Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Pjotr »

Ho, ho, niet alle relais met een plus en min indicatie hebben een diode ingebouwd. Dat zijn z.g.n. "sensitive" relais die minder stroom nodig hebben. Daar zit een voormagnetisatie magneetje in wat het gevoeliger maakt. Daarbij moet de stroomrichting wel de goede kant op zijn. Sluit je die verkeerd om aan dan gaat er niks stuk maar doen ze het ook niet.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

jeroen_d schreef:
Wat betreft die brom als je enkel tussen pin 3 en 9 schakelt dat is heel raar en dan klopt er iets niet. Heb ik nog nooit gehad schakelen op 3 en 9 is onhoorbaar geen tik en geen brom.
Helaas is dat bij mij dus wel het geval. Ik ben bang dat het dan verder wel een beetje ophoudt.
Aan 3 en 9 doorverbinden met een schakelaartje, kan zelfs ik niets verkeerd doen. Dan zal ik deze
dus waarschijnlijk niet stil krijgen. :cry:

Het relais stuurde ik even aan met een 12 volt voeding Daarna heb ik het nog even met een
schakelaartje geprobeerd, maar dan doen ze het zelfde. Met alleen 3 en 9 schakelen een brommetje
die dan binnen 3 seconden uitgedoofd is. En als ik naar mute schakel een tik. Die tik heb ik liever niet
door mijn amt's.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef:
Ho, ho, niet alle relais met een plus en min indicatie hebben een diode ingebouwd. Dat zijn z.g.n. "sensitive" relais die minder stroom nodig hebben. Daar zit een voormagnetisatie magneetje in wat het gevoeliger maakt. Daarbij moet de stroomrichting wel de goede kant op zijn. Sluit je die verkeerd om aan dan gaat er niks stuk maar doen ze het ook niet.
Ok goed dat je dit aangeeft.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.

https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

toetertje schreef:
jeroen_d schreef:
Wat betreft die brom als je enkel tussen pin 3 en 9 schakelt dat is heel raar en dan klopt er iets niet. Heb ik nog nooit gehad schakelen op 3 en 9 is onhoorbaar geen tik en geen brom.
Helaas is dat bij mij dus wel het geval. Ik ben bang dat het dan verder wel een beetje ophoudt.
Aan 3 en 9 doorverbinden met een schakelaartje, kan zelfs ik niets verkeerd doen. Dan zal ik deze
dus waarschijnlijk niet stil krijgen. :cry:

Het relais stuurde ik even aan met een 12 volt voeding Daarna heb ik het nog even met een
schakelaartje geprobeerd, maar dan doen ze het zelfde. Met alleen 3 en 9 schakelen een brommetje
die dan binnen 3 seconden uitgedoofd is. En als ik naar mute schakel een tik. Die tik heb ik liever niet
door mijn amt's.
Dan lijkt er iets niet in orde met de module en zou de leverancier aanspraak kunnen maken op de garantie van Hypex.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

toetertje schreef:
Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.

https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Dit is echt niet goed hoor, dit moet naar Hypex terug
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

jeroen_d schreef:
toetertje schreef:
Ik heb even snel een filmpje gemaakt, van hoe het klinkt als ik 3 en 9 onderbreek.
Het geluid heeft in het echt meer body, maar dat pakt mijn telefoon niet.

https://youtu.be/aOJLLwQXKi0
Dit is echt niet goed hoor, dit moet naar Hypex terug
Misschien morgen eerst ook even die andere proberen, kijken of die hetzelfde doet.
Zie nu al tegen al dat gedoe op. :(
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Een professionele leverancier lost dit netjes op zonder gedoe.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

We zijn bijna 2 maanden verder, ik denk dat we van deze leverancier niet veel meer hoeven te verwachten... :(

Anders gewoon zelf direct contact met Hypex opnemen!
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Nou, ik heb er in ieder geval al niet van kunnen slapen. :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

da's nie goe nie
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef:
da's nie goe nie
Nee inderdaad, normaal slaap ik prima. :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Je kan het zelf doen, dan vraagt Hypex naar aankoopdatum (ivm garantie) en het serienummer. Begin met een mailtje richting support@hypex.nl en leg de situatie uit. Ze doen nooit moeilijk zeker niet als ze het idee hebben dat het aan een productie fout zou kunnen liggen.

