Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik gebruik nu alweer enige tijd Spotify en Tidal voor streaming vanaf m'n telefoon/tablet, kom nu echter Qobuz tegen en vroeg mij af welke diensten ik nog meer gemist heb? Ik bedoel daarmee diensten die geen installatie op een eigen PC of server vereisen (zoals Roon b.v.). Wat gebruikt de kritische HiFi luisteraar vandaag de dag? Fijne van Qobuz vind ik wel dat je tracks kunt kopen, dus zo bouw je een collectie op die niet afhankelijk is van een dienst of abonnement.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik gebruik Spotify, maar heb Deezer ook geprobeerd, vond ik geen succes, Tidal is via hun app ook niet te gebruiken voor mijn streamer, moet ik naar de Yamaha musiccast app, werkt niet fijn. Als Tidal goed te gebruiken zou zijn zoals Spotify had ik al een abo..
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik heb geen problemen gehad met Tidal, werkt net zo makkelijk en goed als Spotify.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dat is goed nieuwsShadow schreef:Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hier ook Spotify in gebruik voor het 'huis tuin en keuken' luisterwerk. Verder een RPi met 256gB aan USB opslag voor als ik lekker lossless wil luisteren. Vrouw en kids gebruiken Spotify veel (Family abbo), anders was ik wel naar Tidal over gegaan denk ik....
Laatst gewijzigd door satefan op di 04 feb 2020, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik luister vaak via Bandcamp.
Daar vind je vrijwel allemaal kleinere labels en direct verkopende artiesten, maar dat is wel zo leuk. Alles gewoon beluisterbaar web, app en ook via bv Squeezbox (dat is dan wel MP3), en de koop prijzen (FLAC) zijn zeer vriendelijk.
Daar vind je vrijwel allemaal kleinere labels en direct verkopende artiesten, maar dat is wel zo leuk. Alles gewoon beluisterbaar web, app en ook via bv Squeezbox (dat is dan wel MP3), en de koop prijzen (FLAC) zijn zeer vriendelijk.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik speel nog steeds een groot deel van lokaal NAS netwerk. Maar van het streaming deel bijna 90% komt van Qobuz en dan nog wat van Tidal. Roon bind de boel hier thuis voor mij bijelkaar en op mn werk veel Foobar upnp op de Pc en bubbleupnp op de App als remote.
Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Wat!? Okay, mijn missie is helder, ik moet Gerjan gaan bekeren ...Mtraxx schreef:Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10519/
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Z'n telefoon denk ik? Ben er geen voorstander van iig, bluetooth streamen is geen verboden woord hier,
maar aan tafel spreken we er niet over zeg maar
maar aan tafel spreken we er niet over zeg maar
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Klopt maar dat is natuurlijk zonde als je ook high-def Qobuz kan streamen via je bedraad netwerk, mijn MOON kan allebei en dan blijft apTX wel achter.(edit: hier enkel 44.1 en 48k)SSassen schreef:Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Mooie is wel dat je dan de gemakken van de (Qobuz)app hebt. Zelf gebruik ik het alleen als ik van mijn Tablet youtube muziek stream waarbij beeld op de tablet en geluid uit de set te horen is, welke dan ook nog tot aan het einde van de track lipsync blijft.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik ben nog van de generatie die CD's koopt en afspeelt Gerjan, je weet wel, van die glimmende zilveren schijfjes met zo'n plastic hoesje en kartonnen inleg! Maar uiteraard heb ik ook een bedraade setup, ik gebruik daarvoor een Chromecast Audio, aangesloten via Toslink.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Yup, maar ik gebruik 'm normaliter met WiFi, het 'bedrade' deel is de Toslink kabel.Henkjan schreef:Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ah mooi. Die werkt dus ook voor de CCAudio. Nog maar een bestellen dan (heb de gewone CC al zo aangesloten)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Maar mss.kan t met dat ding in de link die Sander postte
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Werkt voor de gewone cc prima
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Werkt voor de gewone cc prima
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Voor zover ik weet is aptX niet verliesvrij (variant op ADPCM-compressie), en aptX HD is dat zo te zien ook niet:SSassen schreef:Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Mja, ze schermen met lossless maar kennelijk is het dat toch niet helemaal.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik gebruik eigenlijk altijd dat programma van Yamaha Joram daar kan je dus wel een stukje muziek uit tidal mee streamenShadow schreef:Nou net geprobeerd maar helaas....
Zoals ik nu vanuit mijn NAS doe ? Dan vind ik het goed zat
Kan overigens het zelfde ook met Synolgy DS audio , eigenlijk kan je meer als je met DS File gebruikt
Het is alleen een andere app ofzo
