Dit zal een van de weinige keren zijn dat ik je even niet kan volgen...SSassen schreef:Iemand schreef zoute haring, krijg ik daar toch spontaan trek in nu, wel met zuur en uitjes natuurlijk ...
Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
FR_Aad schreef:Als?TabCam schreef:....... Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. ..........
Ik gok Purifi...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
TabCam schreef:Ben erg tevreden over de Lii Audio drivers. Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. Het Liionidas Open Baffle ontwerp is voor nabouwen bijzonder geschikt. De W18 heeft dubbele aansluitingen voor meer impactvol laag.
Eventueel kan je later dan nog wel units verwisselen zoals een coaxial driver. Pure Audio Project heeft net een nieuw model aangekondigd met een coaxial driver. Zelf kan je de units voor minder dan $500 per twee wel bestellen.
Voordeel met zo'n open baffle ontwerp is dat je zelf later kan aanpassen/upgraden. Qua plaatsing heb je wel wat ruimte nodig, zeg 60 cm van de wanden. Voor de rest kunnen ze wel door een duur als er ook een stoel doorheen kan.
Ik heb jouw topic bij de buren gezien. Indrukwekkende constructie. Zitten daar normaal verkrijgbare woofers in?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Re: Oriëntatie topic
Daar heb ik ook aan zitten denken, echter, weinig geschikt voor OB en dus keek ik (op advies van Bart) naar de 15FX600, mooie specs.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
die is bedacht op passief filteren idd, Ed heeft met de Verenter daar gebruik van gemaakt en Daudio gebruikt die ook in een model.SSassen schreef:Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
SSassen schreef:Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Niet alleen een hf10ak?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Nee, met zulke woofers zul je d'r een mid bij moeten zetten om een net afstraalgedrag te krijgen, en vergeet ook de cone breakup van de woofers niet, daar wil je niet in de buurt komen.Leeuwarden schreef:SSassen schreef:Yup, 6RS140 of 6PR160 erboven met een nette tweeter of AMT.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
Niet alleen een hf10ak?
Re: Oriëntatie topic
Ik had eigenlijk bedacht;
2x Faital Pro 15FX600
1x Jantzen JA-8008 HMQ
1x Beyma AMT TPL-150
1x Hypex FA253
per kant...Jantzen en Beyma passief filteren, 2x500W op de Faitals, 100W voor mid en hoog
2x Faital Pro 15FX600
1x Jantzen JA-8008 HMQ
1x Beyma AMT TPL-150
1x Hypex FA253
per kant...Jantzen en Beyma passief filteren, 2x500W op de Faitals, 100W voor mid en hoog
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Ik heb maar oppervlakkig gekeken maar ik zag zo snel niet heel veel verschil tussen 15pr400 en 15fx600 behalve prijs...
Ennuhhh ik wil al helemaal niet actief... veel dingen van Hypex gehad, kort om de bocht, er is beter.
Ennuhhh ik wil al helemaal niet actief... veel dingen van Hypex gehad, kort om de bocht, er is beter.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Al ideeën wat je daarboven gaat zetten?SSassen schreef:Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Prachtige, maar kostbare combinatie, voor wat betreft de Beyma heb ik evt. een set voor je liggen!Shadow schreef:Ik had eigenlijk bedacht;
2x Faital Pro 15FX600
1x Jantzen JA-8008 HMQ
1x Beyma AMT TPL-150
1x Hypex FA253
per kant...Jantzen en Beyma passief filteren, 2x500W op de Faitals, 100W voor mid en hoog
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
6RS140 en een tweeter, weet nog niet welke, misschien de Beyma TPL-150.Leeuwarden schreef:Al ideeën wat je daarboven gaat zetten?SSassen schreef:Of de speciaal voor open baffle ontwikkelde SB Acoustics SB34NRX75-16, da's een nette 12", ik ga daarmee aan de slag binnenkort.Leeuwarden schreef:Okee, even brainwaves over open beffels dan maar...
2x Faital 15pr400 per kant. Zou dat een goed begin kunnen zijn?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Ja, actief is voor luie mensen.Leeuwarden schreef:En dan alles passief?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Okee, je hebt nu mijn aandacht gevangen. Zal ik even een planning voor je maken wanneer het spelend moet zijn? En zullen we het ook nog even over de vormgeving hebben? Dat is, bij vlagen weliswaar, niet je sterkste punt... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Is goed, jij als reclameman hebt vast een onfeilbaar gevoel voor styling, dus geef maar een voorzet!Leeuwarden schreef:Okee, je hebt nu mijn aandacht gevangen. Zal ik even een planning voor je maken wanneer het spelend moet zijn? En zullen we het ook nog even over de vormgeving hebben? Dat is, bij vlagen weliswaar, niet je sterkste punt...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Ik hou van strak dus het moet rechthoekig worden. Net als oude Volvo's!
Twee woofers onderin dan de Beyma en daarboven de mid! Beetje zoals deze natte droom van Tony.
Twee woofers onderin dan de Beyma en daarboven de mid! Beetje zoals deze natte droom van Tony.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Dat smoelt leuk, maar is wat afstraling etc. alles behalve optimaal, de OB van Ed (asterduc) is dan een betere insteek.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Met alle respect voor de kundigheid van Ed en los van de eigenschappen: het smoelt voor geen meter.SSassen schreef:Dat smoelt leuk, maar is wat afstraling etc. alles behalve optimaal, de OB van Ed (asterduc) is dan een betere insteek.
De C1 van Jeroen oogt stukken beter en zelfs hun oplossing van een in de trapeze hangende tweet is visueel heel aardig.
Kijk ik heb geen drol verstand van het ontwerpen van een speaker maar een van de dingen die ik wel belangrijk vind is het uiterlijk. Dan wordt het ook gelijk een onderwerp van discussie want smaken verschillen.
Die Pure Audio Project dingen vindt ik er bv ook goed uitzien.
Re: Oriëntatie topic
Die Pure Audio met woofer-breedbander-woofer is op het uiterlijk ontworpen.
In de praktijk zit die breedbander veel te laag. (tenzij je op de vloer gaat zitten luisteren)
In de praktijk zit die breedbander veel te laag. (tenzij je op de vloer gaat zitten luisteren)
Re: Oriëntatie topic
lijkt op .....
- Bijlagen
-
- tuinkabouter-gnomeland-security-23-cm (1).jpg (9.66 KiB) 213 keer bekeken
