Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ho, ho, niet alle relais met een plus en min indicatie hebben een diode ingebouwd. Dat zijn z.g.n. "sensitive" relais die minder stroom nodig hebben. Daar zit een voormagnetisatie magneetje in wat het gevoeliger maakt. Daarbij moet de stroomrichting wel de goede kant op zijn. Sluit je die verkeerd om aan dan gaat er niks stuk maar doen ze het ook niet.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Helaas is dat bij mij dus wel het geval. Ik ben bang dat het dan verder wel een beetje ophoudt.jeroen_d schreef:Wat betreft die brom als je enkel tussen pin 3 en 9 schakelt dat is heel raar en dan klopt er iets niet. Heb ik nog nooit gehad schakelen op 3 en 9 is onhoorbaar geen tik en geen brom.
Aan 3 en 9 doorverbinden met een schakelaartje, kan zelfs ik niets verkeerd doen. Dan zal ik deze
dus waarschijnlijk niet stil krijgen.
Het relais stuurde ik even aan met een 12 volt voeding Daarna heb ik het nog even met een
schakelaartje geprobeerd, maar dan doen ze het zelfde. Met alleen 3 en 9 schakelen een brommetje
die dan binnen 3 seconden uitgedoofd is. En als ik naar mute schakel een tik. Die tik heb ik liever niet
door mijn amt's.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ok goed dat je dit aangeeft.Pjotr schreef:Ho, ho, niet alle relais met een plus en min indicatie hebben een diode ingebouwd. Dat zijn z.g.n. "sensitive" relais die minder stroom nodig hebben. Daar zit een voormagnetisatie magneetje in wat het gevoeliger maakt. Daarbij moet de stroomrichting wel de goede kant op zijn. Sluit je die verkeerd om aan dan gaat er niks stuk maar doen ze het ook niet.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.
https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.
https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dan lijkt er iets niet in orde met de module en zou de leverancier aanspraak kunnen maken op de garantie van Hypex.toetertje schreef:Helaas is dat bij mij dus wel het geval. Ik ben bang dat het dan verder wel een beetje ophoudt.jeroen_d schreef:Wat betreft die brom als je enkel tussen pin 3 en 9 schakelt dat is heel raar en dan klopt er iets niet. Heb ik nog nooit gehad schakelen op 3 en 9 is onhoorbaar geen tik en geen brom.
Aan 3 en 9 doorverbinden met een schakelaartje, kan zelfs ik niets verkeerd doen. Dan zal ik deze
dus waarschijnlijk niet stil krijgen.![]()
Het relais stuurde ik even aan met een 12 volt voeding Daarna heb ik het nog even met een
schakelaartje geprobeerd, maar dan doen ze het zelfde. Met alleen 3 en 9 schakelen een brommetje
die dan binnen 3 seconden uitgedoofd is. En als ik naar mute schakel een tik. Die tik heb ik liever niet
door mijn amt's.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dit is echt niet goed hoor, dit moet naar Hypex terugtoetertje schreef:Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.
https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Misschien morgen eerst ook even die andere proberen, kijken of die hetzelfde doet.jeroen_d schreef:Dit is echt niet goed hoor, dit moet naar Hypex terugtoetertje schreef:Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.
https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Zie nu al tegen al dat gedoe op.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Een professionele leverancier lost dit netjes op zonder gedoe.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
We zijn bijna 2 maanden verder, ik denk dat we van deze leverancier niet veel meer hoeven te verwachten... 
Anders gewoon zelf direct contact met Hypex opnemen!
Anders gewoon zelf direct contact met Hypex opnemen!
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Nou, ik heb er in ieder geval al niet van kunnen slapen. 
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Nee inderdaad, normaal slaap ik prima.Henkjan schreef:da's nie goe nie
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Je kan het zelf doen, dan vraagt Hypex naar aankoopdatum (ivm garantie) en het serienummer. Begin met een mailtje richting support@hypex.nl en leg de situatie uit. Ze doen nooit moeilijk zeker niet als ze het idee hebben dat het aan een productie fout zou kunnen liggen.
Dan module er netjes uithalen en goed verpakt opsturen.
