Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Is gewoon een lichte, acceptabele plopje. Om dat te voorkomen moet je al met een netwachter gaan werken. Bovendien is er niets nieuws onder de zon, de eerste UCD's deden dat ook al. En bovendien zijn er weinig versterkers die niet ploppen bij een harde uitschakeling.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Waarom niet eerst eens even de voorgestelde oplossing met een paar draadjes en een los schakelaartje proberentoetertje schreef:Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga het probleem oplossen,
door de versterkers weer in de verkoop te gooien.
Als is het maar om te kijken of het daadwerkelijk een verbetering geeft.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dan vervalt de garantie, en dat risico kan ik mijzelf niet veroorloven.ray5150 schreef:Waarom niet eerst eens even de voorgestelde oplossing met een paar draadjes en een los schakelaartje proberentoetertje schreef:Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga het probleem oplossen,
door de versterkers weer in de verkoop te gooien.![]()
Als is het maar om te kijken of het daadwerkelijk een verbetering geeft.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Wat zit daar nu voor print bovenop de headers gestoken?ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Een nette manier om alles netjes aan te sluiten en een externe trigger ingang.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
D'r wordt behoorlijk omheen geluld vanuit het Hypex kamp. Er komt gewoon geluid uit bij het schakelen. Harder zonder stand by, zachter bij gebruik stand by. Hoe dan ook, ik heb zelf geen destructieve plop, tik of wat dan ook. Maar het maakt geluid. Het hoort gewoon niet bij een versterker van dit niveau.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Er wordt te snel naar Hypex gewezen. De OEM modules kunnen door fabrikanten voor een schappelijke prijs worden ingekocht. Je krijgt een heel hoge prijs/kwaliteitverhouding, vrijwel onverslaanbaar. Het is dan aan de fabrikant om het echt 'af' te maken. De hoeveelheid professionaliteit en meer of minder luxe kastuitvoering bepaalt dan de consumentenprijs.
Dat er een hoop internetbedrijfjes zijn die hun eigen product maken door simpelweg een kastje te leveren of een Hypex module in een kast te stoppen en met marge doorverkopen, is de verantwoordelijkheid van zo'n internetbedrijfje, niet van Hypex.
Bij de AudioPhonics bv zie ik bij hun Purify uitvoering dat ze doodleuk de netspanningsleiding enkel geisoleerd over het laagspanningsgedeelte van de SMPS voeding heen leggen. En daar staat dan een CE merk achterop. Zou niet mogen zoiets.
Dat er een hoop internetbedrijfjes zijn die hun eigen product maken door simpelweg een kastje te leveren of een Hypex module in een kast te stoppen en met marge doorverkopen, is de verantwoordelijkheid van zo'n internetbedrijfje, niet van Hypex.
Bij de AudioPhonics bv zie ik bij hun Purify uitvoering dat ze doodleuk de netspanningsleiding enkel geisoleerd over het laagspanningsgedeelte van de SMPS voeding heen leggen. En daar staat dan een CE merk achterop. Zou niet mogen zoiets.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ten dele eens met Jeroen, zeker voor wat betreft het gemak waarmee sommige bedrijfjes zich ermee af maken, zowel kwa implementatie, maar ook kwa veiligheid. Toch blijf ik van mening dat Hypex gewoon hufterproof modules moet leveren, anno 2020 is het niet denkbaar dat er nog in- of uitschakelgeluiden hoorbaar zijn bij zo'n, op andere vlakken, goed ontwikkeld en doordacht, product.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
We zijn het weer eens eens. Het zal ook eens niet zo zijn.SSassen schreef:Ten dele eens met Jeroen, zeker voor wat betreft het gemak waarmee sommige bedrijfjes zich ermee af maken, zowel kwa implementatie, maar ook kwa veiligheid. Toch blijf ik van mening dat Hypex gewoon hufterproof modules moet leveren, anno 2020 is het niet denkbaar dat er nog in- of uitschakelgeluiden hoorbaar zijn bij zo'n, op andere vlakken, goed ontwikkeld en doordacht, product.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
jeroen_d schreef:Er wordt te snel naar Hypex gewezen.
Voor alle duidelijkheid: Ik wijs naar het Hypex kamp die gewoon beweert dat het met een stand by schakelaar opgelost is, niet Hypex (alhoewel het product daar wel vandaan komt uiteraard).
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
En dan ook maar even zeggen, nogmaals, dat het niet echt een probleem is maar gewoon dat het niet heel netjes klinkt...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Schakel eens een AB amp uit zonder uitgangsrelais, daar is het probleem 10x groter. De NC...MP range schakelt heel beschaafd uit met een licht plopje. Ik heb trouwens nog geen enkele Fusion plate amp gebruiker gehoord die er problemen mee heeft.
Verder ben ik het met Jeroen eens dat er wel veel kaf onder het koren zit in het het OEM bestand van Hypex.....
