Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Ik gebruik nu alweer enige tijd Spotify en Tidal voor streaming vanaf m'n telefoon/tablet, kom nu echter Qobuz tegen en vroeg mij af welke diensten ik nog meer gemist heb? Ik bedoel daarmee diensten die geen installatie op een eigen PC of server vereisen (zoals Roon b.v.). Wat gebruikt de kritische HiFi luisteraar vandaag de dag? Fijne van Qobuz vind ik wel dat je tracks kunt kopen, dus zo bouw je een collectie op die niet afhankelijk is van een dienst of abonnement.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Ik gebruik Spotify, maar heb Deezer ook geprobeerd, vond ik geen succes, Tidal is via hun app ook niet te gebruiken voor mijn streamer, moet ik naar de Yamaha musiccast app, werkt niet fijn. Als Tidal goed te gebruiken zou zijn zoals Spotify had ik al een abo..
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Ik heb geen problemen gehad met Tidal, werkt net zo makkelijk en goed als Spotify.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
Dat is goed nieuws O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Nou net geprobeerd maar helaas....
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door satefan »

Hier ook Spotify in gebruik voor het 'huis tuin en keuken' luisterwerk. Verder een RPi met 256gB aan USB opslag voor als ik lekker lossless wil luisteren. Vrouw en kids gebruiken Spotify veel (Family abbo), anders was ik wel naar Tidal over gegaan denk ik....
Laatst gewijzigd door satefan op di 04 feb 2020, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Ik luister vaak via Bandcamp.
Daar vind je vrijwel allemaal kleinere labels en direct verkopende artiesten, maar dat is wel zo leuk. Alles gewoon beluisterbaar web, app en ook via bv Squeezbox (dat is dan wel MP3), en de koop prijzen (FLAC) zijn zeer vriendelijk.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Mtraxx »

Ik speel nog steeds een groot deel van lokaal NAS netwerk. Maar van het streaming deel bijna 90% komt van Qobuz en dan nog wat van Tidal. Roon bind de boel hier thuis voor mij bijelkaar en op mn werk veel Foobar upnp op de Pc en bubbleupnp op de App als remote.
Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Mtraxx schreef:
Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
Wat!? Okay, mijn missie is helder, ik moet Gerjan gaan bekeren ... :rofl: Het is overigens de D90, met de AK4499 aan boord en BT 5.0.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10519/
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

waarvandaan kast je dan naar die Topping
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Z'n telefoon denk ik? Ben er geen voorstander van iig, bluetooth streamen is geen verboden woord hier,
maar aan tafel spreken we er niet over zeg maar :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Mtraxx »

SSassen schreef:
Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Klopt maar dat is natuurlijk zonde als je ook high-def Qobuz kan streamen via je bedraad netwerk, mijn MOON kan allebei en dan blijft apTX wel achter.(edit: hier enkel 44.1 en 48k)
Mooie is wel dat je dan de gemakken van de (Qobuz)app hebt. Zelf gebruik ik het alleen als ik van mijn Tablet youtube muziek stream waarbij beeld op de tablet en geluid uit de set te horen is, welke dan ook nog tot aan het einde van de track lipsync blijft.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Ik ben nog van de generatie die CD's koopt en afspeelt Gerjan, je weet wel, van die glimmende zilveren schijfjes met zo'n plastic hoesje en kartonnen inleg! Maar uiteraard heb ik ook een bedraade setup, ik gebruik daarvoor een Chromecast Audio, aangesloten via Toslink.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
Yup, maar ik gebruik 'm normaliter met WiFi, het 'bedrade' deel is de Toslink kabel.

https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Ah mooi. Die werkt dus ook voor de CCAudio. Nog maar een bestellen dan (heb de gewone CC al zo aangesloten)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Gewoon zo’n mini toslink toch?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Ja zom 3.5mm plugje

Maar met bedraad doel ik op t ethernet
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Shadow »

Nee dat kan dus niet, CC audio is wifi only toch?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Maar mss.kan t met dat ding in de link die Sander postte
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Werkt voor de gewone cc prima
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door MarcelvdG »

SSassen schreef:
Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Voor zover ik weet is aptX niet verliesvrij (variant op ADPCM-compressie), en aptX HD is dat zo te zien ook niet:
aptxHD.png
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door SSassen »

Mja, ze schermen met lossless maar kennelijk is het dat toch niet helemaal.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Nou net geprobeerd maar helaas....
Ik gebruik eigenlijk altijd dat programma van Yamaha Joram daar kan je dus wel een stukje muziek uit tidal mee streamen
Zoals ik nu vanuit mijn NAS doe ? Dan vind ik het goed zat
Kan overigens het zelfde ook met Synolgy DS audio , eigenlijk kan je meer als je met DS File gebruikt
Het is alleen een andere app ofzo 8-[
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”