Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door SSassen »

Meten is weten heren, toetertje aub. even mijn suggestie hierboven opvolgen!
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

SSassen schreef:
Meten is weten heren, toetertje aub. even mijn suggestie hierboven opvolgen!
Dat is helaas niet even snel gedaan. Dan moet het meubel van zijn kant, en dat lukt nu even niet.
Of ik moet het op de xlr kant kunnen meten, maar dan weet ik niet op welke pinnen.

Even voor de goede orde, het is niet de bedoeling van dit topic om iemand in een kwaad daglicht te stellen, maar slechts om te kijken of we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen. :proost:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef:
Toch vind ik het vooral Hypex aan te rekenen, dat dit soort foutjes door de kwaliteits controle sluipen, dan kun je het wel in een volgende versie verhelpen, maar daar hebben de mensen met de oude versie weinig aan. En mensen als Dynky die ter goeder trouw mooie amps samen bouwen komen ongevraagd in een nare positie.

Groetjes Walter
Als het DC is dan is dat niet echt Hypex aan te rekenen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Dat is waar! Dus meten...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Laten we nu eerst eens twee dingen scheiden: een inschakelplop en een uitschakelplop.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Walt »

Zie de eerste post, vooral een grote uitschakel plop.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Ja, en dat komt door de harde netonttrekking.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Inderdaad, bij het inschakelen is het meer een tikje, die kan ik wel hebben. :)

Het gaat dus om de uitschakelplop.
Ik heb even de xlr's eruit getrokken, en zonder ingang ploppen ze ook.

Daarna met de MM verschillende pinnen gemeten. Op de pinnen onderling meet ik niets.
De 3 pinnen t.o.v. de mantel, daar meet ik 6 mV.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Is de waarde die ik gemeten hebt verontrustend?
Geen idee wat er aan dc op mag staan.
Een oorzaak lijkt het mij in iedergeval niet, daar hij ook
Plopt, zonder input.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Shadow »

6mV is keurig :goedzo:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Doe eens een foto van de binnenkant, ploppen hoeft niet als er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van de standby voeding.
op de Ghent site staat deze foto
5.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Kappa7 »

Heb je wel de lijnuitgang gemeten van je voorversterker?
Ik krijg de indruk dat je de ingang gemeten hebt van je eindversterker maar dan zie je niet wat je aan DC binnen krijgt.
En meet voor de gein dan eerst eens met de volume knop op de stand waar je normaal op luistert en de set op uit schakelt.
Daarna met de volume knop helemaal dicht en helemaal open met kort gesloten en een keer met kort gesloten ingangen.
En ja je voor versterker moet dan wel aan staan en de eerste metingen met je normaal aangesloten bron aangesloten en aan.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Ik heb de uitgang van de voorversterker gemeten. Aan de xlr kant van de adapterkabel. Gemeten op normaal volume, met de bron op pauze. De bron is in dit geval de onboard streamer.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Doe eens een foto van de binnenkant, ploppen hoeft niet als er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van de standby voeding.
op de Ghent site staat deze foto
5.jpg
Nog even zitten kijken op hun site en daar klopt dus geen bal van. Er wordt niet gewezen op het feit dat je een doorverbinding moet maken op J6, anders werkt ie niet. En voor het ledje klopt de beschrijving ook niet.

Zal straks even een beschrijving maken hoe je de handel wel ploploos bouwt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Bij alle UCD en Ncore producten legt de mute functie de oscilator stil, daarna kan je probleemloos de spanning uitschakelen.
De NC...MP serie heeft een 5V 0,5W standby voeding ingebouwd en zijn er wat veranderingen gemaakt wat betreft de standby pin van de smps en de mute pin van de Ncore. Om de smps op te starten moet er 5 volt op de standby pin gezet worden en moet er 5 volt op de mute pin gezet worden om te muten.

Dan kijken we even naar de timing specificaties:
timing.PNG
Hee, dat is handig. De mute werkt binnen 25uS en de standby heeft een delay van 550uS. Dus je kan gewoon een enkelpolige schakelaar gebruiken om de zaak ploploos uit te schakelen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Ter visualisatie:
standby.PNG
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Leeuwarden »

Staat gewoon in de datasheet. Niks nieuws.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Tsja, als je die niet leest of niet begrijpt....
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

ds23man schreef:
Ter visualisatie:

standby.PNG

Dus, als je het netjes zou willen doen, dan moet er een schakelaar bij komen?
Dus dan gaat hij voortaan in standby i.p.v. stroomloos.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Yep
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Waarom zit ie er dan niet op? :roll: :hide:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door ds23man »

Dat moet je aan die mannen van Ghent vragen....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

kan je niet een relais pakken met een 230V spoel en dat laten schakelen?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef:
kan je niet een relais pakken met een 230V spoel en dat laten schakelen?
Ik zit zelf dan eventueel aan een trigger ingang te denken, met een relais die de 5 volt schakelt,
tussen de standby en de mute? Ik zat al even naar de pinout van de connectoren te kijken, maar
ik zie nog niet welke ik moet hebben. Ik kan ook nog niet vinden waar ik die 5V kan vinden van de
standby smps.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk eens aan de Ncore. maar.......Plop

Bericht door Henkjan »

als je m met een trigger uit en aan wil zetten is dat de manier ja
Plaats reactie