Ik draai nu met een Hifiberry Digi+, maar lees links en rechts dat de Allo bij de meerderheid beter bevalt. Mischien een leuk kerstkado voor mezelfSSassen schreef:Teruggestuurd, kwa opbouw en opzet inferieur aan de Allo Digione, kort beluisterd, maar klonk hetzelfde als de Allo Digione. De Allo Digione is kwa opbouw en opzet echter superieur, dus dan is de keuze snel gemaakt.cve schreef:Nog altijd geen tijd?SSassen schreef:
Binnen wel ja, maar nog niet eens uitgepakt, voorbereiding voor de shoot van vandaag had voorrang. Ik moest even wat aanpassingen maken en testen om toch minimaal de 160-180km/u te kunnen halen met m'n drone.
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
LMS werkt toch prima met Flac ?FR_Aad schreef:Nieuwe uitdaging. Ik heb een Tidal HiFi abonnementje afgesloten. Maar Daphile/LMS spelen alleen maar 320 af.
Dat wordt vanavond even puzzelen.
Edit:
De laatste Daphile bèta moet de oplossing zijn
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Jawel
Maar Tidal FLAC niet in Daphile.
Maar de laatste beta van Daphile werkt het wel.
Dat wil zeggen alles van Tidal lijkt nu 16bit 44Khz FLAC te zijn.
Maar Tidal FLAC niet in Daphile.
Maar de laatste beta van Daphile werkt het wel.
Dat wil zeggen alles van Tidal lijkt nu 16bit 44Khz FLAC te zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik bedoel, het lijkt nu te werken. Ik heb er verder niet meer naar gekeken of geluisterd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Dat is Master dacht ik...hardbats schreef:Met Tidal Hifi moet je toch 24bit 48khz kunnen halen
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Met Tidal Hifi haal ik 24bit/48khz ja. Met de Master nummers. "Normale" zijn gewoon CD > 16bit/44khz. Af en toe komt er ook wat 24bit/96khz voorbij
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hebben jullie ook de ervaring dat over sommige streams van TIDAL een dekentje ligt ?
Enig idee van de oorzaak van het kwaliteitsverschil ?
Enig idee van de oorzaak van het kwaliteitsverschil ?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ten opzichte van hetzelfde nummer op CD of andere source bedoel je dan?rikpost schreef:Hebben jullie ook de ervaring dat over sommige streams van TIDAL een dekentje ligt ?
Enig idee van de oorzaak van het kwaliteitsverschil ?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Je bent niet de enige.
https://www.alpha-audio.nl/review/multi ... assette/2/
https://www.alpha-audio.nl/review/multi ... assette/2/
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Is een onduidelijke redenen, we hebben afgelopen jaar in een shop (Hifi Shop) Soest dat direct vergeleken, niet echt verklaarbaar.https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Tidal lijkt daar iets van een volume correctie te doen, die zelfs uit de bocht vliegtJohn P schreef:
[OT]ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik heb geen 1 op 1 vergelijking kunnen maken .
Wat ik op de server heb staan klinkt niet beter of slechter .
Die conclusie van Alpha audio vind ik dan wel weer bijzonder dat was bij mij vroeger ook niet best met die bandjes
Komt er wel op neer dat de verschillen groot zijn zo ook de ervaring van Hans begrijp ik .
Net of sommige platen niet tot leven komen .
Hangt een beetje aan de speaker soms .
Andere platen sprankelt het weer van af ,bij Alpha audio word Spotify aardig afgebrand ik moet zeggen dat ik niet altijd het verschil hoor .
En als je onderzoek doet vindt je blinde testen met random uitkomst Spotify Vs TIDAL .
Maar dat zal dan soms ook wel aan het album liggen ,
Wat ik op de server heb staan klinkt niet beter of slechter .
Die conclusie van Alpha audio vind ik dan wel weer bijzonder dat was bij mij vroeger ook niet best met die bandjes
Komt er wel op neer dat de verschillen groot zijn zo ook de ervaring van Hans begrijp ik .
Net of sommige platen niet tot leven komen .
Hangt een beetje aan de speaker soms .
Andere platen sprankelt het weer van af ,bij Alpha audio word Spotify aardig afgebrand ik moet zeggen dat ik niet altijd het verschil hoor .
En als je onderzoek doet vindt je blinde testen met random uitkomst Spotify Vs TIDAL .
Maar dat zal dan soms ook wel aan het album liggen ,
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
sommige albums stotteren overigens ook , dan pak in een ander album , zelfde band ,doet hij het prima !?
Herkend iemand dit is dat een instelling ?
Heb nu TIDAL op proef maar ben nog niet onverdeeld enthousiast
Herkend iemand dit is dat een instelling ?
Heb nu TIDAL op proef maar ben nog niet onverdeeld enthousiast
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Ik heb nu een tijdje Qobuz en vooral de streams met wat hogere resolutie (FLAC 96 kHz of zelfs 192kHz) klinken erg goed (jammer alleen van de pauzes tussen tracks die in elkaar over horen te lopen).
