+1 vakwerk!rho schreef:Dit wordt echt een heel mooi paar luidsprekers.
Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Calpamos
Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
Tja, vanwege gezondheidsproblemen helaas mijn bedrijf moeten verkopen op mijn 55ste. Sindsdien 'gepensioneerd' en lekker veel aan het klussen.ray5150 schreef:Pensionado ?
De planning is donderdag de speakers te verhuizen met een steekwagen naar mijn huis en te gaan luisteren!
Leeuwarden schreef:Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leeuwarden schreef:Herkenbaar...Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
-
Duck Twacy
Een goede chef kok heeft t zelfde in de keukenRonbeo schreef:Sorry! Maar ik heb een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
-
Duck Twacy
Ik zie nog geen gaatjes voor de bouten in de baffle? Of ga je de units schroeven?
Op de laatste foto zie je gaatjes, maar daar gaan schroeven in(5x30). Is sterk zat.
-
Duck Twacy
Aha, ik zie een paar witte pixels... Is natuurlijk een voordeel dat dit soort pro units niet superzwaar zijn (sommige 15" woofers wegen dik 15-20 kilo)
Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
Laatst gewijzigd door Ronbeo op wo 28 okt 2020, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
wat een prachtspeakers, ik kan niet wachten op de plaatjes dat ze rechtop staan en straks de drivers erin hangen
+1, ik doe dat ook hetzelfde, ook veel tussendoor opruimen en mijn gereedschap weer even bij elk houden, dan pak ik alles makkelijk en tijdens het opruimen/schoonmaken kan ik altijd nog even een soort rustpuntje pakken en over dingen nadenken en tot een oplossing komen. Het voorkomt bij mij ook soms foutjes maken, net even de rust pakken om een vergissing voor te zijn.Ronbeo schreef:Sorry! Maar ik heb een bloedhekel aan een werkplaats waar het een bende is. Ik ruim hem elke dag op...
heel mooi aan het worden!
slim om magneetjes te verwerken voor een rooster bij gevaarlijke situaties
welke roosters gebruik je daar voor?
ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze klinken.
zijn het gevoelige speakers of moet je er ook een beest van een versterker aan hangen?
slim om magneetjes te verwerken voor een rooster bij gevaarlijke situaties
welke roosters gebruik je daar voor?
ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze klinken.
zijn het gevoelige speakers of moet je er ook een beest van een versterker aan hangen?
- MechanicalAnimal
-
Duck Twacy
Ja daar zat ik aan te denken om het te ondersteunen met een dwarsbalkje ofzo (met iets van rubber/neopreen tegen de trillingen)Ronbeo schreef:Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
Vandaag de filters en de speakers erin geschroefd. De blanke Osmo erop gesmeerd als 2e laag. Morgen alleen nog de terminals vastsolderen en de baspijpen erin zetten.
Dus als ze morgenmiddag droog zijn ga ik luisteren!
Het rendement is 93dB, dus ik denk dat het wel lukt met mijn 2x8Watt 300B buizenversterker. En anders komt er Een Luxman L100 aan te hangen. Morgen doe ik verslag als het goed is.
De magneetjes heb ik in het zwart besteld!
En de roosters zijn hele simpele blikken dingen van een eurootje of 7, ik geloof bij Bax besteld.
Het rendement is 93dB, dus ik denk dat het wel lukt met mijn 2x8Watt 300B buizenversterker. En anders komt er Een Luxman L100 aan te hangen. Morgen doe ik verslag als het goed is.
De magneetjes heb ik in het zwart besteld!
En de roosters zijn hele simpele blikken dingen van een eurootje of 7, ik geloof bij Bax besteld.
- SSassen
- Contacteer:
Wel eerst even de drivers flink in laten spelen, anders klinkt het nergens naar!
Ik heb ze vandaag erin gezet, maar de hoorns zijn zo stijf dat er absoluut geen beweging in zit. Dus ik(en Tony ook) heb het niet verstevigd.Duck Twacy schreef:Ja daar zat ik aan te denken om het te ondersteunen met een dwarsbalkje ofzo (met iets van rubber/neopreen tegen de trillingen)Ronbeo schreef:Idd is de woofer niet zo zwaar, de compressiedriver daar in tegen best wel. En dan heb je ook nog het moment doordat hij natuurlijk op een redelijk diepe hoorn hangt. Misschien dat ik met het monteren er nog een pootje onder maak. Maar het zal er niet afwaaien.
-
Duck Twacy
Okay, dat is goed te weten. Tony schreef dacht ik ook wel dat de hoorn best stevig was dankzij de glasvezel
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Erg benieuwd naar je bevindingen.Ronbeo schreef:Vandaag de filters en de speakers erin geschroefd. De blanke Osmo erop gesmeerd als 2e laag. Morgen alleen nog de terminals vastsolderen en de baspijpen erin zetten.