Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
ik had met m'n squeezebox touch wel dat toen die over de wifi stond dat 96kHz24bit FLACs niet goed gingen, dat haperde nog wel eens. bedraad netwerk nergens last van. en aan de wifi an sich lag t niet, yt in full hd over de chromecast lief zonder haperingen. zal wel iets van de implementatie in de squeezbox geweest zijn
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
OK Hier ook de V10, en dan de lijn direct door naar mijn TP-LINK en daar de WIFI dan op ingesteld, en verder geen extra spul. Ook 2.4 en 5 GHz. maar mijn huis is dan voor de draadloze zooi wat makkelijker, dat staat/ligt voor het meeste beneden, terwijl die TP-LINK boven staat.
Bij de squeezebox ook wel de vaste verbinding gebruikt, kreeg wat teveel concurrentie met andere draadloze zooi.
Mijn vorige buurman had problemen met de KPN, die is dan verhuist, en de nieuwe buurman, ook KPN, en die zegt dat hij nergens last van heeft.
Bij de squeezebox ook wel de vaste verbinding gebruikt, kreeg wat teveel concurrentie met andere draadloze zooi.
Mijn vorige buurman had problemen met de KPN, die is dan verhuist, en de nieuwe buurman, ook KPN, en die zegt dat hij nergens last van heeft.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Aardig wat variabelen .
Ik kan vanavond eens kijken of het via de I pad ook hapert .
Nu zou je denken het ligt niet aan de Squeezebox want die speelt alles van de server prima af .
Ik kan vanavond eens kijken of het via de I pad ook hapert .
Nu zou je denken het ligt niet aan de Squeezebox want die speelt alles van de server prima af .
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
killing idd
is net als een auto met een tablet op t dashboard, hoe goed de rest ook is dan wil ik m niet
is net als een auto met een tablet op t dashboard, hoe goed de rest ook is dan wil ik m niet
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Iemand ook al eens de "Atmos" tracks op Tidal geprobeerd?
Best grappige ervaring. Geloof niet dat het de nieuwe HiFi standaard gaat worden.
Best grappige ervaring. Geloof niet dat het de nieuwe HiFi standaard gaat worden.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bij mij ook gapless met Tidal.FR_Aad schreef:Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Waarom je gapeless zou willen begrijp ik niet zo.
https://www.myshirtisgapeless.com/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hier geen enkel probleem met gapless afspelen van Tidal in Roon. Denk eerder dat je probleem ontstaat in de player die je gebruikt.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik heb het niet meer geprobeerd. De laatste weken meer radio en cd’s geluisterd.
Was trouwens op een Windows met de TIDAL app.
Maar lange pauzes tussen nummers in een live album vind ik niet fijn.
Was trouwens op een Windows met de TIDAL app.
Maar lange pauzes tussen nummers in een live album vind ik niet fijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
in concerten is het echt vreselijk als er ineens stilte valt. en op albums waas songs in elkaar doorlopen (ELO heeft er een flink aantal). zou voor mij dealbreaker zijn voor een muzieksysteemjeroen_d schreef:Bij mij ook gapless met Tidal.FR_Aad schreef:Ik ben eigenlijk al weer klaar met Tidal.
Het niet gapeless afspelen is echt heeeel irritant.
Waarom je gapeless zou willen begrijp ik niet zo.
https://www.myshirtisgapeless.com/
oh wacht... je doelt op gapEless..
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Daar zit inderdaad het verschil.ds23man schreef:Hier geen enkel probleem met gapless afspelen van Tidal in Roon. Denk eerder dat je probleem ontstaat in de player die je gebruikt.
In Roon gaat het wel goed.
In de IOS app, Windows en LMS gaat het vaak mis.
De oplossing is Roon of investeren in een TIDAL Connect oplossing.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Maar alleen cd kwaliteit is nog geen hi-res. Al is het een stap in de goede richting.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Voorbij CD kwaliteit hoor ik niet meer, moet je ook niet willen.hardbats schreef:Maar alleen cd kwaliteit is nog geen hi-res. Al is het een stap in de goede richting.
Nu wel, 320kbps. Met lossless zou dat 16 bit / 44,1 khz worden.dre schreef:gewoon MP3 toch?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/04/be ... r-a4034229
was wel een goede investering voor Jay-Z
ben benieuwd wat voor "nieuwe mogelijkheden voor artiesten" er gaan komen
was wel een goede investering voor Jay-Z
ben benieuwd wat voor "nieuwe mogelijkheden voor artiesten" er gaan komen
De streamingsdienst TIDAL, die sinds 2015 in handen is van het entertainmentbedrijf Roc Nation van rapper Jay-Z, wordt overgenomen door Square. Dat maakt het betalingsplatform donderdag bekend in een verklaring. Met de overname is ongeveer 297 miljoen dollar (246 miljoen euro) gemoeid.
Jay-Z treedt daarnaast toe tot het bestuur van Square, dat wordt geleid door Jack Dorsey, die tevens topman is bij Twitter. Met de overname wil Square artiesten op TIDAL aan meer commerciële mogelijkheden helpen. Onder meer Rihanna, Calvin Harris en Beyoncé, de vrouw van Jay-Z, zijn bij TIDAL aangesloten.
TIDAL werd in 2015 voor 46,5 miljoen euro overgenomen door Jay-Z, met het idee een streamingdienst op te richten die van artiesten zelf was, in een poging giganten als Spotify en YouTube tegenwicht te bieden. Mede dankzij de grote namen die zich aan het platform verbonden en exclusieve muziek en video’s plaatsten, leek TIDAL een succes te worden. Enkele jaren later bleek dat maar weinig fans de dienst vast gebruikten. Jay-Z besloot zijn eigen muziek in 2019 ook op Spotify aan te bieden.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik vrees veel gezeur voor de gebruiker in de trant van: u heeft dit beluisterd , wilt u dan geen T-shirt kopen van die en die.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dan vergelijk je het met Spotify waar je gratis op kunt en dan met een reclame onderbreking, dat zou dan hier niet kunnen, lijkt mij.
Maar goed, je weet nooit hoe de koe een haas vangt.
Maar goed, je weet nooit hoe de koe een haas vangt.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ze moeten wel bijna 300 miljoen terugverdienen, dat lukt niet met niets doen.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bijna als met de huizen prijzen vandaag de dag, je doet niets en je huis is voor wat betreft de marktwaarde, behoorlijk wat meer waard na een jaar, vooral te merken aan de WOZ aanslag.John P schreef:Ze moeten wel bijna 300 miljoen terugverdienen, dat lukt niet met niets doen.
Maar dat is een schijntje van wat ze met Tidal deden.
