MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

In mijn gedachte lekker bezig met de Monobill 3 met cfb en schema voorzien van de Buis pin nummers
En de foto wat anders ingeschaald
Meer ingezoomd :D
Zal het nog in het net doen met SPlan
Bijlagen
0469F0D4-3527-429B-BEC3-DB6F6624E0D7.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Heb je daar al UGT;s voor? Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

douwebakker schreef:
Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
In het oorspronkelijke ontwerp van Triodedick waren de eerste versterkertrap en de fasedraaier DC-gekoppeld. Ik denk dat de omissie daar een gevolg van is. Is het in deze setup ook niet DC te koppelen wanneer de je die eerste trap goed instelt?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef:
Heb je daar al UGT;s voor? Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
De UGT heb ik Douwe van AE C kern trafo,s
Bedankt voor je opmerkingen Douwe :goeie:
De Rooster lek weerstand bij de Fase draaier , ik weet niet goed wat een rooster lek weerstand is
Zal wel aan het Stuurrooster zitten of Schermrooster :oops: :?:
Is dat hetzelfde als een stop weerstand :?:
Teken hem er maar in Staat er bij Als je opmerkingen hebt heel graag vermelden :goeie:


RobertD schreef:
douwebakker schreef:
Ik mis de roosterlekweerstand bij de fasedraaier.
In het oorspronkelijke ontwerp van Triodedick waren de eerste versterkertrap en de fasedraaier DC-gekoppeld. Ik denk dat de omissie daar een gevolg van is. Is het in deze setup ook niet DC te koppelen wanneer de je die eerste trap goed instelt?
Dit schema is van mijn (bill) met CFB Maar met Ringkerntrafo,s van Torroidy is nog steeds mijn fijnste versterker in klank O:) Robert
En of dit DC te koppelen is dat weet ik niet Dat zouden we aan de ontwerper moeten vragen :!: Dat is Anne
TD heeft het nooit afgemaakt de CFB versterker, ik heb hem er nog over geschreven of hij een schema of ontwerp gemaakt heeft
Maar was wat onduidelijk hoe en waarom wel of niet tegen mij
Ook dit Ontwerp van Anne Buis
Dus waarom geen Rooster lek weerstand Douwe zijn opmerking
En Waarom niet DC gekoppeld Robert zijn opmerking
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

De C4 kan eigenlijk helemaal wel weg. In plaats daarvan een doorverbinding naar massa.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

douwebakker schreef:
De C4 kan eigenlijk helemaal wel weg. In plaats daarvan een doorverbinding naar massa.
Idd, geeft die C4 maar een C4tje :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
douwebakker schreef:
De C4 kan eigenlijk helemaal wel weg. In plaats daarvan een doorverbinding naar massa.
Idd, geeft die C4 maar een C4tje :lol:
Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkte :?:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef:
Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkte :?:
Dat is niet van toepassing.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Ah!buis schreef:
geeft die C4 maar een C4tje :lol:
Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkte :?:
Dat is dan C4 laten zitten en C3 eruit.Dan krijgt de fasedraaier minder spanning om mee te spelen.
Omdat de kathode tegenkoppeling meer sturing nodig heeft is er geen gelijkspannings koppeling, kan er meer uit de fasedraaier komen.
En is makkelijker als er iets fout zit, een verkeerde spanning wordt zo niet doorgegeven aan de volgende trap :-$
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
Ah!buis schreef:
geeft die C4 maar een C4tje :lol:
Okido en dat gelijkstroom koppelen wat Robert opmerkte :?:
Dat is dan C4 laten zitten en C3 eruit.Dan krijgt de fasedraaier minder spanning om mee te spelen.
Omdat de kathode tegenkoppeling meer sturing nodig heeft is er geen gelijkspannings koppeling, kan er meer uit de fasedraaier komen.
En is makkelijker als er iets fout zit, een verkeerde spanning wordt zo niet doorgegeven aan de volgende trap :-$
Anne
Als ik het goed begrijp Anne en Douwe
Dus verder alles laten zoals het is C4 tje eruit en kaar is OpaBert O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
Als ik het goed begrijp Anne en Douwe
Dus verder alles laten zoals het is C4 tje eruit en kaar is OpaBert O:)
Ja hoor.Wel C4 eruit = kortsluiten ! niet openlaten :-"
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Zo Anne ?

