Als je geen DC uit je aangesloten bronnen hebt (en dat is bijna nooit het geval) kun je C5 en die 1M weerstand weglaten. In mijn versterkers heb ik nooit een condensator aan de ingang.peterl schreef:Oja, het mooie daarvan is dat dat de ntc dan geen invloed meer heeft, moet ik daar nog een speciaal type van hebben?ou 't maar met 1,5A doen, ik heb geen ervaring met ringkernen, ik denk dat 1A het niet houdt.
Met NTC voor de trafo ook al 's zoiets voorgestelt, NTC kortsluiten na gedane arbeid.
KalmIn230Vrel.jpg
Ik heb in de versterker nog even de potmeter met de 1meg weerstand getekend, klopt deze zo?
KT77 PP met long tail fasedraaier
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Als die C5 weg is is die 1M wel handig voor als je potmeter storing krijgt. Met die condensator is hij niet nodig dus ik haal hem weer uit het schema.als je geen DC uit je aangesloten bronnen hebt (en dat is bijna nooit het geval) kun je C5 en die 1M weerstand weglaten. In mijn versterkers heb ik nooit een condensator aan de ingang.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
De 470k weerstand is daar al voor. Die condensator kan er ook uit.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Ik weet niet waarom die er in zit Robert, liefst zo min mogelijk condensatoren in de versterker heb ik begrepen.RobertD schreef:De 470k weerstand is daar al voor. Die condensator kan er ook uit.
Maar wat mij betreft mag hij er uit als je denkt dat hij verder geen functie heeft.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Als je zeker bent dat er geen gelijkspanning op de ingang komt kan de C weg.
Maar liever niet.Een kleine spanning op de ingang verschuift het werkpunt van niet alleen de eerste buis maar ook van de fasedraaier.
Nu het toch over condensators gaat, de twee naar de roosters van de eindbuizen ( C1 & C2) liefst 630V.
En wat dacht je van deze buis, ipv de 12SN7, ook niet duur.Laat weer wat meer tegenkoppeling toe (iets boven 20dB).Wel een andere voet, loctal, en kathodeweerstand 1k8 (ipv 3k3).
Anne
Maar liever niet.Een kleine spanning op de ingang verschuift het werkpunt van niet alleen de eerste buis maar ook van de fasedraaier.
Nu het toch over condensators gaat, de twee naar de roosters van de eindbuizen ( C1 & C2) liefst 630V.
En wat dacht je van deze buis, ipv de 12SN7, ook niet duur.Laat weer wat meer tegenkoppeling toe (iets boven 20dB).Wel een andere voet, loctal, en kathodeweerstand 1k8 (ipv 3k3).
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 16 okt 2020, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Denk ik over na Anne, wil graag de octal voeten gebruiken, maar buis is wel zelfde afmeting.als jij dat veiliger vind laat ik hem er in, maakt het uit of c5, c6, en c3 een polyester of ceramisch is?Ah!buis schreef:Als je zeker bent dat er geen gelijkspanning op de ingang komt kan de C weg.
Maar liever niet.Een kleine spanning op de ingang verschuift het werkpunt van niet alleen de eerste buis maar ook van de fasedraaier.
Daar wou ik al een 600v versie's inplaatsen.Nu het toch over condensators gaat, de twee naar de roosters van de eindbuizen ( C1 & C2) liefst 630V.
En wat dacht je van deze buis, 14F8.png ipv de 12SN7, ook niet duur. Laat weer wat meer tegenkoppeling toe (iets boven 20dB).Wel een andere voet, loctal, en kathodeweerstand 1k8 (ipv 3k3).
Anne
Ik heb in de voeding de ntc geplaats, klopt dit zo?
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Enkel voor C6 evt een ceramische.peterl schreef:maakt het uit of c5, c6, en c3 een polyester of ceramisch is?![]()
En wat dacht je van deze buis, 14F8.png ipv de 12SN7, ook niet duur. Laat weer wat meer tegenkoppeling toe (iets boven 20dB).Wel een andere voet, loctal, en kathodeweerstand 1k8 (ipv 3k3).
