de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Jij bouwt ook veel te veel van die annastacia bill dingen :lol:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
TomTest
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 14:52
Locatie: Düsseldorf

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door TomTest »

leonidas schreef:
Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Hallo Leon, ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik ben altijd blij als ik een verslag van je over een nieuwe ontwikkeling kan lezen. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in het onderwerp en zou er zelf een willen bouwen zodra je definitieve aanbeveling / beoordeling is gedaan. Als mijn vrouw nog speelt met de maat. :wink:
Ik wens je sowieso een fijn weekend.
André

P.S. Ik hoop dat alles begrijpelijk is, want ik kan alleen met behulp van Google in het Nederlands schrijven.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

leonidas schreef:
Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Kan het beter in een pb schrijven maar een kleine opsomming wat die morfine doet met mij
Concentratie is veel minder
Ben ongedurig
En het vermogen om zeg maar twee stappen vooruit te kijken is ook weg,
Autorijden :hide: :-k beter niet
Sterkte met je Jicht :(
Dirk II
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 11:02

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Dirk II »

Beste leden,

Kort voorstel rondje. Ik heet Dirk en woon in Groningen, vanwege corona sta ik niet meer een paar keer per week bandjes te kijken in Vera (poppodium). En dus veel tijd thuis over, lees de huidige luidsprekers voldoen niet meer. Vinyl is al 40+ jaar mijn medium hoewel ik ook een set heb voor CD's.

Gisteren een bezoek gebracht aan Leon, wat een uiterst aimabele en kundige man! Het was een erg gezellige en nuttige middag.

De, lange, zoektocht naar het "juiste" geluid, na een periode van alles gehoord te hebben van betaalbaar tot een flinke aanbetaling op een huis, allemaal "meh". En dan laat ik maar in het midden de wondere wereld van de high-end verkopers...

De Liionidas OB Voice Master (Lii F15 & W15) moet het worden, het geeft "mijn geluid" weer welke in mijn hoofd zit. Fantastisch gevoel te weten wat je wilt :)

Uiteraard heb ik twee linkerhanden en weet helemaal niets van techniek, vandaar dat het zo lang duurde dat ik op dit forum terecht kwam. Een aantal van jullie heb ik al benaderd en bericht gekregen, fantastisch!

De komende tijd zal ik mij nog meer gaan inlezen dus verwacht vragen van een absolute nitwit op het gebied van techniek.

Groet van Dirk II.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Welkom! Nog een Liionidas OB liefhebber :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door dre »

Het begint uit de klauwen te lopen! :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

dre schreef:
Het begint uit de klauwen te lopen! :lol:
Nog even en komt Rutte met een een extra uitzending en moet minister de Jonge Test Capaciteit in Duitsland gaan vragen :lol:
Leobid-19 virus
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Dirk,

Leuk dat je geweest bent en blijkbaar ook nuttig.
Ik moet eerlijk bekennen dat , na corona en ik nu AOW heb , ik bezoek leuk en gezellig vind.
Voor mij is "geluidsbeelden" ontwerpen het leukste wat er is en ik beleef er veel plezier aan.
Ook is het voor mij meer een artistieke uiting dan een technische oefening.
Wat betekent dat ik het prettig vind als mijn "kunstuiting" ook door anderen wordt gewaardeerd.

De Liionidas Open Baffle begint steeds meer de kant op te gaan naar Het Liionidas Platform.
Een soort van open baffle bas platform om meerdere Fullrange units uit te proberen.

Dirk was nauwelijks de deur uit of de Peking Expres leverde weer een setje Lii drivers af.
Dit keer de F12.
Uiteraard ga ik eerst weer testen in het platform.
En met testen bedoel ik luisteren.

Ben weer heel benieuwd en vind het iedere keer weer spannend.

Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Enkele foto's van de units bijgevoegd.

mvgr. Leon.
Bijlagen
f12  1.jpg
f12  2.jpg
f12  3.jpg
f12  4.jpg
f12  5.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Fraaie unit weer!
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Zeker te weten Walt :)
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Bij Lii gebruiken ze nu LMS om te meten.
Dit is wat ik kon vinden op de site.

Je ziet een duidelijk stijgende tendens bij de F12.

