MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Lijkt me toch dat je eerst de kast in elkaar zet en boort en freest :lol:
Maar je kan weer verder en dat is ook wat waard.
ik ben gestopt met blanke lak op het hout zetten, na 10 lagen en 3 lege spuitbussen vind ik het wel goed zo.
Nu eerst weer verder met het chassis.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Lijkt me toch dat je eerst de kast in elkaar zet en boort en freest :lol:
Maar je kan weer verder en dat is ook wat waard.
ik ben gestopt met blanke lak op het hout zetten, na 10 lagen en 3 lege spuitbussen vind ik het wel goed zo.
Nu eerst weer verder met het chassis.
10 lagen vernis Ja dat zal wel genoeg zijn :-k Als je twijfelt nog maar een laagje :lol:
Ja inderdaad eerst die stukken plat 10x90 mm bewerken
Er komt een groef in voor de boven en onderplaat
En de voor en achterkant 2 x2 potgaten Voor m4 inbus
En in de lange stukken wordt schroefdraad in getapt
Dan moet de boven plaat netjes pas worden gemaakt en dan ook vast gezet met m3 inbus boutjes
Daar moet ik wakker bij blijven Elke gat is een litteken
Die heb ik al genoeg :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Ik zat naar die tekening te kijken Bert, komen die boutjes er op te zitten, ga je die niet verzinken?
Trouwens een Mooi programma om mee te tekenen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Fusion 360 is gratis een jaar te gebruiken als hobbyist
Ik maak pot gaten er komen Inbus m4 boutjes in met cilinderkop
Geen verzonken schroeven is leuk in hout maar niks in metaal als je er een halve mm er naast zit wringt dat
Daar heb ik koppijn van gehad :wink: dus gewoon een cilinderkop welke 7 mm diameter is
Dus ik boor een potgat van 4.5 er doorheen en 8 mm 5,5 mm diep
Zo ziet een potgat eruit Peter
Bijlagen
6DA016D7-F6A9-4845-90C8-761429063C53.jpeg
917A447E-D3D3-4483-ADDD-B10D8E2F6855.jpeg
1D9931C3-EAC3-4BAB-A5FD-A3DE84851C3C.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Zit wel wat in, maar ik doe in metaal allemaal verzonken gaten, is mooi glad afgewerkt en is me nog niet mis gegaan, ik zet de 2 materialen wel vast tegen elkaar en boor ze dan. ik heb bij deze kast zelfs geen boutje zichtbaar, alles weggewerkt.
Als je genoeg vlees hebt dan werkt die potgaten prima, beetje het idee van mallen aan elkaar zetten. :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Zit wel wat in, maar ik doe in metaal allemaal verzonken gaten, is mooi glad afgewerkt en is me nog niet mis gegaan, ik zet de 2 materialen wel vast tegen elkaar en boor ze dan. ik heb bij deze kast zelfs geen boutje zichtbaar, alles weggewerkt.
Als je genoeg vlees hebt dan werkt die potgaten prima, beetje het idee van mallen aan elkaar zetten. :wink:
Ja dat is ook een vereiste en geduld met gaten verzinken Teveel toeren gaat dd verzinkboor stuiteren in het gat
Maar met een potgat vind ik het netter , smaken verschillen O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

En nog niks , wat duurt wachten tot de deurbel gaat toch lang :-#
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Man wat afzien :?
Je zal er moedeloos van worden, en dan komen ze het net voor 5 uiur brengen en dan is het donker en kan je nog niets doen. :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Man wat afzien :?
Je zal er moedeloos van worden, en dan komen ze het net voor 5 uiur brengen en dan is het donker en kan je nog niets doen. :lol:
Ja zoe iets Peter :lol:
Is toch ook geen bedrijf ook dat dpd we komen bij u op woensdag tussen 0800 en 1800 uur
Dhl verbeterd zijn geplande tijd steeds eerst tussen 9-1200 dan wordt het 10-11:20
Post nl ook een paar uur wachten en je hebt je spullen
Maar hier een hele werkdag + eerste deel avond :evil:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ng maar een bak koffie en een stukje chocola O:)
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Wist je dat pure chocola helpt tegen corona? samen met pindakaas en nog iets, maar dat ben ik vergeten.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

OpaBert schreef:
Ng maar een bak koffie en een stukje chocola O:)
wat heb jij het slecht zeg :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Je weet iig dat ze voor 18 uur komen, is al heel wat, en dan sturen ze je na 18 uur een berichtje dat het zo druk was dat ze pas de volgende dag komen. heb ik wel eens gehad. :relax: :bakkie: en :bakkie: en :bakkie:
Dan zakt je de moed helemaal in de schoenen. Blij gemaakt met een dood vogeltje.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

