Composiet versterker MK1-V2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

De aansluitschema's:
Aansluitschema_Balanced.PNG
Gebalanceerd

Aansluitschema_Cinch.PNG
Ongebalanceerd

Aansluitschema_Vol_Cnt.PNG
Met volume regelaar

De volumeregelaar voor de gebalanceerde versie is identiek aan de ongebalanceerde. Dus die staat er niet apart bij O:)
Klapmuts
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 11:54
Locatie: IJLST
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Klapmuts »

Welke kabel adviseren jullie dan?
Kan ik dan niet gewoon de kabel aan de print solderen en aan de voorversterkerkant van de kabel een cinch-connector zoals aangegeven.
Klapmuts
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 11:54
Locatie: IJLST
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Klapmuts »

Netjes die schema's zo.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Zou in jouw geval gewoon de variant met cinch plug nemen. Maar neem dan wel geïsoleerde cinch chassisdelen en aardt de chasssisdelen dan via een weerstand van 220 ohm met parallel een ceramische schijfcondensator. Doe dat dan op de kast bij de de chassisdelen en nergens anders. Ik heb met de eerste versie ook zo zitten en dat gaat prima: Versterker is doodstil. Gebalanceerd kun je altijd nog overwegen mocht je last van brom hebben. Dat is ook meer iets wat bij lange kabels (een paar meter) het geval zou kunnen zijn.
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door koenjer »

Pjotr schreef:
De aansluitschema's:

Aansluitschema_Balanced.PNGGebalanceerd


Aansluitschema_Cinch.PNGOngebalanceerd


Aansluitschema_Vol_Cnt.PNGMet volume regelaar

De volumeregelaar voor de gebalanceerde versie is identiek aan de ongebalanceerde. Dus die staat er niet apart bij O:)
Is er nog een reden waarom je niet voor de exacte aes48 implementatie kiest bij de gebalanceerde versie?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

koenjer schreef:
Is er nog een reden waarom je niet voor de exacte aes48 implementatie kiest bij de gebalanceerde versie?
AES48 gaat uit van galvanische isolatie middels transformatoren. In de praktijk, en zeker bij consumer spul, is dat veelal niet het geval. En dan begint de totale verwarring.... Je wilt ook geen mantelstromen hebben ten gevolge van ground loops. Op deze manier is het een next best compromis, wat het in de praktijk goed doet zonder veel kabel gepuzzel. Is min of meer vergelijkbaar met het aardschema van de cinch aansluiting. Een goed stuk over de "correcte" kabel vond ik ooit eens hier: https://www.ranecommercial.com/kb_artic ... ticle=2107
Klapmuts
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 11:54
Locatie: IJLST
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Klapmuts »

Zijn er nog meer die al foto's kunnen tonen van hun baksels.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Van de V2 nog niet heel veel.....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

Die van mij liggen ook nog ff op de plank, andere prio’s O:)
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

Klapmuts schreef:
Zijn er nog meer die al foto's kunnen tonen van hun baksels.
Ik wacht met smart op de behuizing. Modushop is weer lekker traag, op zijn Italiaans..
Want ja, een mooie versterker eist ook een mooie behuizing.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

Waarom dan bij Modushop besteld? :lol:
Ik vind de meeste behuizingen van Alie mooier gemaakt...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Leeuwarden »

3kes schreef:
Klapmuts schreef:
Zijn er nog meer die al foto's kunnen tonen van hun baksels.
Ik wacht met smart op de behuizing. Modushop is weer lekker traag, op zijn Italiaans..
Want ja, een mooie versterker eist ook een mooie behuizing.
Dat zal dan 'toeval' zijn. Ik heb mijn bestellingen meestal met een week binnen...
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

Shadow schreef:
Waarom dan bij Modushop besteld? :lol:
Ik vind de meeste behuizingen van Alie mooier gemaakt...
Niet direct bij Modushop. En behuizingen via ome Ali is mij slecht bevallen. Voor je het weet betaal je daar ineens heel veel voor een stukje alu. Maar laat eens zien wat jij besteld hebt, daar ben ik wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

