Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

ik had met m'n squeezebox touch wel dat toen die over de wifi stond dat 96kHz24bit FLACs niet goed gingen, dat haperde nog wel eens. bedraad netwerk nergens last van. en aan de wifi an sich lag t niet, yt in full hd over de chromecast lief zonder haperingen. zal wel iets van de implementatie in de squeezbox geweest zijn
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

OK Hier ook de V10, en dan de lijn direct door naar mijn TP-LINK en daar de WIFI dan op ingesteld, en verder geen extra spul. Ook 2.4 en 5 GHz. maar mijn huis is dan voor de draadloze zooi wat makkelijker, dat staat/ligt voor het meeste beneden, terwijl die TP-LINK boven staat.

Bij de squeezebox ook wel de vaste verbinding gebruikt, kreeg wat teveel concurrentie met andere draadloze zooi.

Mijn vorige buurman had problemen met de KPN, die is dan verhuist, en de nieuwe buurman, ook KPN, en die zegt dat hij nergens last van heeft. :shock:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

Aardig wat variabelen .
Ik kan vanavond eens kijken of het via de I pad ook hapert .
Nu zou je denken het ligt niet aan de Squeezebox want die speelt alles van de server prima af .
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

killing idd

is net als een auto met een tablet op t dashboard, hoe goed de rest ook is dan wil ik m niet
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hardbats »

Bij mij is het gapeless hoor :roll:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Forza »

Hier ook.
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door koenjer »

Iemand ook al eens de "Atmos" tracks op Tidal geprobeerd?
Best grappige ervaring. Geloof niet dat het de nieuwe HiFi standaard gaat worden.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Zo'n iPhone blijft natuurlijk behelpen. :lol:
https://youtu.be/dva4LOr7Fnk

[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door jeroen_d »

FR_Aad schreef:
Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Bij mij ook gapless met Tidal.

Waarom je gapeless zou willen begrijp ik niet zo.
https://www.myshirtisgapeless.com/
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door ds23man »

Hier geen enkel probleem met gapless afspelen van Tidal in Roon. Denk eerder dat je probleem ontstaat in de player die je gebruikt.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Ik heb het niet meer geprobeerd. De laatste weken meer radio en cd’s geluisterd.
Was trouwens op een Windows met de TIDAL app.

Maar lange pauzes tussen nummers in een live album vind ik niet fijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
FR_Aad schreef:
Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Bij mij ook gapless met Tidal.

Waarom je gapeless zou willen begrijp ik niet zo.
https://www.myshirtisgapeless.com/
in concerten is het echt vreselijk als er ineens stilte valt. en op albums waas songs in elkaar doorlopen (ELO heeft er een flink aantal). zou voor mij dealbreaker zijn voor een muzieksysteem

oh wacht... je doelt op gapEless.. :oops:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Hier geen enkel probleem met gapless afspelen van Tidal in Roon. Denk eerder dat je probleem ontstaat in de player die je gebruikt.
Daar zit inderdaad het verschil.
In Roon gaat het wel goed.

In de IOS app, Windows en LMS gaat het vaak mis.
De oplossing is Roon of investeren in een TIDAL Connect oplossing.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Eindelijk :rock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hardbats »

Maar alleen cd kwaliteit is nog geen hi-res. Al is het een stap in de goede richting.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door dre »

gewoon MP3 toch?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

hardbats schreef:
Maar alleen cd kwaliteit is nog geen hi-res. Al is het een stap in de goede richting.
Voorbij CD kwaliteit hoor ik niet meer, moet je ook niet willen.
dre schreef:
gewoon MP3 toch?
Nu wel, 320kbps. Met lossless zou dat 16 bit / 44,1 khz worden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

nu nog de artiesten meer dan een fooi betalen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/04/be ... r-a4034229

was wel een goede investering voor Jay-Z

ben benieuwd wat voor "nieuwe mogelijkheden voor artiesten" er gaan komen

De streamingsdienst TIDAL, die sinds 2015 in handen is van het entertainmentbedrijf Roc Nation van rapper Jay-Z, wordt overgenomen door Square. Dat maakt het betalingsplatform donderdag bekend in een verklaring. Met de overname is ongeveer 297 miljoen dollar (246 miljoen euro) gemoeid.

Jay-Z treedt daarnaast toe tot het bestuur van Square, dat wordt geleid door Jack Dorsey, die tevens topman is bij Twitter. Met de overname wil Square artiesten op TIDAL aan meer commerciële mogelijkheden helpen. Onder meer Rihanna, Calvin Harris en Beyoncé, de vrouw van Jay-Z, zijn bij TIDAL aangesloten.

TIDAL werd in 2015 voor 46,5 miljoen euro overgenomen door Jay-Z, met het idee een streamingdienst op te richten die van artiesten zelf was, in een poging giganten als Spotify en YouTube tegenwicht te bieden. Mede dankzij de grote namen die zich aan het platform verbonden en exclusieve muziek en video’s plaatsten, leek TIDAL een succes te worden. Enkele jaren later bleek dat maar weinig fans de dienst vast gebruikten. Jay-Z besloot zijn eigen muziek in 2019 ook op Spotify aan te bieden.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Ik vrees veel gezeur voor de gebruiker in de trant van: u heeft dit beluisterd , wilt u dan geen T-shirt kopen van die en die.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Dan vergelijk je het met Spotify waar je gratis op kunt en dan met een reclame onderbreking, dat zou dan hier niet kunnen, lijkt mij.

Maar goed, je weet nooit hoe de koe een haas vangt.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Ze moeten wel bijna 300 miljoen terugverdienen, dat lukt niet met niets doen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

John P schreef:
Ze moeten wel bijna 300 miljoen terugverdienen, dat lukt niet met niets doen.
Bijna als met de huizen prijzen vandaag de dag, je doet niets en je huis is voor wat betreft de marktwaarde, behoorlijk wat meer waard na een jaar, vooral te merken aan de WOZ aanslag.

Maar dat is een schijntje van wat ze met Tidal deden.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”