Dan module er netjes uithalen en goed verpakt opsturen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ray5150 »

Niet geschoten is altijd mis, toch ?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

jeroen_d schreef:
Je kan het zelf doen, dan vraagt Hypex naar aankoopdatum (ivm garantie) en het serienummer. Begin met een mailtje richting support@hypex.nl en leg de situatie uit. Ze doen nooit moeilijk zeker niet als ze het idee hebben dat het aan een productie fout zou kunnen liggen.

Dan module er netjes uithalen en goed verpakt opsturen.
Dat vind ik wel lastig. Ergens wil ik nog steeds niet de leverancier passeren, en ik kan mij ook
voorstellen dat hypex aan zal geven, dat ik dat via de leverancier moet doen.
Ook kan het eigenlijk niet de bedoeling zijn, dat ik de modules er uithaal, en deze dan zelf op
stuur, met alle risico van dien. :-k
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Nu doe je niks en zit je al bijna 2 maanden met dit probleem, dus of zelf contact met Hypex opnemen of de leverancierq het laten oplossen.

Gr. Walter
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Walt schreef:
Nu doe je niks en zit je al bijna 2 maanden met dit probleem, dus of zelf contact met Hypex opnemen of de leverancierq het laten oplossen.

Gr. Walter
Ik heb er toch maar een mailtje naar Hypex aan gewaagd.
Wordt vervolgd. [-o<
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Goed bezig!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
We zijn bijna 2 maanden verder, ik denk dat we van deze leverancier niet veel meer hoeven te verwachten... :(

Anders gewoon zelf direct contact met Hypex opnemen!
Toch zie ik hem online dus hij zal het wel lezen - of strategisch mijden...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

Dynky schreef:
En als Hypex aangeeft dat het een (ook) bij hen gekend issue was in de NCxxxMP serie wat ze (in de laatste versie) nu verholpen hebben...dan moet Hypex de modules volgens jou nu (gratis) omruilen?
fwiw: Ik heb die exacte vraag gisteren al aan Hypex gesteld, ben benieuwd wat zij daarvan denken...maandag zal ik het wslk wel lezen.
Wat ben je stil? :relax:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Op HT forum blijft deze leverancier zijn versterkers wel aanprijzen in dit verkoop topic:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177223.0

Maar laten we positief blijven en ervan uitgaan dat deze leverancier achter zijn product staat en de gebruiker zal helpen de werking weer in orde te krijgen.
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door erik1977 »

Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Dat is de stereo uitvoering van die ik heb. Het nadeel t.o.v. die van mij is misschien dat ie maar 1 voeding heeft voor 2 kanalen.
Of dat klankmatig nog iets uitmaakt, dat kan ik je niet vertellen.
Het voordeel van deze, is dat hij ook rca ingangen heeft, en al een trigger aan boord.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

erik1977 schreef:
Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
NC500 is een versterkermodule zonder voeding. Is toch een wat ander beestje dan de NC502MP inclusief voeding. Overigens is de voeding van de NC502MP dubbel zwaar uitgevoerd tov de NC500MP met per kanaal zelfs meer headroom in de zowel de spanning als stroom dus beslist geen nadeel. Reken maar dat die Audiophonics kast niet meer slechts warm wordt maar heet.
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door johan283 »

jeroen_d schreef:
erik1977 schreef:
Zou dit wat zijn? Het is op basis van de 500NC.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 15016.html
NC500 is een versterkermodule zonder voeding. Is toch een wat ander beestje dan de NC502MP inclusief voeding. Overigens is de voeding van de NC502MP dubbel zwaar uitgevoerd tov de NC500MP met per kanaal zelfs meer headroom in de zowel de spanning als stroom dus beslist geen nadeel. Reken maar dat die Audiophonics kast niet meer slechts warm wordt maar heet.
Grappig dat je het daar overhebt, ik heb de NC502MP en inderdaad het viel mij ook op dat deze best wel warm wordt.
En juist niet aan de kant van de voeding maar vooral bij de twee kleinere spoelen de elco's ertegen over worden ook best wel warm
Plaats reactie