Annastacia Rev 6a.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door democles »

R16 voor R15, en niet er na.
R7 en R8 zijn 39K,waarom geen 100K?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Goeie peet heb ze direkt om gewisseld
Die 39 k hebben we al in 2 eerdere versterkers ook gedaan :think:
Bijlagen
Mono Bill 3 De versterker Rev 8.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
R16 voor R15, en niet er na.
Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgens :regels:
R7 en R8 zijn 39k,waarom geen 100k?
Kan ook, wel het max bij vaste instelling.TD schema had 39k, zo gelaten, beter te klein dan te groot.

@Opa, denk dat 't zo wel goed is.
Anne
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Ah!buis schreef:
democles schreef:
R16 voor R15, en niet er na.
Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgens :regels:
R7 en R8 zijn 39k,waarom geen 100k?
Kan ook, wel het max bij vaste instelling.TD schema had 39k, zo gelaten, beter te klein dan te groot.

@Opa, denk dat 't zo wel goed is.
Anne
Anne, nu je er toch bent. Door de constante stroom van de twee buizen zou je kunnen stellen dat de kathode voor de wisselspanning virtueel aan massa ligt. Eens?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
democles schreef:
R16 voor R15, en niet er na.
Als je beide weerstanden bij de buisvoet vastmaakt kan 't ook zo.Andersom is meer volgens :regels:
R7 en R8 zijn 39k,waarom geen 100k?
Kan ook, wel het max bij vaste instelling.TD schema had 39k, zo gelaten, beter te klein dan te groot.

@Opa, denk dat 't zo wel goed is.
Anne
Daar ben ik blij om Anne
Is Wat :D nu een goed aard systeem tekenen Dan fluit hij geheid :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

douwebakker schreef:
Anne, nu je er toch bent. Door de constante stroom van de twee buizen zou je kunnen stellen dat de kathode voor de wisselspanning virtueel aan massa ligt. Eens?
Bijna, om dat te bereiken zouden de buizen een oneindig grote steilheid moeten hebben.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Anne ik wil op het front een paar VU meters zetten om het wat op te vrolijken
Maar er zit een versterker welke Een lineaire spanning Log ritmisch maakt
Dat Versterkertje ( omvormer) wordt uit 12 volt gevoed
Dat gaat dat wel goed als de 12 volt gnd opgetild wordt door de stroombron Anne
Beter een appart voedingkje ervoor in doen ?
Schema heb ik niet van dat lin/ log Omzet printje
Zal gaan zoeken ernaar
B5B64505-B7C2-43CF-A827-B995D6BA89CB.jpeg
Bijlagen
6E264905-5A0F-47DE-9A5C-CD08D8FA0CF5.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

Volgens het plaatje van de aansluiting van die meter zit ie aan een trafo met 6...12V uit.
Die zijn er toch over op de voedingstrafo ? Kun je daar een van gebruiken.
Anne
Bijlagen
6,3V vrij.jpeg
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Jan Geert »

Als het alleen maar is om wat 'op te vrolijken' zou ik er lekker mA meters ipv vu meters in zetten. Zien er bijna hetzelfde uit en hebben tenminste nog nut :sure:

Dan 10-slags Bourns voor de bias van buitenaf instelbaar, helemaal leuk.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Jan Geert schreef:
Als het alleen maar is om wat 'op te vrolijken' zou ik er lekker mA meters ipv vu meters in zetten. Zien er bijna hetzelfde uit en hebben tenminste nog nut :sure:

Dan 10-slags Bourns voor de bias van buitenaf instelbaar, helemaal leuk.
Ja dat kan ook zou ik er 2 in moeten zetten voor elke kt88 buis of omschakelen
zie ik niet zitten eigenlijk Jan Geert
Heb de VU metertjes al liggen ik kan de metertjes in een preamp zetten en er niks aan veranderen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Voeding van de 6N6P en 6J5 aangepast aan de print
De spanningsregelaar zal wel een LD1085 worden
Bijlagen
193848D6-6204-4B24-8ABB-7791982C4501.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Ah!buis »

Jan Geert schreef:
Dan 10-slags Bourns voor de bias van buitenaf instelbaar, helemaal leuk.
Tja, behalve dat er met een ruststroom automaat niet veel in te stellen valt :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Daar had Jan Geert niet aan gedacht
Maar het is misschien wel leuk om te zien hoever je kan uitsturen alvorens je boven de Bias Stroom uitkomt :-k
Bijlagen
schema voeding Mono Bill 3 REV7.JPG
Plaats reactie