Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door satefan »

SSassen schreef:
cve schreef:
SSassen schreef:

Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.
Nog altijd geen tijd?
Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik draai nu met een Hifiberry Digi+, maar lees links en rechts dat de Allo bij de meerderheid beter bevalt. Mischien een leuk kerstkado voor mezelf :rock:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

FR_Aad schreef:
Nieuwe uitdaging. Ik heb een Tidal HiFi abonnementje afgesloten. Maar Daphile/LMS spelen alleen maar 320 af.
Dat wordt vanavond even puzzelen.

Edit:
De laatste Daphile bèta moet de oplossing zijn
LMS werkt toch prima met Flac ?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Jawel
Maar Tidal FLAC niet in Daphile.
Maar de laatste beta van Daphile werkt het wel.
Dat wil zeggen alles van Tidal lijkt nu 16bit 44Khz FLAC te zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

Dat klopt toch? Gewoon cd kwaliteit.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door FR_Aad »

Ik bedoel, het lijkt nu te werken. Ik heb er verder niet meer naar gekeken of geluisterd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hardbats »

Met Tidal Hifi moet je toch 24bit 48khz kunnen halen :think:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Leeuwarden »

hardbats schreef:
Met Tidal Hifi moet je toch 24bit 48khz kunnen halen :think:
Dat is Master dacht ik...
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Forza »

Met Tidal Hifi haal ik 24bit/48khz ja. Met de Master nummers. "Normale" zijn gewoon CD > 16bit/44khz. Af en toe komt er ook wat 24bit/96khz voorbij
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

Hebben jullie ook de ervaring dat over sommige streams van TIDAL een dekentje ligt ?
Enig idee van de oorzaak van het kwaliteitsverschil ?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door satefan »

rikpost schreef:
Hebben jullie ook de ervaring dat over sommige streams van TIDAL een dekentje ligt ?
Enig idee van de oorzaak van het kwaliteitsverschil ?
Ten opzichte van hetzelfde nummer op CD of andere source bedoel je dan?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Is een onduidelijke redenen, we hebben afgelopen jaar in een shop (Hifi Shop) Soest dat direct vergeleken, niet echt verklaarbaar.https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door Henkjan »

Tidal lijkt daar iets van een volume correctie te doen, die zelfs uit de bocht vliegt

[OT]ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken :lol: of een ori voorbespeelde cassette, die toen toch echt als zeer enorm ontzettend slecht klinkend te boek stonden (goedkope tapes, geen dolby) :relax:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

Ik heb geen 1 op 1 vergelijking kunnen maken .
Wat ik op de server heb staan klinkt niet beter of slechter .

Die conclusie van Alpha audio vind ik dan wel weer bijzonder dat was bij mij vroeger ook niet best met die bandjes

Komt er wel op neer dat de verschillen groot zijn zo ook de ervaring van Hans begrijp ik .
Net of sommige platen niet tot leven komen .

Hangt een beetje aan de speaker soms .
Andere platen sprankelt het weer van af ,bij Alpha audio word Spotify aardig afgebrand ik moet zeggen dat ik niet altijd het verschil hoor .
En als je onderzoek doet vindt je blinde testen met random uitkomst Spotify Vs TIDAL .
Maar dat zal dan soms ook wel aan het album liggen ,
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

sommige albums stotteren overigens ook , dan pak in een ander album , zelfde band ,doet hij het prima !?
Herkend iemand dit is dat een instelling ?

Heb nu TIDAL op proef maar ben nog niet onverdeeld enthousiast
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door pappaleo »

Ik heb nu een tijdje Qobuz en vooral de streams met wat hogere resolutie (FLAC 96 kHz of zelfs 192kHz) klinken erg goed (jammer alleen van de pauzes tussen tracks die in elkaar over horen te lopen).

Tidal heb ik niet goed kunnen beoordelen. Kan ik alleen afspelen op de telefoon. Koppeling aan mijn streamer lukt nier. Spotify klinkt minder, maar bij gebruik als achtergrond muziek valt dat niet op.

In een van de links hierboven wordt dan gesproken van audiofiele netwerk kabel. Dan lees ik niet eens verder en haak ik af.
Henkjan schreef:
ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken :lol:
Ja, mooi hè? ;)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door John P »

Jij gebruikt zeker nog rechtsom gedraaide netwerkkabel? Audiobarbaar!!!!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

pappaleo schreef:
Ik heb nu een tijdje Qobuz en vooral de streams met wat hogere resolutie (FLAC 96 kHz of zelfs 192kHz) klinken erg goed (jammer alleen van de pauzes tussen tracks die in elkaar over horen te lopen).

Tidal heb ik niet goed kunnen beoordelen. Kan ik alleen afspelen op de telefoon. Koppeling aan mijn streamer lukt nier. Spotify klinkt minder, maar bij gebruik als achtergrond muziek valt dat niet op.

In een van de links hierboven wordt dan gesproken van audiofiele netwerk kabel. Dan lees ik niet eens verder en haak ik af.
Henkjan schreef:
ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken :lol:
Ja, mooi hè? ;)
Bij legt de netwerkkabel gewoon naast de andere nutsvoorzieningen buiten in en greppel . :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Jij hebt geen glasvezel, neem ik aan?

Heb een periode Tidal gehad, en dat liep via de netwerkaansluiting met glasvezel en dan Telfort nog niet verkeerd.
In ieder geval in die zin geen klachten, nu met het modem van KPN wel eens wat gerommel, maar nadat ik de heleboel vanaf de meterkast opnieuw heb laten opstarten, nog geen problemen gehad.
Morgen is er ook wat bijzonders gepland.
web.jpg
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 02 dec 2020, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door pappaleo »

John P schreef:
Jij gebruikt zeker nog rechtsom gedraaide netwerkkabel? Audiobarbaar!!!!
Ja :oops: :hide:

hannesie schreef:
Jij hebt geen glasvezel, neem ik aan?
Binnenshuis niet. Maar je wilt toch niet beweren dat dat het verschil tussen Qobuz en Tidal verklaart ?

Nogmaals ik heb Tidal nooit goed kunnen beoordelen omdat het incompatible is met mijn Yamaha streamer.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door rikpost »

Hallo Hans nee geen glasvezel maar de snelheid is het probleem niet je kunt hier netflixen YouTuben en spotifyen ,allemaal tegelijk .
Het is ook met sommige albums ,wanneer ik dan een ander pak is het weer goed .
Ook kan ik niet vanuit LMS direct een TIDAL favoriet maken ,dat doe ik dan op tidal zelf en dan kan ik hem wel benaderen vanuit LMS . :roll:
Even puzzelen nog
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

@ Leo: Als de router een mindere opzet heeft dan kan dat wel minder worden, daarnaast welk abo 50/100/220 kan dan wel een punt zijn.
Als de router/wifi AP niet lekker loopt. meerdere keren meegemaakt dat de KPN slechte verbindingen geeft, zeker draadloos is dat vaak een ramp.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 02 dec 2020, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door pappaleo »

Hier gaat alles over wifi. Een streamer, 2 werkplekken (teams/skype) 4 telefoons en 2 switches waarop online games gespeeld worden. En de laptops van de kinderen die online hoorcolleges volgen.

Nog geen hapering gehad. Ook KPN
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door hannesie »

Welke Router, de laatste types zijn wel wat beter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.

Bericht door pappaleo »

Experia box V10. En twee Engenius ECB350 ingezet als extra access points.
De experia box doet 2.4GHz en 5GHz, de access points alleen 2.4, maar hebben een enorm bereik.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”