Leeuwarden schreef:
3kes schreef:
Klapmuts schreef:
Zijn er nog meer die al foto's kunnen tonen van hun baksels.
Ik wacht met smart op de behuizing. Modushop is weer lekker traag, op zijn Italiaans..
Want ja, een mooie versterker eist ook een mooie behuizing.
Dat zal dan 'toeval' zijn. Ik heb mijn bestellingen meestal met een week binnen...
Ik moest nog een behuizing hebben voor de Pass M2X en die was 'net' op toen ik bestellen drukte ;)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

3kes schreef:
Shadow schreef:
Waarom dan bij Modushop besteld? :lol:
Ik vind de meeste behuizingen van Alie mooier gemaakt...
Niet direct bij Modushop. En behuizingen via ome Ali is mij slecht bevallen. Voor je het weet betaal je daar ineens heel veel voor een stukje alu. Maar laat eens zien wat jij besteld hebt, daar ben ik wel benieuwd naar.
viewtopic.php?f=7&t=26080&p=1872931#p1872931

Openingspost staan ze allemaal, nr 1 en 2 zijn modushop behuizingen, 3 en 4 alie.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Ik kijk meestal eerst bij Audiophonics wat daar op voorraad is: https://www.audiophonics.fr/en/aluminiu ... -6276.html Komt ook uit China. Hebben zij het op voorraad dan heb je het in 2 dagen in huis. Ali is ook een optie maar pas op: Vaak kost de postkoets evenveel als de kast en kan het ook even duren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

Jazeker Peter, die kast van nr4 komt ook via Audiophonics, maar dat halen hun ook uit China idd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

En vergeet de extra kosten niet als je pech hebt. Ik heb eerder eens een mooi ‘goedkoop’ kastje besteld bij uncle Ali die uiteindelijk twee keer zo duur werd als een modushop behuizing.

Nee, in die grap trap ik niet meer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Mouser is anders momenteel ook niet bijster snel. 23-2 een bestelling weggezet. (waaronder componenten voor de CA-V1)
Afgelopen donderdag is het bezorgd, in de tussentijd bijna dagelijks een mailtje van hun gehad waarin "delay" een steeds terugkerende term is.
En dan volg er tegen april ook nog een zending met wat backorder zaken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Klopt, gemiddeld 2 weken de laatste tijd met Mouser. Zoveel V2 printen heb ik nou ook weer niet verspreid :shock: :lol: Het is Mouser zelf die denk ik nu handen tekort komt door omgevallen medewerkers. FedEx doet er niet langer dan 2 dagen over als het bij Mouser de deur uit is. Maar liever dat dan die puinhoop bij Farneel. Continue fouten in leveringen, vooral uit de Belgische magazijnen. En het kost gigantisch veel tijd en moeite om het opgelost te krijgen. Als ze daar al moeite voor doen. Je moet er soms 3x achteraan.

Nog even over de kasten. Moet zeggen dat het spul uit China gemiddeld een stuk steviger en netter is dan van Modushop. Voor de CA1, beide versies, heeft het i.i.g. weinig nut om een duurdere kast met koelribben te kopen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 07 mar 2021, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

3kes schreef:
En vergeet de extra kosten niet als je pech hebt. Ik heb eerder eens een mooi ‘goedkoop’ kastje besteld bij uncle Ali die uiteindelijk twee keer zo duur werd als een modushop behuizing.

Nee, in die grap trap ik niet meer.
En dan nog? De kastjes die ik had was de finish mooier, het aluminium stukken mooier te bewerken. Net wat Peter zegt, via Audiophonics komt er ook veel moois.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

Daar bestel ik al jaren mijn behuizingen idd. Een Chinese behuizing bestellen bij Audiophonics of bij Aliexpress zijn twee verschillende zaken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Shadow »

Naja de keus is wat minder idd, maar wat er staat is ook op alie te vinden.
Klapmuts
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 11:54
Locatie: IJLST
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Klapmuts »

:lol: Het werkt, er klinkt muziek
Bijlagen
Eerste noten klinken veel belovend.<br />Iets te laat om nog even lekker hard te luisteren maar dat komt later wel.
Eerste noten klinken veel belovend.
Iets te laat om nog even lekker hard te luisteren maar dat komt later wel.
Klapmuts
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 11:54
Locatie: IJLST
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Klapmuts »

Bedankt Peter,
Ik ben er blij mee!
Plaats reactie