Velleman 8020

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Velleman 8020

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
In de stand versterker aan BROMMMMMMMMM
Anne ben zwaar humeurig Depressief wordt ik er van :(
Wel nee, hoort toch zo, zie je onderschrift :o Noblesse oblige of zoiets :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
In de stand versterker aan BROMMMMMMMMM
Anne ben zwaar humeurig Depressief wordt ik er van :(
Wel nee, hoort toch zo, zie je onderschrift :o Noblesse oblige of zoiets :lol:
Anne
Kan wel janken van teleurstelling Anne :(
Ik zal wel met die sluiting maken op die 7812 misschien wel meer kapot Dan we weten Verdorie
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Velleman 8020

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Kan wel janken van teleurstelling Anne :(
Ik zal wel met die sluiting maken op die 7812 misschien wel meer kapot Dan we weten Verdorie
Rond de 7812 is voor de gloei, kan zelfs op wisselstroom zonder brom, lijkt me sterk dat het daardoor komt.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
Kan wel janken van teleurstelling Anne :(
Ik zal wel met die sluiting maken op die 7812 misschien wel meer kapot Dan we weten Verdorie
Rond de 7812 is voor de gloei, kan zelfs op wisselstroom zonder brom, lijkt me sterk dat het daardoor komt.
Anne
Ik heb daar toch die 7812 opgeblazen toen ik met mn meetpen van een buisvoet poot afschoot bij pin 5 was ik aan het meten toen ik daar weg slipte en PATS Knetter , weg gloeispanning , 7812 stuk
Waarbij je nog opmerkte vermoedelijk een hoge spanning op gekomen ,

Edit https://www.velleman.eu/downloads/0/ill ... _k8020.pdf
Bijlagen
D3B5FAA5-AD90-4CC6-9F0A-9A6B7B88965C.png
0F493936-3318-4CC1-9629-83122C274C7D.png
F294D69C-33CE-43BA-9B10-08F8A36F148E.gif
EBE4717D-0F5E-4A78-8030-E58C2FEA7DFD.gif
1223CFC4-9173-4E36-941E-3D56DB0B11AE.png
E8B85B51-F44D-45D1-98A9-F5D38DC00757.gif
E8B85B51-F44D-45D1-98A9-F5D38DC00757.gif (23.35 KiB) 555 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Velleman 8020

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Ik heb daar toch die 7812 opgeblazen toen ik met mn meetpen van een buisvoet poot afschoot bij pin 5 was ik aan het meten toen ik daar weg slipte en PATS Knetter , weg gloeispanning , 7812 stuk
Maar met gloei weg komt er niks meer uit de buis, ook geen brom.
Is de massa-verbinding naar de eindversterker wel in orde ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Ik ga hem weer in de kast bouwen
Alles functioneert , misschien dat de opsteek print niet ver genoeg in de connector zat een schroef zat een slag los
Verder begin ik nu ook pas te snappen hoe het ding bedient moet worden
De volgorde drukknoppen is niet het zelfde als achter op
De eerste Led is normaal uit schakel je een ingang om dat wordt er 3 seconde mute en in die 3 sec gaat de eerste led aan
Monitor Uit is gelijk aan Ingangs nivo
Aux uit is 4.7 volt RMS met Line in 1 volt RMS
De andere ingannfpgen op line out is 3.2Volt RMS met 1 volt rms in
Raar zal wel horen zo :think:
Ga hem weer dicht schroeven
Een meet versterkertje zou handig zijn om brom te horen , ik zie het niet
Koffie :bakkie: :relax:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Velleman 8020

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Verder begin ik nu ook pas te snappen hoe het ding bedient moet worden
De volgorde drukknoppen is niet het zelfde als achter op.
Raar zal wel horen zo :think:
Sommige mensen kunnen eenvoudige dingen heel moeilijk maken :shock:
Ga hem weer dicht schroeven
Definitief ? :hide: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Ik hoop het Anne
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-( [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-(
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Velleman 8020

Bericht door audiomanics »

Zou het wel met inbus of nog liever Torx schroeven doen.. die kan je snel weer los krijgen :mrgreen:
Kees
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

audiomanics schreef:
Zou het wel met inbus of nog liever Torx schroeven doen.. die kan je snel weer los krijgen :mrgreen:
Kees
Mn gebeden hebben geholpen
Combinatie van fouten
Een dat schroefje waar je die headers in het vrouwtje drukt
En een duur kabeltje waar aan 1 kant het draadje in het stekkertje dan wel dan niet contact maakt
Maar hij doet Anne , Kees ,
Laatst kreeg ik een pb waarin Hardbats schreef bij jou gaat alles moeilijk
Ik ontkende dat
Maar hij heeft toch gelijk , als ik zo verder moet bouwen kan ik er beter mee stoppen :(
Kon er vannacht niet van slapen ! Zal het niet zeggen maar heb aardig in gedachte allerlei verwensingen geuit

Nu ben ik gewoon op
Straks ga ik eerst een poosje op bed
En daarna proberen mn vooruit van de auto ijsvrij te krijgen
Wil naar mn Zoon en Kleinzoon dat is weer 2 weken geleden
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Velleman 8020

Bericht door hardbats »

Ik bedoel niet dat het door jou komt he Bert. Je zit vaak de ellende van een ander op te lossen wat vaak toe moeilijker is dan een versterker vanaf 0 opbouwen.

