+1 vakwerk!rho schreef:Dit wordt echt een heel mooi paar luidsprekers.
Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Calpamos
Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
Re: Calpamos
Tja, vanwege gezondheidsproblemen helaas mijn bedrijf moeten verkopen op mijn 55ste. Sindsdien 'gepensioneerd' en lekker veel aan het klussen.ray5150 schreef:Pensionado ?
De planning is donderdag de speakers te verhuizen met een steekwagen naar mijn huis en te gaan luisteren!
Re: Calpamos
Leeuwarden schreef:Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Calpamos
Leeuwarden schreef:Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Calpamos
Een goede chef kok heeft t zelfde in de keukenRonbeo schreef:Sorry! Maar ik heb een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Calpamos
Ik zie nog geen gaatjes voor de bouten in de baffle? Of ga je de units schroeven?
Re: Calpamos
Op de laatste foto zie je gaatjes, maar daar gaan schroeven in(5x30). Is sterk zat.
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Calpamos
Aha, ik zie een paar witte pixels... Is natuurlijk een voordeel dat dit soort pro units niet superzwaar zijn (sommige 15" woofers wegen dik 15-20 kilo)
Re: Calpamos
Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
Laatst gewijzigd door Ronbeo op wo 28 okt 2020, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Calpamos
wat een prachtspeakers, ik kan niet wachten op de plaatjes dat ze rechtop staan en straks de drivers erin hangen
+1, ik doe dat ook hetzelfde, ook veel tussendoor opruimen en mijn gereedschap weer even bij elk houden, dan pak ik alles makkelijk en tijdens het opruimen/schoonmaken kan ik altijd nog even een soort rustpuntje pakken en over dingen nadenken en tot een oplossing komen. Het voorkomt bij mij ook soms foutjes maken, net even de rust pakken om een vergissing voor te zijn.Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik heb een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
Re: Calpamos
heel mooi aan het worden!
slim om magneetjes te verwerken voor een rooster bij gevaarlijke situaties
welke roosters gebruik je daar voor?
ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze klinken.
zijn het gevoelige speakers of moet je er ook een beest van een versterker aan hangen?
slim om magneetjes te verwerken voor een rooster bij gevaarlijke situaties
welke roosters gebruik je daar voor?
ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze klinken.
zijn het gevoelige speakers of moet je er ook een beest van een versterker aan hangen?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Calpamos
Ja daar zat ik aan te denken om het te ondersteunen met een dwarsbalkje ofzo (met iets van rubber/neopreen tegen de trillingen)Ronbeo schreef:Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
Re: Calpamos
Vandaag de filters en de speakers erin geschroefd. De blanke Osmo erop gesmeerd als 2e laag. Morgen alleen nog de terminals vastsolderen en de baspijpen erin zetten.
Dus als ze morgenmiddag droog zijn ga ik luisteren!
Het rendement is 93dB, dus ik denk dat het wel lukt met mijn 2x8Watt 300B buizenversterker. En anders komt er Een Luxman L100 aan te hangen. Morgen doe ik verslag als het goed is.
De magneetjes heb ik in het zwart besteld!
En de roosters zijn hele simpele blikken dingen van een eurootje of 7, ik geloof bij Bax besteld.
Dus als ze morgenmiddag droog zijn ga ik luisteren!
Het rendement is 93dB, dus ik denk dat het wel lukt met mijn 2x8Watt 300B buizenversterker. En anders komt er Een Luxman L100 aan te hangen. Morgen doe ik verslag als het goed is.
De magneetjes heb ik in het zwart besteld!
En de roosters zijn hele simpele blikken dingen van een eurootje of 7, ik geloof bij Bax besteld.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Calpamos
Wel eerst even de drivers flink in laten spelen, anders klinkt het nergens naar!
Re: Calpamos
Ik heb ze vandaag erin gezet, maar de hoorns zijn zo stijf dat er absoluut geen beweging in zit. Dus ik(en Tony ook) heb het niet verstevigd.Duck Twacy schreef:Ja daar zat ik aan te denken om het te ondersteunen met een dwarsbalkje ofzo (met iets van rubber/neopreen tegen de trillingen)Ronbeo schreef:Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Calpamos
Okay, dat is goed te weten. Tony schreef dacht ik ook wel dat de hoorn best stevig was dankzij de glasvezel
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Calpamos
Erg benieuwd naar je bevindingen.Ronbeo schreef:Vandaag de filters en de speakers erin geschroefd. De blanke Osmo erop gesmeerd als 2e laag. Morgen alleen nog de terminals vastsolderen en de baspijpen erin zetten.
Dus als ze morgenmiddag droog zijn ga ik luisteren!