Daarom een foto met de maat erbijDenk ik over na Anne, wil graag de octal voeten gebruiken, maar buis is wel zelfde afmeting.![]()
Zo ongeveer.Wat bijgewerkt en de 25W aan de min-kant.Ik heb in de voeding de ntc geplaats, klopt dit zo?
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Om een idee te hebben van het uitzicht van de 14F8, een soorgelijk buisje bij de EL36 (zoiets als de EL34 maar met topaansluiting).
Anne
Anne
- Bijlagen
-
- bij een EL36.png (80.61 KiB) 136 keer bekeken
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Anne, Ik heb gezien dat ze nieuw niet veel voorradig zijn(Wim heeft er een van philco) maar verder lastig.
Dus ik ga voor de octal voet met 12sn7 en koop een octal/loctal adapter en dat buisje van Wim, dan kan ik er ook mee experimenteren, begreep van jou dat alleen de weerstand dan aangepast moet worden tot 1K8.
Dus ik ga voor de octal voet met 12sn7 en koop een octal/loctal adapter en dat buisje van Wim, dan kan ik er ook mee experimenteren, begreep van jou dat alleen de weerstand dan aangepast moet worden tot 1K8.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Je hebt er maar één nodig, elke versterker de helft.
Zou dit wat zijn ? https://electols.com/shopping/en/tubes/100099-14f8.html
Anne
Zou dit wat zijn ? https://electols.com/shopping/en/tubes/100099-14f8.html
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Dan is die van Wim Rotte goedkoper voor 8 Euro, hier komt 20 euro verzendkosten bij.Ah!buis schreef:Je hebt er maar één nodig, elke versterker de helft.
Zou dit wat zijn ? https://electols.com/shopping/en/tubes/100099-14f8.html
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
kan ik de luidspreker uitgangen naast de voedingstrafo onder het chassis plaatsen, zonder problemen te krijgen?
De rode en zwarte zouden dan de LS pluggen zijn.
De rode en zwarte zouden dan de LS pluggen zijn.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Mooi Douwe, was bang dat het geringe veld van de trafo invloed zou hebben op de luidspreker uitgang.
Dan kan ik weer verder prutsen
Ben druk het houtwerk van de kast met blanke lak af te werken maar er moeten nog wel 5 lagen op voor het een spiegel wordt.
Dan kan ik weer verder prutsen
Ben druk het houtwerk van de kast met blanke lak af te werken maar er moeten nog wel 5 lagen op voor het een spiegel wordt.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Luidspreker uitgang naast de rca ingang heeft meer kans op problemen.
Anne
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Omdat ik voor het ontwerp van de kast zeker wou weten dat alles paste en hoe het er uit zou zien heb ik van karton een model gemaakt in zwart wit. Alles wat zwart is wordt van hout en wit aluminium, het voordeel was dat ik hier een chassis kon laten buigen met stukje onderkant, achter, boven, voor en onder voor met een gaatjes rooster aan de onderzijde voor extra koeling. De zwarte buizen worden wel van aluminium met daarbovenop hout. De aluminium knoppen aan de voorzijde moet ik op de draaibank maken omdat die voor een deel in het hout moeten vallen zodat het gat er achter niet zichtbaar is. Ik had dit ontwerp ergens gezien maar bleek een soort van studiemodel te zijn wat nog niet uitgewerkt was.
Zoals ik al zei is het beitsen en lakken het meeste werk, heb er inmiddels al 4 blanke laklagen opzitten, maar om het helemaaal glad te krijgen zonder pikkels moeten er nog wat lagen op.
ik merkte dat EOO ook nog geen bestellingen aanneemt https://www.eoo-bv.nl/
Bestel nu wel vaker bij Reichelt, maar die bewust draaischakelaar heeft niemand anders
Word dat toch maar geschakeld met constante voeding als ik niets anders vind.
