Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Is gewoon een lichte, acceptabele plopje. Om dat te voorkomen moet je al met een netwachter gaan werken. Bovendien is er niets nieuws onder de zon, de eerste UCD's deden dat ook al. En bovendien zijn er weinig versterkers die niet ploppen bij een harde uitschakeling.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ray5150 »

toetertje schreef:
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga het probleem oplossen,
door de versterkers weer in de verkoop te gooien. :(
Waarom niet eerst eens even de voorgestelde oplossing met een paar draadjes en een los schakelaartje proberen :?:
Als is het maar om te kijken of het daadwerkelijk een verbetering geeft. :idea:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

ray5150 schreef:
toetertje schreef:
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga het probleem oplossen,
door de versterkers weer in de verkoop te gooien. :(
Waarom niet eerst eens even de voorgestelde oplossing met een paar draadjes en een los schakelaartje proberen :?:
Als is het maar om te kijken of het daadwerkelijk een verbetering geeft. :idea:
Dan vervalt de garantie, en dat risico kan ik mijzelf niet veroorloven. :|
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Wat zit daar nu voor print bovenop de headers gestoken?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Een nette manier om alles netjes aan te sluiten en een externe trigger ingang.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

D'r wordt behoorlijk omheen geluld vanuit het Hypex kamp. Er komt gewoon geluid uit bij het schakelen. Harder zonder stand by, zachter bij gebruik stand by. Hoe dan ook, ik heb zelf geen destructieve plop, tik of wat dan ook. Maar het maakt geluid. Het hoort gewoon niet bij een versterker van dit niveau.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

Er wordt te snel naar Hypex gewezen. De OEM modules kunnen door fabrikanten voor een schappelijke prijs worden ingekocht. Je krijgt een heel hoge prijs/kwaliteitverhouding, vrijwel onverslaanbaar. Het is dan aan de fabrikant om het echt 'af' te maken. De hoeveelheid professionaliteit en meer of minder luxe kastuitvoering bepaalt dan de consumentenprijs.
Dat er een hoop internetbedrijfjes zijn die hun eigen product maken door simpelweg een kastje te leveren of een Hypex module in een kast te stoppen en met marge doorverkopen, is de verantwoordelijkheid van zo'n internetbedrijfje, niet van Hypex.
Bij de AudioPhonics bv zie ik bij hun Purify uitvoering dat ze doodleuk de netspanningsleiding enkel geisoleerd over het laagspanningsgedeelte van de SMPS voeding heen leggen. En daar staat dan een CE merk achterop. Zou niet mogen zoiets.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Ten dele eens met Jeroen, zeker voor wat betreft het gemak waarmee sommige bedrijfjes zich ermee af maken, zowel kwa implementatie, maar ook kwa veiligheid. Toch blijf ik van mening dat Hypex gewoon hufterproof modules moet leveren, anno 2020 is het niet denkbaar dat er nog in- of uitschakelgeluiden hoorbaar zijn bij zo'n, op andere vlakken, goed ontwikkeld en doordacht, product.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Ten dele eens met Jeroen, zeker voor wat betreft het gemak waarmee sommige bedrijfjes zich ermee af maken, zowel kwa implementatie, maar ook kwa veiligheid. Toch blijf ik van mening dat Hypex gewoon hufterproof modules moet leveren, anno 2020 is het niet denkbaar dat er nog in- of uitschakelgeluiden hoorbaar zijn bij zo'n, op andere vlakken, goed ontwikkeld en doordacht, product.
We zijn het weer eens eens. Het zal ook eens niet zo zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

jeroen_d schreef:
Er wordt te snel naar Hypex gewezen.

Voor alle duidelijkheid: Ik wijs naar het Hypex kamp die gewoon beweert dat het met een stand by schakelaar opgelost is, niet Hypex (alhoewel het product daar wel vandaan komt uiteraard).
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

En dan ook maar even zeggen, nogmaals, dat het niet echt een probleem is maar gewoon dat het niet heel netjes klinkt...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Schakel eens een AB amp uit zonder uitgangsrelais, daar is het probleem 10x groter. De NC...MP range schakelt heel beschaafd uit met een licht plopje. Ik heb trouwens nog geen enkele Fusion plate amp gebruiker gehoord die er problemen mee heeft.