Voor de mensen die dit graag zien die metingen , mij zegt het niet zoveel.

mvgr. Leon
Bijlagen
f12  6.jpg
f12  7.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

Op 35 hz Kan het niet zo goed lezen is een resonantie piek Daar is de speaker 200 ohm
Daar krijg je op die frequentie bijna gratis geluid want een versterker geeft geen vermogen meer bij 200 ohm
Hoe dat verder loopt weet ik niet Met je filters
Dit is voor het eerst dat ik er over nadenk Nooit eerder met speakers bezig geweest
Grt
Bert
Schiet me nog iets te binnen uit een les welke ik ooit gehad heb
Dat je met de behuizing en demping dit resonantie punt omlaag in frequentie kan brengen
En zo in je doorlaat een rechte lijn kan creëren
Einde wat ik ervan onthouden heb
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

Welkom Dirk.

leonidas schreef:
..... mij zegt het niet zoveel.
bedoel je soms "ik heb dit niet meer nodig" :bakkie:

over klank zegt dit uiteraard niets *), maar het laat wel zien dat er in elk geval geen "pijn-punten" zijn.
dit is ook een meting om trots op te zijn, een 12" fullrange met zo'n mooi verloop :goeie:
goede move wel, dit zal zeker een aantal mensen over de streep trekken om met Lii drivers aan de slag te gaan

*) bijvoorbeeld die 12" Philipsen in m'n OOOB hadden bij lange niet zo'n nette meting, en die klinken toch ook prima
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

De wat oplopende responsie is denk ik vooral gemeten op de luisteras, een 12 inch bundelt best wel bij hogere frequenties, om voldoende energie en levendigheid in het geluid te krijgen heeft zo’n oplopende respons waarschijnlijk juist de voorkeur.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

leuk rendement ook wel :D
een eenvoudige SE buis is ruim voldoende
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Deze nog gevonden op de Lii site.
Van de F15 die nu bij mij in gebruik is.

Klinkt hemels in mijn oren :)

mvgr. Leon
Bijlagen
F15 3.jpg
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door RNacoustics »

Die chinezen maken mooie luidsprekers zeg!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

De PM Bill meenemen Leon ? Is ongeveer 40-45 Watt in PPUL Met Cathode Feedback
Ik heb dat nog nooit vol open gezet
Kan er eerst aan meten vwb de output de buizen zijn 3 jaar oud en een 750-1000 uur gespeeld
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

OpaBert , a.u.b. Geen versterkers meenemen !!

Mvgr . Leon
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

Oooops :oops: :-s :?:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

Neem ze maar een keer mee naar mij Bert als de mijne spelen :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Neem ze maar een keer mee naar mij Bert als de mijne spelen :lol:
Ja verschrik er van Anderzijds het zijn zijn spullen waar hij met veel liefde aan gewerkt heeft en komt er een oude audioot ( die hij alleen van krakende buisvoeten en verdachte soldeer kontakten ) met 2 buizenversterkers
En hij zag al zijn Filters en speakers in rook opgaan :lol:
Dus heb er wel wat begrip voor O:)
Maar ik ben blij dat jij er wel wat vertrouwen in hebt
Ze hebben hier en in Breda op de luisterdag een groot compliment gekregen van TonyGee O:)
Zelf vind ik , dat ik nog geen betere versterker gehoord heb :)
Ps
De Anne Bill draait ook zonder kraken ,oscillatie , of wat dan ook O:)
John is even gekomen en de versterker boven gebracht
Dus deze week proefdraaien
Maar vind de PM Bill toch beter Klinken CFB werkt echt goed :goedzo:
Met grote Dank Aan Anne Buijs :goeie: :goeie: :goeie:
Die heeft deze fluwelen Krachtpatser ontworpen
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Shadow »

Ik denk niet dat Leon bang is voor jouw zelfbouw versterker Bert, ik denk dat ie er gewoon genoeg zelf heeft staan :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

Of mee moet sjouwen. Net met pensioen en dan een hernia is ook geen lolletje.

Maar terug naar het onderwerp; die meetgrafiekjes zien er keurig uit voor dergelijke breedbanders.
Ik moet eerlijk bekennen dat , na corona en ik nu AOW heb , ik bezoek leuk en gezellig vind.
Wel een beetje jammer voor die mooie projecten met de kinderen, maar toch gefeliciteerd met je vrijheid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”