Zoals ik al zei is het beitsen en lakken het meeste werk, heb er inmiddels al 4 blanke laklagen opzitten, maar om het helemaaal glad te krijgen zonder pikkels moeten er nog wat lagen op.
ik merkte dat EOO ook nog geen bestellingen aanneemt https://www.eoo-bv.nl/
Bestel nu wel vaker bij Reichelt, maar die bewust draaischakelaar heeft niemand anders
Word dat toch maar geschakeld met constante voeding als ik niets anders vind.
Laatst gewijzigd door peterl op za 17 okt 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Dat gaat er strak uitzien! Neem de tijd voor dat aflakken, beter een paar dagen langer met de voorbewerking bezig dan dat je naderhand dacht "Had ik maar.."
Groet, Bob
Groet, Bob
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
ik zit nog wel te denken of ik het glasparel straalwerk ook aflak of zo laat.
Het punt is dat op chassis als je ze blank laat altijd beschadigingen zitten of komen.
Het punt is dat op chassis als je ze blank laat altijd beschadigingen zitten of komen.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
EOO kan je al 2 jaar niet meer bestellen via de webshoppeterl schreef:ik merkte dat EOO ook nog geen bestellingen aanneemt https://www.eoo-bv.nl/
Bestel nu wel vaker bij Reichelt, maar die bewust draaischakelaar heeft niemand anders![]()
Maar wel via email
info@eoo-bv.nl
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Of zo ? Voorversterker dichter bij de volumeregelaar en verder van de voeding.
Anne
Anne
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Kan ik zo nog de schakelaar bestellen, bedankt.Had ik EOO kan je al 2 jaar niet meer bestellen via de webshop
Maar wel via email![]()
Dat had ik wel gewild Anne, maar lukt niet vanwege de lange alps die is zo ong. 10 cm en zou dan tegen de buisvoet komen, daarom is hij naar achteren geplaatst, staat trouwens nog wel 5cm van de voeding.
Ik kan als dat beter is, er een aluminium afscherming tussen maken, dus aan het eind van de voeding een haakse plaat alu als dat nut heeft?
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Kan beter de ls aansluiting verhuizen en naast die andere zetten
Je (moet) Je knoppen beetje verschuiven op je front Nu is het net een emotie Icon
Je (moet) Je knoppen beetje verschuiven op je front Nu is het net een emotie Icon
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Dat heb ik gedaan omdat de UGT er meteen boven op staat en dan de fabrieks draden de kortste weg afleggen.Kan beter de ls aansluiting verhuizen en naast die andere zetten
Kan even zo ogen, maar in het echte ontwerp ziet het er wel lekker uit.Je (moet) Je knoppen beetje verschuiven op je front Nu is het net een emotie Icon
Zie foto.
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Och die 25 cm t.o.v. van de honderd meter op de trafo en kabel naar je speakers toepeterl schreef:Dat heb ik gedaan omdat de UGT er meteen boven op staat en dan de fabrieks draden de kortste weg afleggen.Kan beter de ls aansluiting verhuizen en naast die andere zetten
Kan even zo ogen, maar in het echte ontwerp ziet het er wel lekker uit.Je (moet) Je knoppen beetje verschuiven op je front Nu is het net een emotie Icon![]()
Zie foto.
En voor wat het plaatsen van je knoppen mening verschillen
Re: KT77 PP met long tail fasedraaier
Ja dat is waarOch die 25 cm t.o.v. van de honderd meter op de trafo en kabel naar je speakers toe
Zo is het Bert, anders wordt het zo'n eenheidsworst he.En voor wat het plaatsen van je knoppen mening verschillenen het is jouw versterker
Sommige vinden 1 knop al genoeg, het had zelfs zonder knoppen op de voorkant gekund, maar dat doen we niet, er moet wat bling bling op zitten.