Verder ben ik het met Jeroen eens dat er wel veel kaf onder het koren zit in het het OEM bestand van Hypex.....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Geen enkele van de niet-klasse-D versterkers die ik heb ontworpen heeft een in- of uitschakelplop, da's simpelweg een kwestie van de stroombronnen dichtknijpen zodat de eindtrap stroomloos wordt. Dat er legio knutselaars (ja, ook in het pro segment) zijn die er zich gemakkelijk vanaf maken geeft alleen maar aan dat ze er onvoldoende tijd en moeite in hebben gestoken.ds23man schreef:Schakel eens een AB amp uit zonder uitgangsrelais, daar is het probleem 10x groter. De NC...MP range schakelt heel beschaafd uit met een licht plopje. Ik heb trouwens nog geen enkele Fusion plate amp gebruiker gehoord die er problemen mee heeft.
Verder ben ik het met Jeroen eens dat er wel veel kaf onder het koren zit in het het OEM bestand van Hypex.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb ook een AB die volledig stil is bij in/uitschakelen. Holton.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Relais in de uitgangen? of tegengekoppeld zoals de Aleph-X, heb je nergens last van idd....Leeuwarden schreef:Ik heb ook een AB die volledig stil is bij in/uitschakelen. Holton.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Doorverkopen is het probleem naar iemand anders verplaatsen...?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Eens met Walt, dat was ook mijn eerste gedachte.Walt schreef:Doorverkopen is het probleem naar iemand anders verplaatsen...?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Vertel het er netjes bij hoor.
Daarbij, als je hem zo in de winkel koopt, heb je dus ook pech.
Daarbij, als je hem zo in de winkel koopt, heb je dus ook pech.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Maarre, wat is die garantie eigenlijk waard, als het gebodene niet of niet helemaal naar wens functioneert ?
Of schrijf ik nu iets heel geks ?
Of schrijf ik nu iets heel geks ?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Nee hoor, maar eigenlijk had ik je het antwoord al gegeven.ray5150 schreef:Maarre, wat is die garantie eigenlijk waard, als het gebodene niet of niet helemaal naar wens functioneert ?
Of schrijf ik nu iets heel geks ?
Ik moet lang sparen voor een aankoop als dit. Dan wil ik wel graag
een beetje garantie, mocht er dan een versterker stuk gaan, dan hoop ik nog
steeds, dat dat dan geregeld wordt. Een dure reparatie, of vervanging,
daar is voorlopig geen ruimte meer voor.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Maar schrijf je dan niet veel af als je het in deze staat doorverkoopt?
Misschien kan de bouwer van de versterker de mute relay inbouwen zo dat je deze gewoon op stand-by kan blijven staan.
Dat natuurlijk met behoud van garantie. Het huidige product werkt immers niet naar verwachting en zo als ik het begrijp kan de plop behoorlijk minder worden als je een mute functie toevoegt.
Moet geen hele grote ingreep zijn en voordeel voor jou is dat je eindversterkers gewoon mee schakelen met je voorversterker mits deze een trigger uitgang heeft.
Misschien kan de bouwer van de versterker de mute relay inbouwen zo dat je deze gewoon op stand-by kan blijven staan.
Dat natuurlijk met behoud van garantie. Het huidige product werkt immers niet naar verwachting en zo als ik het begrijp kan de plop behoorlijk minder worden als je een mute functie toevoegt.
Moet geen hele grote ingreep zijn en voordeel voor jou is dat je eindversterkers gewoon mee schakelen met je voorversterker mits deze een trigger uitgang heeft.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Kappa7 schreef:Maar schrijf je dan niet veel af als je het in deze staat doorverkoopt?
Misschien kan de bouwer van de versterker de mute relay inbouwen zo dat je deze gewoon op stand-by kan blijven staan.
Dat natuurlijk met behoud van garantie. Het huidige product werkt immers niet naar verwachting en zo als ik het begrijp kan de plop behoorlijk minder worden als je een mute functie toevoegt.
Moet geen hele grote ingreep zijn en voordeel voor jou is dat je eindversterkers gewoon mee schakelen met je voorversterker mits deze een trigger uitgang heeft.
Bouwer dient dit mijns inziens op te lossen, naar Hypex wijzen is te makkelijk en bovendien zal dat vast ook in leveringsvoorwaarden voor OEM gebruikers staan. Dat ze meedenken en helpen is fijn, maar de bouwer is hier verantwoordelijk.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
En het is zo simpel. Schakelaar op de flatcable monteren en de header op de ncore module prikken. Waarom kan dit niet worden opgelost?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ja, veel meer 'zelfbouw' dan dit wordt het niet.jeroen_d schreef:En het is zo simpel. Schakelaar op de flatcable monteren en de header op de ncore module prikken. Waarom kan dit niet worden opgelost?