[
  • quote="hardbats"]
    OpaBert schreef:
    Ng maar een bak koffie en een stukje chocola O:)
    wat heb jij het slecht zeg :lol:[/quote]
Ja he O:)

peterl schreef:
Je weet iig dat ze voor 18 uur komen, is al heel wat, en dan sturen ze je na 18 uur een berichtje dat het zo druk was dat ze pas de volgende dag komen. heb ik wel eens gehad. :relax: :bakkie: en :bakkie: en :bakkie:
Dan zakt je de moed helemaal in de schoenen. Blij gemaakt met een dood vogeltje.
Ook dat is me meer dan eens overkomen
En al mee gemaakt dat het een blok verder was bezorgd en die waren ongeletterd
Stond al uit gepakt op tafel zich af te vragen wat ze er mee moesten aanvangen
En stomverbaasd dat ik het kwam ophalen
Die chauffeur had het er afgegeven en die mensen hadden het aangepakt en niet begrepen wat ze er mee moesten doen 8-[
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Gelukkig heb je nog een forum waar je de tijd kan doden :rofl:
Ik hoop ook dat mijn gatenpons vandaag binnenkomt, kan k de gaten voor de buizen in het boven chassis maken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Gelukkig heb je nog een forum waar je de tijd kan doden :rofl:
Ik hoop ook dat mijn gatenpons vandaag binnenkomt, kan k de gaten voor de buizen in het boven chassis maken.
Alleen buiten leggen en afplakken De zure regen maakt er de gaten in :idea: , maar niets voor mij , ik heb dat geduld niet :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
Gelukkig heb je nog een forum waar je de tijd kan doden :rofl:
Ik hoop ook dat mijn gatenpons vandaag binnenkomt, kan k de gaten voor de buizen in het boven chassis maken.
Alleen buiten leggen en afplakken De zure regen maakt er de gaten in :idea: , maar niets voor mij , ik heb dat geduld niet :lol:
:lol: Ik doe dat met de pneumatische sleutel, 10 seconden en een mooi gat. :twisted:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
OpaBert schreef:
peterl schreef:
Gelukkig heb je nog een forum waar je de tijd kan doden :rofl:
Ik hoop ook dat mijn gatenpons vandaag binnenkomt, kan k de gaten voor de buizen in het boven chassis maken.
Alleen buiten leggen en afplakken De zure regen maakt er de gaten in :idea: , maar niets voor mij , ik heb dat geduld niet :lol:
:lol: Ik doe dat met de pneumatische sleutel, 10 seconden en een mooi gat. :twisted:
Ok ja dat gaat ook :D maar je zal er ook wel een compressor bij hebben
Ik heb die ponsen niet kunnen vinden welke betaalbaar waren in China een 10 jaar terug
Nu zijn ze ook bij HBM te koop maar doe het nu CNC misschien als ik tot de limiet ga haal ik die 10 sec
Maar nu ik denk 1-2 minuten :think: maar wel precies waar ik ze hebben wil en ook precies op maat
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
peterl schreef:
OpaBert schreef:
Alleen buiten leggen en afplakken De zure regen maakt er de gaten in :idea: , maar niets voor mij , ik heb dat geduld niet :lol:
:lol: Ik doe dat met de pneumatische sleutel, 10 seconden en een mooi gat. :twisted:
Ok ja dat gaat ook :D maar je zal er ook wel een compressor bij hebben
Ik heb die ponsen niet kunnen vinden welke betaalbaar waren in China een 10 jaar terug
Nu zijn ze ook bij HBM te koop maar doe het nu CNC misschien als ik tot de limiet ga haal ik die 10 sec
Maar nu ik denk 1-2 minuten :think: maar wel precies waar ik ze hebben wil en ook precies op maat
Maar dat is nog snel frezen Bert, :shock: :shock:. Dan hoef je ook niet anders, moet de aluminium plaat wel goed vastliggen he :hide: :hide:
Ik had al een 30mm pons, toevallig ergens gekregen, en heb nu een 35mm besteld bij hornbach, 15 euri ex. verzendkosten, KWW, zoal we in Twente zeggen(kieken wat ut wordt) :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

douwebakker schreef:
Wist je dat pure chocola helpt tegen corona? samen met pindakaas en nog iets, maar dat ben ik vergeten.
Rode wijn Douwe, kan Bert zich mooi zat drinken, ziek eten in de chocolade, trouwens lekker combo met pindakaas. :-&
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

peterl schreef:
douwebakker schreef:
Wist je dat pure chocola helpt tegen corona? samen met pindakaas en nog iets, maar dat ben ik vergeten.
Rode wijn Douwe, kan Bert zich mooi zat drinken, ziek eten in de chocolade, trouwens lekker combo met pindakaas. :-&
Ja Peter inderdaad. Jij hebt het ook gelezen zeker.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Hehe heb mn shipment aluminium :goeie:
Kan ik gaan beginnen aan het chassis
Maar eerst afmaken waar ik mee bezig ben geweest een koptelefoon versterker in een kastje bouwen
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door peterl »

Mooi Bert, kan je eindelijk beginnen, succes.
Ik had mijn gatenstans ook binnen gekregen en alle buisgaten zitten inmiddels in het chassis.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Mooi Bert, kan je eindelijk beginnen, succes.
Ik had mijn gatenstans ook binnen gekregen en alle buisgaten zitten inmiddels in het chassis.
Dankje het ligt nog ingepakt i.v.m Corona Virus kan tot 24 op plastc en rvs besmetting overdragen
Heb dus tijd om op te ruimen O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik laat bij deze de printjes die ik bestukt heb zien
De voedingsprint voor B+ B++ B+++
Voedings print Hoogspanning
Voedings print Hoogspanning
Voedings print Hoogspanning
Voedings print Hoogspanning
De AutoBias printjes
En de 12 volt voedingsprinten , inschakel vertraging moet nog worden bestukt
Bijlagen
Alle printjes bij elkaar
Alle printjes bij elkaar
Plaats reactie