Ja het luidspreker aansluiting blok. Waar in dit schema hang je dat ding ergens.Shadow schreef:De terminals bedoel je?
3 weg systeem bouwen(type Countach).
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Je bedoelt onder de baspoort?
Daar is geen plaats genoeg, unit is 100 mm rond.
Kan ik hem in het midden plaatse achter de woofer?
Daar is geen plaats genoeg, unit is 100 mm rond.
Kan ik hem in het midden plaatse achter de woofer?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Tja je kabel komt over het algemeen over de vloer naar je speaker toe dus wat zal dan de beste plaats zijn???
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Je hoeft geen inbouw aansluitingen te gebruiken, er zijn ook aansluitingen die je in een boorgat kan stoppen. Daarvoor heb je onder de poort zat ruimte.
Edit: deze bedoel ik. https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... a-38g.html
Edit: deze bedoel ik. https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... a-38g.html
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Nee het filter komt bovenin achter het luikje.dre schreef:Bedoel je het filter?
Mooi project trouwens!
Ik heb een ronde aansluiting besteld die er in valt met 2 connectoren, daarom past die niet onder de baspoort.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik zou inderdaad geneigd zijn om de poort op de aangegeven plaats te laten
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.dre schreef:Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Hangen wel je kabels voor je poort te bengelen.peterl schreef:Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.dre schreef:Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
+1Shadow schreef:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ja,het blijft een compromis.....pappaleo schreef:Hangen wel je kabels voor je poort te bengelen.peterl schreef:Dan zet ik de aansluiting liever boven die bracing, als dat invloed kan hebben.dre schreef:Wel weinig ruimte,misschien dat zo dicht bij de bracing de afstemming wat veranderd....
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Nog wat andere vragen, wat voor luidsprekerkabel gebruik je in de kast?
Hoe plak je de 2x 18mm frontplaten aan elkaar, ja met lijm, dat begrijp ik, maar vol gelijmd, verdund, plaatselijk lijm?
Hoe plak je de 2x 18mm frontplaten aan elkaar, ja met lijm, dat begrijp ik, maar vol gelijmd, verdund, plaatselijk lijm?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Leo gebruikt altijd een oude grasmaaier verlengkabel vanwege het groene karakter. 
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Luidsprekerkabel: Handelbaar en niet zo zwaar dat het je luidsprekerasnsluitingen stuk trekt door het gewicht of de stugheid. De 1,5mm² die bij Rumoh te koop is, is prima.
Lijmen: gewoon houtlijm met een rollertje aanbrengen in een niet te dikke gelijkmatige laag en dan de platen op elkaar klemmen.
Om te voorkomen dat de platen tov elkaar gaan glijden sla ik er meestal op een van de platen (vóór het insmeren met lijm) een paar minuscule spijkertjes in een van de platen en knip de kop er af zodat ze nog ca1mm uitsteken. Door het klemmen worden die wel in de plaat gedrukt, maar de platen blijven dan wel op hun plaats.
Lijmen: gewoon houtlijm met een rollertje aanbrengen in een niet te dikke gelijkmatige laag en dan de platen op elkaar klemmen.
Om te voorkomen dat de platen tov elkaar gaan glijden sla ik er meestal op een van de platen (vóór het insmeren met lijm) een paar minuscule spijkertjes in een van de platen en knip de kop er af zodat ze nog ca1mm uitsteken. Door het klemmen worden die wel in de plaat gedrukt, maar de platen blijven dan wel op hun plaats.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 21 mar 2021, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat kan ook. Als je toevallig nog grasmaaierkabel hebt liggends23man schreef:Leo gebruikt altijd een oude grasmaaier verlengkabel vanwege het groene karakter.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik zag als isolatie materiaal voor deze kast fibsorb 50= 500gr/m2 en fibsorb100 maar zit daar een plaklaag aan of druk je dat tegen de wand en door het opvullen met polyester watten blijft het hangen?
Een ander materiaal wat er wordt gebruikt voor de midtoner is basotect 2cm of is daar wat anders voor te gebruiken?
Een ander materiaal wat er wordt gebruikt voor de midtoner is basotect 2cm of is daar wat anders voor te gebruiken?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Basotect is de merknnaam van Basf melamineschuim. Is ook in NL te koop. Merford heeft een equivalent, dat heet Flamex.
Fisorb is polyesterwol/vilt/whatever, Merford equivalent heet Akotherm. Als ik me niet vergis wordt dat laatste door Intertechnik op de markt gebracht onder de naam 'bondum'
Van beide materialen moet je de juiste dikte en dichtheid hebben, dan presteren ze identiek aan de oorspronkelijk gespecificeerde materialen.
Fisorb is polyesterwol/vilt/whatever, Merford equivalent heet Akotherm. Als ik me niet vergis wordt dat laatste door Intertechnik op de markt gebracht onder de naam 'bondum'
Van beide materialen moet je de juiste dikte en dichtheid hebben, dan presteren ze identiek aan de oorspronkelijk gespecificeerde materialen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Vandaag aan het frezen geweest, de basppoort, LS aansluiting en poort voor voor de bas demping gefreest, past netjes, de 100mm poort trilt er in ieder geval niet uit.
Ik heb zelfs de baspoort niet hoeven te verplaatsen, hij paste er nog onder.
Ik heb zelfs de baspoort niet hoeven te verplaatsen, hij paste er nog onder.
