Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Ook ik heb op mijn PD ruis, dat zit in het ontwerp.
Dat was voor mij ook de reden om zo veel versterking niet meer met buizen te doen.
Dat was voor mij ook de reden om zo veel versterking niet meer met buizen te doen.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Maar waarom zeggen de originele ontwikkelaars Dick en Doede dan dat hij doodstil is, zelfs de Scratch versie was dat (zeggen zij)
Ik vind het geluid wel erg goed nu ik hem een poosje gebruik, mooi vol, alles aanwezig.
Ik vind het geluid wel erg goed nu ik hem een poosje gebruik, mooi vol, alles aanwezig.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Jouw versie is inderdaad qua indeling vrijwel hetzelfde.
Daar zou het niet aan moeten liggen.
De bedrading is wel door Dick wat netter uitgevoerd.
Ook heeft hij een sterpunt aan de kastmassa gemaakt.
Daar zou het niet aan moeten liggen.
De bedrading is wel door Dick wat netter uitgevoerd.
Ook heeft hij een sterpunt aan de kastmassa gemaakt.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Vreemd, ik heb totaal geen last van ruis of brom en mijn lay-out ziet er zo uit (en alles staat pal op elkaar):Kappa7 schreef:Ook ik heb op mijn PD ruis, dat zit in het ontwerp.
Dat was voor mij ook de reden om zo veel versterking niet meer met buizen te doen.
Ik heb wel de hele amp op één bordje met een gemeenschappelijke signaalmassa. Alle verbindingen zijn zo kort mogelijk om 'antenne' symptomen te voorkomen. Ook de buizen afschermingskokers liggen aan massa via de buizenvoeten.
Laatst gewijzigd door 211audio op di 03 apr 2018, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Dat nette zie ik niet zo (vaak wel, hier niet) maar dat het zo "slordig" toch goed werkt (volgens Dick) was voor mij de reden het eens te proberen; ik heb ook een sterpunt voor aarde aan de kast op de zelfde plaats als Dick.
Ik ga de eerste buizen nog inpakken en misschien nieuwe buisjes bestellen.
Ruud
Ik ga de eerste buizen nog inpakken en misschien nieuwe buisjes bestellen.
Ruud
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Netjes is ook geen issue. Wel kort bedraad en ingeval van wisselspanning zoveel mogelijk 90 graden hoeken maken met het overbruggen van draden.
Één centraal massapunt bij de voeding en één massaterminal bij het versterkerdeel helpt veel.
Ik draai met 5755 in V1 en 6N3p-DR in V2
Één centraal massapunt bij de voeding en één massaterminal bij het versterkerdeel helpt veel.
Ik draai met 5755 in V1 en 6N3p-DR in V2
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Op zich is mijn PD wel goed en stil maar niet stil genoeg voor mij.211audio schreef:Vreemd, ik heb totaal geen last van ruis of brom en mijn lay-out ziet er zo uit (en alles staat pal op elkaar):Kappa7 schreef:Ook ik heb op mijn PD ruis, dat zit in het ontwerp.
Dat was voor mij ook de reden om zo veel versterking niet meer met buizen te doen.
PD-Boven.JPG
Ik heb wel de hele amp op één bordje met een gemeenschappelijke signaalmassa. Alle verbindingen zijn zo kort mogelijk om 'antenne' symptomen te voorkomen. Ook de buizen afschermingskokers liggen aan massa via de buizenvoeten.
PD-PCB.JPG
Ik verwacht dat hier iets soortgelijk aan de hand is.
Met Fets krijg ik de ruisvloer zo veel lager als met buizen waardoor dat voor mij beter werkt.
Zeker als je luid speelt en muziek hebt waar veel dynamiek in zit ga je de ruis gewoon merken.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Enige tijd geleden dat het topic actief was (bijna 3 jaar
) maar ik ga ook de PhonoDude bouwen, onderdelen zoals de trafoset bij AE, pcb's bij Doede en RIAA module zijn inmiddels besteld.
Alleen de behuizing nog niet. Er is er 1 te koop kant en klaar met de afmetingen 410 x 330 x 100 mm. Misschien te groot?
Wat zijn de afmetingen van jullie behuizingen? Anders moet ik wachten tot ik alles heb en de trafoset duurt minimaal 4 weken.
Alleen de behuizing nog niet. Er is er 1 te koop kant en klaar met de afmetingen 410 x 330 x 100 mm. Misschien te groot?
Wat zijn de afmetingen van jullie behuizingen? Anders moet ik wachten tot ik alles heb en de trafoset duurt minimaal 4 weken.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Mijn phonoDude staat in 430 x 310 x 125 mm en heeft daarmee de twijfelachtige eer het grootste apparaat in mijn installatie te zijn. Echt veel te groot, kan wel de helft kleiner...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
welkom pvdmaas! (of moet ik zeggen: van harte met je eerste post?)
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Inderdaad de eerste maal dat ik iets meld hier op de website echter lees ik wel vaak het één en ander.
Ik ben niet zo heel technisch met stroompjes, meer mechanisch maar knutsel wel vaak met platenspelers, onlangs de DDAC1974 die bijna af is en nu de PhonoDude. Maar bedankt voor het verwelkommen!
Ik ben niet zo heel technisch met stroompjes, meer mechanisch maar knutsel wel vaak met platenspelers, onlangs de DDAC1974 die bijna af is en nu de PhonoDude. Maar bedankt voor het verwelkommen!
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Inderdaad daarom ben ik af gestapt van Buis en naar solid state gegaan.Kappa7 schreef:Met Fets krijg ik de ruisvloer zo veel lager als met buizen waardoor dat voor mij beter werkt.
Zeker als je luid speelt en muziek hebt waar veel dynamiek in zit ga je de ruis gewoon merken.
Was me gewoon weg niet stil genoeg, beter gezegd ik kreeg het niet stil genoeg
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Herkenbaarjohan283 schreef:Inderdaad daarom ben ik af gestapt van Buis en naar solid state gegaan.Kappa7 schreef:Met Fets krijg ik de ruisvloer zo veel lager als met buizen waardoor dat voor mij beter werkt.
Zeker als je luid speelt en muziek hebt waar veel dynamiek in zit ga je de ruis gewoon merken.
Was me gewoon weg niet stil genoeg, beter gezegd ik kreeg het niet stil genoeg
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Het zijn uiteindeljik gewoon je persoonlijke voorkeuren 
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
Wat je nog wel kunt proberen, is het op doorvoerrubbers zetten van de trafo's, zodat de kern (via montageboutjes) niet in contact komt met het chassis. Dat scheelt niet alleen in mechanische brom, maar ook in een 'drens' op de achtergrond.
Re: Phono Dude Rudolf, eigenwijs eigen draadje
En meetrillende buizen kunnen ook brom opleveren (microphonie).211audio schreef:Wat je nog wel kunt proberen, is het op doorvoerrubbers zetten van de trafo's, zodat de kern (via montageboutjes) niet in contact komt met het chassis. Dat scheelt niet alleen in mechanische brom, maar ook in een 'drens' op de achtergrond.
Anne