Tidal heb ik niet goed kunnen beoordelen. Kan ik alleen afspelen op de telefoon. Koppeling aan mijn streamer lukt nier. Spotify klinkt minder, maar bij gebruik als achtergrond muziek valt dat niet op.
In een van de links hierboven wordt dan gesproken van audiofiele netwerk kabel. Dan lees ik niet eens verder en haak ik af.

Tidal heb ik niet goed kunnen beoordelen. Kan ik alleen afspelen op de telefoon. Koppeling aan mijn streamer lukt nier. Spotify klinkt minder, maar bij gebruik als achtergrond muziek valt dat niet op.
In een van de links hierboven wordt dan gesproken van audiofiele netwerk kabel. Dan lees ik niet eens verder en haak ik af.
Ja, mooi hè?Henkjan schreef:ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Jij gebruikt zeker nog rechtsom gedraaide netwerkkabel? Audiobarbaar!!!!
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Bij legt de netwerkkabel gewoon naast de andere nutsvoorzieningen buiten in en greppel .pappaleo schreef:Ik heb nu een tijdje Qobuz en vooral de streams met wat hogere resolutie (FLAC 96 kHz of zelfs 192kHz) klinken erg goed (jammer alleen van de pauzes tussen tracks die in elkaar over horen te lopen).
Tidal heb ik niet goed kunnen beoordelen. Kan ik alleen afspelen op de telefoon. Koppeling aan mijn streamer lukt nier. Spotify klinkt minder, maar bij gebruik als achtergrond muziek valt dat niet op.
In een van de links hierboven wordt dan gesproken van audiofiele netwerk kabel. Dan lees ik niet eens verder en haak ik af.
Ja, mooi hè?Henkjan schreef:ze nemen dus iets op op een cassette, en dat zou dan beter klinken![]()
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Jij hebt geen glasvezel, neem ik aan?
Heb een periode Tidal gehad, en dat liep via de netwerkaansluiting met glasvezel en dan Telfort nog niet verkeerd.
In ieder geval in die zin geen klachten, nu met het modem van KPN wel eens wat gerommel, maar nadat ik de heleboel vanaf de meterkast opnieuw heb laten opstarten, nog geen problemen gehad.
Morgen is er ook wat bijzonders gepland.
Heb een periode Tidal gehad, en dat liep via de netwerkaansluiting met glasvezel en dan Telfort nog niet verkeerd.
In ieder geval in die zin geen klachten, nu met het modem van KPN wel eens wat gerommel, maar nadat ik de heleboel vanaf de meterkast opnieuw heb laten opstarten, nog geen problemen gehad.
Morgen is er ook wat bijzonders gepland.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 02 dec 2020, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
JaJohn P schreef:Jij gebruikt zeker nog rechtsom gedraaide netwerkkabel? Audiobarbaar!!!!
Binnenshuis niet. Maar je wilt toch niet beweren dat dat het verschil tussen Qobuz en Tidal verklaart ?hannesie schreef:Jij hebt geen glasvezel, neem ik aan?
Nogmaals ik heb Tidal nooit goed kunnen beoordelen omdat het incompatible is met mijn Yamaha streamer.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hallo Hans nee geen glasvezel maar de snelheid is het probleem niet je kunt hier netflixen YouTuben en spotifyen ,allemaal tegelijk .
Het is ook met sommige albums ,wanneer ik dan een ander pak is het weer goed .
Ook kan ik niet vanuit LMS direct een TIDAL favoriet maken ,dat doe ik dan op tidal zelf en dan kan ik hem wel benaderen vanuit LMS .
Even puzzelen nog
Het is ook met sommige albums ,wanneer ik dan een ander pak is het weer goed .
Ook kan ik niet vanuit LMS direct een TIDAL favoriet maken ,dat doe ik dan op tidal zelf en dan kan ik hem wel benaderen vanuit LMS .
Even puzzelen nog
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
@ Leo: Als de router een mindere opzet heeft dan kan dat wel minder worden, daarnaast welk abo 50/100/220 kan dan wel een punt zijn.
Als de router/wifi AP niet lekker loopt. meerdere keren meegemaakt dat de KPN slechte verbindingen geeft, zeker draadloos is dat vaak een ramp.
Als de router/wifi AP niet lekker loopt. meerdere keren meegemaakt dat de KPN slechte verbindingen geeft, zeker draadloos is dat vaak een ramp.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 02 dec 2020, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Hier gaat alles over wifi. Een streamer, 2 werkplekken (teams/skype) 4 telefoons en 2 switches waarop online games gespeeld worden. En de laptops van de kinderen die online hoorcolleges volgen.
Nog geen hapering gehad. Ook KPN
Nog geen hapering gehad. Ook KPN
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Experia box V10. En twee Engenius ECB350 ingezet als extra access points.
De experia box doet 2.4GHz en 5GHz, de access points alleen 2.4, maar hebben een enorm bereik.
De experia box doet 2.4GHz en 5GHz, de access points alleen 2.4, maar hebben een enorm bereik.