Dan module er netjes uithalen en goed verpakt opsturen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat vind ik wel lastig. Ergens wil ik nog steeds niet de leverancier passeren, en ik kan mij ookjeroen_d schreef:Je kan het zelf doen, dan vraagt Hypex naar aankoopdatum (ivm garantie) en het serienummer. Begin met een mailtje richting support@hypex.nl en leg de situatie uit. Ze doen nooit moeilijk zeker niet als ze het idee hebben dat het aan een productie fout zou kunnen liggen.
Dan module er netjes uithalen en goed verpakt opsturen.
voorstellen dat hypex aan zal geven, dat ik dat via de leverancier moet doen.
Ook kan het eigenlijk niet de bedoeling zijn, dat ik de modules er uithaal, en deze dan zelf op
stuur, met alle risico van dien.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Nu doe je niks en zit je al bijna 2 maanden met dit probleem, dus of zelf contact met Hypex opnemen of de leverancierq het laten oplossen.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb er toch maar een mailtje naar Hypex aan gewaagd.Walt schreef:Nu doe je niks en zit je al bijna 2 maanden met dit probleem, dus of zelf contact met Hypex opnemen of de leverancierq het laten oplossen.
Gr. Walter
Wordt vervolgd.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Toch zie ik hem online dus hij zal het wel lezen - of strategisch mijden...Walt schreef:We zijn bijna 2 maanden verder, ik denk dat we van deze leverancier niet veel meer hoeven te verwachten...
Anders gewoon zelf direct contact met Hypex opnemen!
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Wat ben je stil?Dynky schreef:En als Hypex aangeeft dat het een (ook) bij hen gekend issue was in de NCxxxMP serie wat ze (in de laatste versie) nu verholpen hebben...dan moet Hypex de modules volgens jou nu (gratis) omruilen?
fwiw: Ik heb die exacte vraag gisteren al aan Hypex gesteld, ben benieuwd wat zij daarvan denken...maandag zal ik het wslk wel lezen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Op HT forum blijft deze leverancier zijn versterkers wel aanprijzen in dit verkoop topic:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177223.0
Maar laten we positief blijven en ervan uitgaan dat deze leverancier achter zijn product staat en de gebruiker zal helpen de werking weer in orde te krijgen.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177223.0
Maar laten we positief blijven en ervan uitgaan dat deze leverancier achter zijn product staat en de gebruiker zal helpen de werking weer in orde te krijgen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat is de stereo uitvoering van die ik heb. Het nadeel t.o.v. die van mij is misschien dat ie maar 1 voeding heeft voor 2 kanalen.
Of dat klankmatig nog iets uitmaakt, dat kan ik je niet vertellen.
Het voordeel van deze, is dat hij ook rca ingangen heeft, en al een trigger aan boord.
Of dat klankmatig nog iets uitmaakt, dat kan ik je niet vertellen.
Het voordeel van deze, is dat hij ook rca ingangen heeft, en al een trigger aan boord.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
NC500 is een versterkermodule zonder voeding. Is toch een wat ander beestje dan de NC502MP inclusief voeding. Overigens is de voeding van de NC502MP dubbel zwaar uitgevoerd tov de NC500MP met per kanaal zelfs meer headroom in de zowel de spanning als stroom dus beslist geen nadeel. Reken maar dat die Audiophonics kast niet meer slechts warm wordt maar heet.erik1977 schreef:Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Grappig dat je het daar overhebt, ik heb de NC502MP en inderdaad het viel mij ook op dat deze best wel warm wordt.jeroen_d schreef:NC500 is een versterkermodule zonder voeding. Is toch een wat ander beestje dan de NC502MP inclusief voeding. Overigens is de voeding van de NC502MP dubbel zwaar uitgevoerd tov de NC500MP met per kanaal zelfs meer headroom in de zowel de spanning als stroom dus beslist geen nadeel. Reken maar dat die Audiophonics kast niet meer slechts warm wordt maar heet.erik1977 schreef:Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
En juist niet aan de kant van de voeding maar vooral bij de twee kleinere spoelen de elco's ertegen over worden ook best wel warm
