En de foto wat anders ingeschaald
Meer ingezoomd
Zal het nog in het net doen met SPlan
Moderator: Beheerdersteam
In het oorspronkelijke ontwerp van Triodedick waren de eerste versterkertrap en de fasedraaier DC-gekoppeld. Ik denk dat de omissie daar een gevolg van is. Is het in deze setup ook niet DC te koppelen wanneer de je die eerste trap goed instelt?douwebakker schreef:Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
De UGT heb ik Douwe van AE C kern trafo,sdouwebakker schreef:Heb je daar al UGT;s voor? Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
Dit schema is van mijn (bill) met CFB Maar met Ringkerntrafo,s van Torroidy is nog steeds mijn fijnste versterker in klankRobertD schreef:In het oorspronkelijke ontwerp van Triodedick waren de eerste versterkertrap en de fasedraaier DC-gekoppeld. Ik denk dat de omissie daar een gevolg van is. Is het in deze setup ook niet DC te koppelen wanneer de je die eerste trap goed instelt?douwebakker schreef:Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
Idd, geeft die C4 maar een C4tjedouwebakker schreef:De C4 kan eigenlijk helemaal wel weg. In plaats daarvan een doorverbinding naar massa.
Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkteAh!buis schreef:Idd, geeft die C4 maar een C4tjedouwebakker schreef:De C4 kan eigenlijk helemaal wel weg. In plaats daarvan een doorverbinding naar massa.
Dat is niet van toepassing.OpaBert schreef:Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkte
Dat is dan C4 laten zitten en C3 eruit.Dan krijgt de fasedraaier minder spanning om mee te spelen.OpaBert schreef:Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkteAh!buis schreef:geeft die C4 maar een C4tje
Als ik het goed begrijp Anne en DouweAh!buis schreef:Dat is dan C4 laten zitten en C3 eruit.Dan krijgt de fasedraaier minder spanning om mee te spelen.OpaBert schreef:Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkteAh!buis schreef:geeft die C4 maar een C4tje
Omdat de kathode tegenkoppeling meer sturing nodig heeft is er geen gelijkspannings koppeling, kan er meer uit de fasedraaier komen.
En is makkelijker als er iets fout zit, een verkeerde spanning wordt zo niet doorgegeven aan de volgende trap![]()
Anne
Ja hoor.Wel C4 eruit = kortsluiten ! niet openlatenOpaBert schreef:Als ik het goed begrijp Anne en Douwe
Dus verder alles laten zoals het is C4 tje eruit en kaar is OpaBert
Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgensdemocles schreef:R16 voor R15, en niet er na.
Kan ook, wel het max bij vaste instelling.TD schema had 39k, zo gelaten, beter te klein dan te groot.R7 en R8 zijn 39k,waarom geen 100k?
Anne, nu je er toch bent. Door de constante stroom van de twee buizen zou je kunnen stellen dat de kathode voor de wisselspanning virtueel aan massa ligt. Eens?Ah!buis schreef:Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgensdemocles schreef:R16 voor R15, en niet er na.
Kan ook, wel het max bij vaste instelling.TD schema had 39k, zo gelaten, beter te klein dan te groot.R7 en R8 zijn 39k,waarom geen 100k?
@Opa, denk dat 't zo wel goed is.
Anne
Daar ben ik blij om AnneAh!buis schreef:Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgensdemocles schreef:R16 voor R15, en niet er na.
@Opa, denk dat 't zo wel goed is.
Anne
Bijna, om dat te bereiken zouden de buizen een oneindig grote steilheid moeten hebben.douwebakker schreef:Anne, nu je er toch bent. Door de constante stroom van de twee buizen zou je kunnen stellen dat de kathode voor de wisselspanning virtueel aan massa ligt. Eens?
Ja dat kan ook zou ik er 2 in moeten zetten voor elke kt88 buis of omschakelenJan Geert schreef:Als het alleen maar is om wat 'op te vrolijken' zou ik er lekker mA meters ipv vu meters in zetten. Zien er bijna hetzelfde uit en hebben tenminste nog nut![]()
Dan 10-slags Bourns voor de bias van buitenaf instelbaar, helemaal leuk.
Tja, behalve dat er met een ruststroom automaat niet veel in te stellen valtJan Geert schreef:Dan 10-slags Bourns voor de bias van buitenaf instelbaar, helemaal leuk.