Verder ben ik het met Jeroen eens dat er wel veel kaf onder het koren zit in het het OEM bestand van Hypex.....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Schakel eens een AB amp uit zonder uitgangsrelais, daar is het probleem 10x groter. De NC...MP range schakelt heel beschaafd uit met een licht plopje. Ik heb trouwens nog geen enkele Fusion plate amp gebruiker gehoord die er problemen mee heeft.

Verder ben ik het met Jeroen eens dat er wel veel kaf onder het koren zit in het het OEM bestand van Hypex.....
Geen enkele van de niet-klasse-D versterkers die ik heb ontworpen heeft een in- of uitschakelplop, da's simpelweg een kwestie van de stroombronnen dichtknijpen zodat de eindtrap stroomloos wordt. Dat er legio knutselaars (ja, ook in het pro segment) zijn die er zich gemakkelijk vanaf maken geeft alleen maar aan dat ze er onvoldoende tijd en moeite in hebben gestoken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb ook een AB die volledig stil is bij in/uitschakelen. Holton.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
Ik heb ook een AB die volledig stil is bij in/uitschakelen. Holton.
Relais in de uitgangen? of tegengekoppeld zoals de Aleph-X, heb je nergens last van idd....
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Doorverkopen is het probleem naar iemand anders verplaatsen...?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Walt schreef:
Doorverkopen is het probleem naar iemand anders verplaatsen...?
Eens met Walt, dat was ook mijn eerste gedachte.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Vertel het er netjes bij hoor. :sure:

Daarbij, als je hem zo in de winkel koopt, heb je dus ook pech. :-"
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ray5150 »

Maarre, wat is die garantie eigenlijk waard, als het gebodene niet of niet helemaal naar wens functioneert ?
Of schrijf ik nu iets heel geks ?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

ray5150 schreef:
Maarre, wat is die garantie eigenlijk waard, als het gebodene niet of niet helemaal naar wens functioneert ?
Of schrijf ik nu iets heel geks ?
Nee hoor, maar eigenlijk had ik je het antwoord al gegeven.
Ik moet lang sparen voor een aankoop als dit. Dan wil ik wel graag
een beetje garantie, mocht er dan een versterker stuk gaan, dan hoop ik nog
steeds, dat dat dan geregeld wordt. Een dure reparatie, of vervanging,
daar is voorlopig geen ruimte meer voor. :oops:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Kappa7 »

Maar schrijf je dan niet veel af als je het in deze staat doorverkoopt?
Misschien kan de bouwer van de versterker de mute relay inbouwen zo dat je deze gewoon op stand-by kan blijven staan.
Dat natuurlijk met behoud van garantie. Het huidige product werkt immers niet naar verwachting en zo als ik het begrijp kan de plop behoorlijk minder worden als je een mute functie toevoegt.
Moet geen hele grote ingreep zijn en voordeel voor jou is dat je eindversterkers gewoon mee schakelen met je voorversterker mits deze een trigger uitgang heeft.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Maar schrijf je dan niet veel af als je het in deze staat doorverkoopt?
Misschien kan de bouwer van de versterker de mute relay inbouwen zo dat je deze gewoon op stand-by kan blijven staan.
Dat natuurlijk met behoud van garantie. Het huidige product werkt immers niet naar verwachting en zo als ik het begrijp kan de plop behoorlijk minder worden als je een mute functie toevoegt.
Moet geen hele grote ingreep zijn en voordeel voor jou is dat je eindversterkers gewoon mee schakelen met je voorversterker mits deze een trigger uitgang heeft.

Bouwer dient dit mijns inziens op te lossen, naar Hypex wijzen is te makkelijk en bovendien zal dat vast ook in leveringsvoorwaarden voor OEM gebruikers staan. Dat ze meedenken en helpen is fijn, maar de bouwer is hier verantwoordelijk.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door jeroen_d »

En het is zo simpel. Schakelaar op de flatcable monteren en de header op de ncore module prikken. Waarom kan dit niet worden opgelost?
Bijlagen
291F2082-E412-4AE9-9335-409B7945D74E.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

jeroen_d schreef:
En het is zo simpel. Schakelaar op de flatcable monteren en de header op de ncore module prikken. Waarom kan dit niet worden opgelost?
Ja, veel meer 'zelfbouw' dan dit wordt het niet.
Plaats reactie