Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Iemand schreef zoute haring, krijg ik daar toch spontaan trek in nu, wel met zuur en uitjes natuurlijk ...
Dit zal een van de weinige keren zijn dat ik je even niet kan volgen...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

FR_Aad schreef:
TabCam schreef:
....... Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. ..........
Als? :think:

Ik gok Purifi...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

TabCam schreef:
Ben erg tevreden over de Lii Audio drivers. Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. Het Liionidas Open Baffle ontwerp is voor nabouwen bijzonder geschikt. De W18 heeft dubbele aansluitingen voor meer impactvol laag.

Eventueel kan je later dan nog wel units verwisselen zoals een coaxial driver. Pure Audio Project heeft net een nieuw model aangekondigd met een coaxial driver. Zelf kan je de units voor minder dan $500 per twee wel bestellen.

Voordeel met zo'n open baffle ontwerp is dat je zelf later kan aanpassen/upgraden. Qua plaatsing heb je wel wat ruimte nodig, zeg 60 cm van de wanden. Voor de rest kunnen ze wel door een duur als er ook een stoel doorheen kan.

Ik heb jouw topic bij de buren gezien. Indrukwekkende constructie. Zitten daar normaal verkrijgbare woofers in?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Daar heb ik ook aan zitten denken, echter, weinig geschikt voor OB en dus keek ik (op advies van Bart) naar de 15FX600, mooie specs.
SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.
die is bedacht op passief filteren idd, Ed heeft met de Verenter daar gebruik van gemaakt en Daudio gebruikt die ook in een model.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.

Niet alleen een hf10ak?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.

Niet alleen een hf10ak?
Nee, met zulke woofers zul je d'r een mid bij moeten zetten om een net afstraalgedrag te krijgen, en vergeet ook de cone breakup van de woofers niet, daar wil je niet in de buurt komen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Shadow »

Ik had eigenlijk bedacht;

2x Faital Pro 15FX600
1x Jantzen JA-8008 HMQ
1x Beyma AMT TPL-150
1x Hypex FA253
per kant...Jantzen en Beyma passief filteren, 2x500W op de Faitals, 100W voor mid en hoog :rock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb maar oppervlakkig gekeken maar ik zag zo snel niet heel veel verschil tussen 15pr400 en 15fx600 behalve prijs...

Ennuhhh ik wil al helemaal niet actief... veel dingen van Hypex gehad, kort om de bocht, er is beter.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.
Al ideeën wat je daarboven gaat zetten?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Ik had eigenlijk bedacht;

2x Faital Pro 15FX600
1x Jantzen JA-8008 HMQ
1x Beyma AMT TPL-150
1x Hypex FA253
per kant...Jantzen en Beyma passief filteren, 2x500W op de Faitals, 100W voor mid en hoog :rock:
Prachtige, maar kostbare combinatie, voor wat betreft de Beyma heb ik evt. een set voor je liggen!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
SSassen schreef:
Leeuwarden schreef:
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...

2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.
Al ideeën wat je daarboven gaat zetten?
6RS140 en een tweeter, weet nog niet welke, misschien de Beyma TPL-150.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

En dan alles passief?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
En dan alles passief?
Ja, actief is voor luie mensen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

Okee, je hebt nu mijn aandacht gevangen. Zal ik even een planning voor je maken wanneer het spelend moet zijn? En zullen we het ook nog even over de vormgeving hebben? Dat is, bij vlagen weliswaar, niet je sterkste punt... 8)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Leeuwarden schreef:
Okee, je hebt nu mijn aandacht gevangen. Zal ik even een planning voor je maken wanneer het spelend moet zijn? En zullen we het ook nog even over de vormgeving hebben? Dat is, bij vlagen weliswaar, niet je sterkste punt... 8)
Is goed, jij als reclameman hebt vast een onfeilbaar gevoel voor styling, dus geef maar een voorzet!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

Ik hou van strak dus het moet rechthoekig worden. Net als oude Volvo's!
Twee woofers onderin dan de Beyma en daarboven de mid! Beetje zoals deze natte droom van Tony.
Bijlagen
E05AB1B5-68D9-4A52-8C7A-F9FFDB2015CE.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Dat smoelt leuk, maar is wat afstraling etc. alles behalve optimaal, de OB van Ed (asterduc) is dan een betere insteek.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Dat smoelt leuk, maar is wat afstraling etc. alles behalve optimaal, de OB van Ed (asterduc) is dan een betere insteek.
Met alle respect voor de kundigheid van Ed en los van de eigenschappen: het smoelt voor geen meter.
De C1 van Jeroen oogt stukken beter en zelfs hun oplossing van een in de trapeze hangende tweet is visueel heel aardig.

Kijk ik heb geen drol verstand van het ontwerpen van een speaker maar een van de dingen die ik wel belangrijk vind is het uiterlijk. Dan wordt het ook gelijk een onderwerp van discussie want smaken verschillen.

Die Pure Audio Project dingen vindt ik er bv ook goed uitzien.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Oriëntatie topic

Bericht door Zweitse »

Waarom dan geen C1?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Oriëntatie topic

Bericht door FR_Aad »

Die Pure Audio met woofer-breedbander-woofer is op het uiterlijk ontworpen.
In de praktijk zit die breedbander veel te laag. (tenzij je op de vloer gaat zitten luisteren)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Oriëntatie topic

Bericht door SSassen »

Ik vind dit prima smoelen hoor, maar da's geheel persoonlijk.

Afbeelding

viewtopic.php?t=27120
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Oriëntatie topic

Bericht door FR_Aad »

lijkt op .....
Bijlagen
tuinkabouter-gnomeland-security-23-cm (1).jpg
tuinkabouter-gnomeland-security-23-cm (1).jpg (9.66 KiB) 206 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”