3 weg systeem bouwen(type Countach).

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

Shadow schreef:
De terminals bedoel je?
Ja het luidspreker aansluiting blok. Waar in dit schema hang je dat ding ergens.
Bijlagen
countach luidspreker.png
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door Shadow »

Onder de poort toch?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

Je bedoelt onder de baspoort?
Daar is geen plaats genoeg, unit is 100 mm rond.
Kan ik hem in het midden plaatse achter de woofer?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door Kappa7 »

Tja je kabel komt over het algemeen over de vloer naar je speaker toe dus wat zal dan de beste plaats zijn???
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door dre »

Bedoel je het filter?

Mooi project trouwens! :goedzo:
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2444
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door timpert »

Je hoeft geen inbouw aansluitingen te gebruiken, er zijn ook aansluitingen die je in een boorgat kan stoppen. Daarvoor heb je onder de poort zat ruimte.

Edit: deze bedoel ik. https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... a-38g.html
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

dre schreef:
Bedoel je het filter?

Mooi project trouwens! :goedzo:
Nee het filter komt bovenin achter het luikje.

Ik heb een ronde aansluiting besteld die er in valt met 2 connectoren, daarom past die niet onder de baspoort.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door dre »

Opnieuw bestellen dan maar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door pappaleo »

Of de poort wat hoger plaatsen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door dre »

Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2444
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door timpert »

Ik zou inderdaad geneigd zijn om de poort op de aangegeven plaats te laten
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

dre schreef:
Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door dre »

Nee,daar kan ie prima.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door Shadow »

Ik zou ff 2 van deze bestellen bij ome Rudy;

https://www.rumoh.eu/accessories/termin ... tin-nickel
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door pappaleo »

peterl schreef:
dre schreef:
Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.
Hangen wel je kabels voor je poort te bengelen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Ik zou ff 2 van deze bestellen bij ome Rudy;

https://www.rumoh.eu/accessories/termin ... tin-nickel
+1 :goedzo:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
peterl schreef:
dre schreef:
Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.
Hangen wel je kabels voor je poort te bengelen.
Ja,het blijft een compromis.....
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

Nog wat andere vragen, wat voor luidsprekerkabel gebruik je in de kast?
Hoe plak je de 2x 18mm frontplaten aan elkaar, ja met lijm, dat begrijp ik, maar vol gelijmd, verdund, plaatselijk lijm?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door ds23man »

Leo gebruikt altijd een oude grasmaaier verlengkabel vanwege het groene karakter. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door pappaleo »

Luidsprekerkabel: Handelbaar en niet zo zwaar dat het je luidsprekerasnsluitingen stuk trekt door het gewicht of de stugheid. De 1,5mm² die bij Rumoh te koop is, is prima.

Lijmen: gewoon houtlijm met een rollertje aanbrengen in een niet te dikke gelijkmatige laag en dan de platen op elkaar klemmen.
Om te voorkomen dat de platen tov elkaar gaan glijden sla ik er meestal op een van de platen (vóór het insmeren met lijm) een paar minuscule spijkertjes in een van de platen en knip de kop er af zodat ze nog ca1mm uitsteken. Door het klemmen worden die wel in de plaat gedrukt, maar de platen blijven dan wel op hun plaats.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 21 mar 2021, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Leo gebruikt altijd een oude grasmaaier verlengkabel vanwege het groene karakter. :mrgreen:
Dat kan ook. Als je toevallig nog grasmaaierkabel hebt liggen :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

Ik zag als isolatie materiaal voor deze kast fibsorb 50= 500gr/m2 en fibsorb100 maar zit daar een plaklaag aan of druk je dat tegen de wand en door het opvullen met polyester watten blijft het hangen?
Een ander materiaal wat er wordt gebruikt voor de midtoner is basotect 2cm of is daar wat anders voor te gebruiken?
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2444
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door timpert »

Basotect is de merknnaam van Basf melamineschuim. Is ook in NL te koop. Merford heeft een equivalent, dat heet Flamex.

Fisorb is polyesterwol/vilt/whatever, Merford equivalent heet Akotherm. Als ik me niet vergis wordt dat laatste door Intertechnik op de markt gebracht onder de naam 'bondum'

Van beide materialen moet je de juiste dikte en dichtheid hebben, dan presteren ze identiek aan de oorspronkelijk gespecificeerde materialen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door peterl »

Vandaag aan het frezen geweest, de basppoort, LS aansluiting en poort voor voor de bas demping gefreest, past netjes, de 100mm poort trilt er in ieder geval niet uit. :lol:
Ik heb zelfs de baspoort niet hoeven te verplaatsen, hij paste er nog onder. :yeah:
Bijlagen
achterzijde speacker 2.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).

Bericht door Douwe84 »

Keurig!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”