Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Meten is weten heren, toetertje aub. even mijn suggestie hierboven opvolgen!
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat is helaas niet even snel gedaan. Dan moet het meubel van zijn kant, en dat lukt nu even niet.SSassen schreef:Meten is weten heren, toetertje aub. even mijn suggestie hierboven opvolgen!
Of ik moet het op de xlr kant kunnen meten, maar dan weet ik niet op welke pinnen.
Even voor de goede orde, het is niet de bedoeling van dit topic om iemand in een kwaad daglicht te stellen, maar slechts om te kijken of we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Als het DC is dan is dat niet echt Hypex aan te rekenen.Walt schreef:Toch vind ik het vooral Hypex aan te rekenen, dat dit soort foutjes door de kwaliteits controle sluipen, dan kun je het wel in een volgende versie verhelpen, maar daar hebben de mensen met de oude versie weinig aan. En mensen als Dynky die ter goeder trouw mooie amps samen bouwen komen ongevraagd in een nare positie.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Laten we nu eerst eens twee dingen scheiden: een inschakelplop en een uitschakelplop.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Zie de eerste post, vooral een grote uitschakel plop.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ja, en dat komt door de harde netonttrekking.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Inderdaad, bij het inschakelen is het meer een tikje, die kan ik wel hebben.
Het gaat dus om de uitschakelplop.
Ik heb even de xlr's eruit getrokken, en zonder ingang ploppen ze ook.
Daarna met de MM verschillende pinnen gemeten. Op de pinnen onderling meet ik niets.
De 3 pinnen t.o.v. de mantel, daar meet ik 6 mV.
Het gaat dus om de uitschakelplop.
Ik heb even de xlr's eruit getrokken, en zonder ingang ploppen ze ook.
Daarna met de MM verschillende pinnen gemeten. Op de pinnen onderling meet ik niets.
De 3 pinnen t.o.v. de mantel, daar meet ik 6 mV.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Is de waarde die ik gemeten hebt verontrustend?
Geen idee wat er aan dc op mag staan.
Een oorzaak lijkt het mij in iedergeval niet, daar hij ook
Plopt, zonder input.
Geen idee wat er aan dc op mag staan.
Een oorzaak lijkt het mij in iedergeval niet, daar hij ook
Plopt, zonder input.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......
op de Ghent site staat deze fotods23man schreef:Doe eens een foto van de binnenkant, ploppen hoeft niet als er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van de standby voeding.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Heb je wel de lijnuitgang gemeten van je voorversterker?
Ik krijg de indruk dat je de ingang gemeten hebt van je eindversterker maar dan zie je niet wat je aan DC binnen krijgt.
En meet voor de gein dan eerst eens met de volume knop op de stand waar je normaal op luistert en de set op uit schakelt.
Daarna met de volume knop helemaal dicht en helemaal open met kort gesloten en een keer met kort gesloten ingangen.
En ja je voor versterker moet dan wel aan staan en de eerste metingen met je normaal aangesloten bron aangesloten en aan.
Ik krijg de indruk dat je de ingang gemeten hebt van je eindversterker maar dan zie je niet wat je aan DC binnen krijgt.
En meet voor de gein dan eerst eens met de volume knop op de stand waar je normaal op luistert en de set op uit schakelt.
Daarna met de volume knop helemaal dicht en helemaal open met kort gesloten en een keer met kort gesloten ingangen.
En ja je voor versterker moet dan wel aan staan en de eerste metingen met je normaal aangesloten bron aangesloten en aan.
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik heb de uitgang van de voorversterker gemeten. Aan de xlr kant van de adapterkabel. Gemeten op normaal volume, met de bron op pauze. De bron is in dit geval de onboard streamer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......
Nog even zitten kijken op hun site en daar klopt dus geen bal van. Er wordt niet gewezen op het feit dat je een doorverbinding moet maken op J6, anders werkt ie niet. En voor het ledje klopt de beschrijving ook niet.Henkjan schreef:op de Ghent site staat deze fotods23man schreef:Doe eens een foto van de binnenkant, ploppen hoeft niet als er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van de standby voeding.
5.jpg
Zal straks even een beschrijving maken hoe je de handel wel ploploos bouwt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Bij alle UCD en Ncore producten legt de mute functie de oscilator stil, daarna kan je probleemloos de spanning uitschakelen.
De NC...MP serie heeft een 5V 0,5W standby voeding ingebouwd en zijn er wat veranderingen gemaakt wat betreft de standby pin van de smps en de mute pin van de Ncore. Om de smps op te starten moet er 5 volt op de standby pin gezet worden en moet er 5 volt op de mute pin gezet worden om te muten.
Dan kijken we even naar de timing specificaties:
Hee, dat is handig. De mute werkt binnen 25uS en de standby heeft een delay van 550uS. Dus je kan gewoon een enkelpolige schakelaar gebruiken om de zaak ploploos uit te schakelen.
De NC...MP serie heeft een 5V 0,5W standby voeding ingebouwd en zijn er wat veranderingen gemaakt wat betreft de standby pin van de smps en de mute pin van de Ncore. Om de smps op te starten moet er 5 volt op de standby pin gezet worden en moet er 5 volt op de mute pin gezet worden om te muten.
Dan kijken we even naar de timing specificaties:
Hee, dat is handig. De mute werkt binnen 25uS en de standby heeft een delay van 550uS. Dus je kan gewoon een enkelpolige schakelaar gebruiken om de zaak ploploos uit te schakelen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Tsja, als je die niet leest of niet begrijpt....
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
ds23man schreef:Ter visualisatie:
standby.PNG
Dus, als je het netjes zou willen doen, dan moet er een schakelaar bij komen?
Dus dan gaat hij voortaan in standby i.p.v. stroomloos.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Dat moet je aan die mannen van Ghent vragen....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
kan je niet een relais pakken met een 230V spoel en dat laten schakelen?
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
Ik zit zelf dan eventueel aan een trigger ingang te denken, met een relais die de 5 volt schakelt,Henkjan schreef:kan je niet een relais pakken met een 230V spoel en dat laten schakelen?
tussen de standby en de mute? Ik zat al even naar de pinout van de connectoren te kijken, maar
ik zie nog niet welke ik moet hebben. Ik kan ook nog niet vinden waar ik die 5V kan vinden van de
standby smps.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop
als je m met een trigger uit en aan wil zetten is dat de manier ja