Maar toch is het weer geregeld, hopen dat hij het goed blijft doen!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Ik bedoel niet dat het door jou komt he Bert. Je zit vaak de ellende van een ander op te lossen wat vaak toe moeilijker is dan een versterker vanaf 0 opbouwen.

Maar toch is het weer geregeld, hopen dat hij het goed blijft doen!
Ja dat is waar En als Anne niet hielp kwam er niks van terrecht :(
Doe niks meer ben moe :-s
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Velleman 8020

Bericht door Peter 53 »

Hoi Bert,
Ik heb diep respect voor het geduld wat je op kunt brengen, bij mij zou een en ander allang in de kliko zijn verdwenen. Maar ik mis dan ook de kennis om uit te zoeken waar het fout gaat. Het levert echter wel vermakelijk leesvoer op, dus ga hier vooral mee door.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Bedankt voor de complimenten Peter,
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Velleman 8020

Bericht door peterl »

Toch maar mooi weer opgelost Bert, ik weet niet of ik dat voor elkaar zou krijgen, volgende project.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Toch maar mooi weer opgelost Bert, ik weet niet of ik dat voor elkaar zou krijgen, volgende project.
Jawel ben echt geen goede electronicus ik ben eigenlijk nergens echt goed in
Maar ben wel een doorzetter O:)
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: Velleman 8020

Bericht door Spoc »

Respect, Bert. Zoals al eerder gezegd je houdt tenminste vol en je bouwt alles toch tot een goed einde. Zolang je er plezier in blijft hebben is daar niets mis mee, het is tenslotte een hobby.
En ik heb minder geduld, als er bij mij een paar keer iets mis gaat zweven er weer spontaan componenten door de woonkamer... :evil:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Spoc schreef:
Respect, Bert. Zoals al eerder gezegd je houdt tenminste vol en je bouwt alles toch tot een goed einde. Zolang je er plezier in blijft hebben is daar niets mis mee, het is tenslotte een hobby.
En ik heb minder geduld, als er bij mij een paar keer iets mis gaat zweven er weer spontaan componenten door de woonkamer... :evil:
:lol:
Dat was hier ook af en toe op de drempel hoor :D
Vooral vorige week vrijdag middag toen zou ik bijna de hulplijn gebeld hebben
Wat was ik teleurgesteld
En Barry zei ook nog rustig aan
Maar ik heb dan 1 miljoen dingen die dan door me heen gaan en niet een waar ik 2 seconde bij na kan denken
Dan zit ik echt in een paniek mode
Beetje vergelijkbaar met die Korporaal/ Slager ......Miller ? uit die engelse comedy serie Das Army :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Velleman 8020

Bericht door Shadow »

Nu is het klaar met updates hier natuurlijk :(
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Nu is het klaar met updates hier natuurlijk :(
Mis je het getob hier :D
Straks weer verder aan de Monobill 3
Daar ben ik ook nog ff zoet mee Joram :D
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Velleman 8020

Bericht door VintageHarry »

Je moet ook bezig blijven hé, da’s altijd goed voor een mens :) Ik volg je topics steeds met interesse, zo leer ik meteen wat over buizen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

VintageHarry schreef:
Je moet ook bezig blijven hé, da’s altijd goed voor een mens :) Ik volg je topics steeds met interesse, zo leer ik meteen wat over buizen.
Dat is leuk Harry Dankzij Anne kunnen we lekker het onderste uit de kan halen en bijles :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Velleman 8020

Bericht door Shadow »

Ik heb vandaag je CA’s opgestuurd dus die kun je ook nog in elkaar zetten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Velleman 8020

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Ik heb vandaag je CA’s opgestuurd dus die kun je ook nog in elkaar zetten :lol:
Reuze fijn Joram
Ik weet niet met wie in geval post.nl Dan weet ik wanneer hij komt
Die zijn toch wel betrouwbaar, die andere moet je maar afwachten wanneer ze zin en tijd hebben :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Velleman 8020

Bericht door democles »

Shadow schreef:
Ik heb vandaag je CA’s opgestuurd dus die kun je ook nog in elkaar zetten :lol:
Met de verkeerde weerstanden,beetje B film gevoel, :lol:
Ga je dat nog recht zetten Shadow?

Anders zou het weer zo iets zijn als waar Bert al een geruime tijd mee bezig is,de rotzooi van een ander opruimen :?
Plaats reactie