een andere, evt. betere methode?
Wat is een andere, evt. betere methode?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Kopieerring gebruiken en een mal maken of laten maken.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Met een kopieerring. Malletje (laten) maken met een overmaat van (kopieerring diameter - freesdiameter) / 2. En dan de mal plaatsen, freesdiepte instellen en gaan.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
wat Leo en Joran zeggen, copieerhuls is wat je nodig hebt
sjabloon: FreesKees heeft (als hij t bewaard heeft) van die tweeter nog wel de tekening
sjabloon: FreesKees heeft (als hij t bewaard heeft) van die tweeter nog wel de tekening
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Wat de vraag (bij mij) oproept of Peterl over een kopieerring beschikt, of dat er voor zijn bovenfrees, (een Topcraft als ik het goed zag) eigenlijk wel eentje leverbaar is ?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Top mannen, ik heb de kopieerring gevonden in de doos, wist niet waar het ding voor wasray5150 schreef:Wat de vraag (bij mij) oproept of Peterl over een kopieerring beschikt, of dat er voor zijn bovenfrees, (een Topcraft als ik het goed zag) eigenlijk wel eentje leverbaar is ?
Nu moet ik alleen nog de mal maken met een overmaat van de frees tot de kopieerring.
Zitten zelfs reserve koolborstels in de doos.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Hoho zonder N van Nathalee graagHenkjan schreef:Joran
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ter verduidelijking, 2 foto’s uit m’n Calpamos topic:
De mal heeft Kees voor me gemaakt, je moet dan ook rekening houden met de radius van je frees. Die opening moet iets groter zijn, volgens de formule die Leo noemt. Een kopieerhuls is iets als dit (voor mijn machine dan):
Edit: we zaten even dubbel, je hebt eea al gevonden 
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dit is de ring, deze is 17,4 mm de frees 12 mm dus 2,7mm overmaat als ik het goed heb.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
sollie, geen leesbril op gehadShadow schreef:Hoho zonder N van Nathalee graagHenkjan schreef:Joran
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik had deze week luidsprekers besteld en kreeg maar geen bericht van de betaling dus een mail naar het bedrijf gestuurd, blijkt dat ze gehacked waren dit weekend en de betaling door werd geschreven naar een andere buitenlandse rekening, geld weg, luidsprekers weg.
Controleer dus goed of het rekeningnr klopt waar je het naar over maakt. ik heb een regeling getroffen met het bedrijf en krijg nu alsnog mijn woofers en midtoners met een flinke schade post.
Controleer dus goed of het rekeningnr klopt waar je het naar over maakt. ik heb een regeling getroffen met het bedrijf en krijg nu alsnog mijn woofers en midtoners met een flinke schade post.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Het antwoord is PayPal. Als je met een bankoverschrijving (Ideal oid) hebt overgemaakt is het verrekte lastig wat te verhalen, als het al lukt.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Normaal betaal ik meestal met paypal, maar hier was dat niet mogelijk, ik had zelf ook moeten twijfelen aan de betaling.
Maar het is de eerste keer dat me dit gebeurt, ik koop bijna al mijn aankopen via internet en zoiets is nooit eerder gebeurt.
En het klopt, er is niets te verhalen.
Maar het is de eerste keer dat me dit gebeurt, ik koop bijna al mijn aankopen via internet en zoiets is nooit eerder gebeurt.
En het klopt, er is niets te verhalen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Heb het een keer gehad, verhaal hier wel verteld dacht ik, een (vond ik) dure lamp boven de eettafel besteld. De shop bleek al failliet te zijn en bleef toch gewoon open. Had met PayPal betaald en kon de betaling tegenhouden. Wat ik toen verzuimd had en nu wel altijd doe met dit soort dingen is heel simpel de naam van de shop googlen, als er wat aan de hand is komt het vaak wel boven drijven. Kleine dingen maakt me niet uit maar grotere aankopen altijd Paypal. Als een verkoper dit niet wil is het jammer maar helaas.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dit was een bekend elektronica, versterker bedrijf waar ik ooit vaker heb gekocht, maar het rekeningnummer was veranderd, ze waren gehacked in het weekend. maar hopelijk komen me speakers nu wel in de komende dagen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ok, dan is het helemaal vervelend, ook voor de verkopende partij. Nou hopelijk komt het goed met je bestelling.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Hij was heel coulant, hij heeft ong. 60% opgehoest van het bedrag en ik nog 40%, dus erg netjes.Barry2001 schreef:Ok, dan is het helemaal vervelend, ook voor de verkopende partij. Nou hopelijk komt het goed met je bestelling.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik vind dat jij heel coulant bent geweest. Gehackt worden is niet de schuld van de klant. En dan ga ik ervan uit dat de verkoper de waarheid spreekt. Maar wel vervelend dit!
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Is de betaling niet te storneren? Ik vind je ook erg coulant namelijk.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Misschien wel maar ik maak het geld over op een onbekende rekening waar hij niets van krijgt, vervolgens stuurt hij mij materiaal waar hij geen geld voor heeft gekregen. We zijn dus beide het schip in gegaan, ik heb hier wel een goed gevoel bij en dat vind ik ook belangrijk.Douwe84 schreef:Is de betaling niet te storneren? Ik vind je ook erg coulant namelijk.
De bank kon niets doen aan een buitenland rekening als je die zelf hebt overgemaakt alleen automatische overschrijving kan terug.
Er zijn ergere dingen in het leven denk ik.
