P. Atkinson State of the Art

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Ik rij vanuit Vlissingen daar naar toe, soms met de achterbank plat en de auto zó vol dat m’n stoel iets naar voren moet, ja dat is bijna 3 uur rijden, maar geloof me, zo’n luisterdag leer je meer van dan een heel jaar forummen, plus je weet dan ook een beetje wie wie is :lol:
WimV
Berichten: 5
Lid geworden op: za 15 jun 2019, 22:59

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door WimV »

Nieuwe fineer, demping, kabels MKPs i.p.v elcos, kan zo weer 30 jaar mee!
Bijlagen
IMG_20200923_170238.jpg
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door jvenema »

Vraag me af hoeveel componenten zo'n filter heeft in een 5 weg en wat de de orde van de hellingen zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Ja en er zitten 2 drivers te veel in :lol:
Reserve waarschijnlijk :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door hannesie »

Het schema is toch bekend, is wel een heftige opzet.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ray5150 »

jvenema schreef:
Vraag me af hoeveel componenten zo'n filter heeft in een 5 weg en wat de de orde van de hellingen zijn.
Filter porno is altijd leuk !
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Ja en er zitten 2 drivers te veel in :lol:
Reserve waarschijnlijk :hide:
In het oorspronkelijke ding zaten wel 4 tweeters :lol:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door jvenema »

Vroeg het me gewoon af met 2 of 3 is het soms al aardig puzzelen. Maar ja je heb ook puzzels met 1000 stukjes en met 10000.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door richard »

WimV schreef:
Nieuwe fineer, demping, kabels MKPs i.p.v elcos, kan zo weer 30 jaar mee!
Leuk om zo'n stuk zelfbouwhistorie op de been te houden.
Seed7
Berichten: 89
Lid geworden op: za 05 sep 2020, 10:12

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Seed7 »

richard schreef:
WimV schreef:
Nieuwe fineer, demping, kabels MKPs i.p.v elcos, kan zo weer 30 jaar mee!
Leuk om zo'n stuk zelfbouwhistorie op de been te houden.
Ja, denk soms met weemoed terug aan m'n TDL Studio 2.
Maar stel je voor dat je je hele leven een TDL RSTL moet meeslepen ...

Cheers.
Dmt 15 mkII
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 20:48

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Dmt 15 mkII »

Mooi om te zien dat er nog exemplaren spelen, tijdje terug alweer 1 van mijn 1e echte bouwprojecten.
Martin Logan
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 feb 2021, 0:01

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Martin Logan »

Even voorstellen, ik ben Theo en volg met interesse de SOTA discussie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Henkjan »

Hoi Theo, welkom hier
marinus1
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 apr 2021, 18:32

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door marinus1 »

is er iemand die de bouw tekeningen nog heeft?? lijk wel of Google geen actieve herinnering heeft hieraan. al heel veel gezocht echter net die maatvoeringen zijn niet te vinden ( door mij)
ik heb begin 80 een set gebouwd en heb spijt ze weg te hebben gedaan. vandaar .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Welkom Marinus! Yup, die heb ik wel. Maar wil je hem gaan bouwen? :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ray5150 »

Het lijkt me toch wel dat er anno 2021 ontwerpen te vinden zijn die en makkelijkere te bouwen zijn, en een betere geluidsweergave geven voor het zelfde budget ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Je bouwt maar 1x in je leven een speaker zelf Ray :lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Het lijkt me toch wel dat er anno 2021 ontwerpen te vinden zijn die en makkelijkere te bouwen zijn, en een betere geluidsweergave geven voor het zelfde budget ?
Ik wou er niet over beginnen...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Henkjan »

er zijn mensen die een nieuwe auto rijden, en anderen rijden in een klassieker. niet alles is altijd rationeel hè
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Het hangt er natuurlijk ook van af wat je doel er mee is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
er zijn mensen die een nieuwe auto rijden, en anderen rijden in een klassieker. niet alles is altijd rationeel hè
Dat is zo, maar niet alle auto's worden klassiekers :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

En met die paar Atkinsons die ooit afgebouwd zijn is het ook niet echt een klassieker te noemen. 'Tis meer de verbeelding. 'Tis geen Bentley :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

Het model sprak tot de verbeelding door de complexiteit. Niet door de geluidskwaliteit.
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

marinus1 schreef:
is er iemand die de bouw tekeningen nog heeft?? lijk wel of Google geen actieve herinnering heeft hieraan. al heel veel gezocht echter net die maatvoeringen zijn niet te vinden ( door mij)
ik heb begin 80 een set gebouwd en heb spijt ze weg te hebben gedaan. vandaar .
ja heb ik
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door richard »

pappaleo schreef:
Het model sprak tot de verbeelding door de complexiteit. Niet door de geluidskwaliteit.
Wat dat betref zou het een equivalent van de Citroën SM kunnen zijn. Toch ook een klassieker.
Als iemand schik heeft in de SOTA dan is dat toch een gegeven? Misschien puur nostalgie, maar de meeste van de hedendaagse platendraaiers doen het ook niet om de geluidskwaliteit (al denken ze dat zelf wel).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”