de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hallo Leon, ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik ben altijd blij als ik een verslag van je over een nieuwe ontwikkeling kan lezen. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in het onderwerp en zou er zelf een willen bouwen zodra je definitieve aanbeveling / beoordeling is gedaan. Als mijn vrouw nog speelt met de maat.leonidas schreef:Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Ik wens je sowieso een fijn weekend.
André
P.S. Ik hoop dat alles begrijpelijk is, want ik kan alleen met behulp van Google in het Nederlands schrijven.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Kan het beter in een pb schrijven maar een kleine opsomming wat die morfine doet met mijleonidas schreef:Troost je OpaBert.
Ik zit onder de pijnstillers voor een jichtaanval en zou ook niets zinnigs typen op dit moment.
Concentratie is veel minder
Ben ongedurig
En het vermogen om zeg maar twee stappen vooruit te kijken is ook weg,
Autorijden
Sterkte met je Jicht
Re: de "Liionidas" open baffle.
Beste leden,
Kort voorstel rondje. Ik heet Dirk en woon in Groningen, vanwege corona sta ik niet meer een paar keer per week bandjes te kijken in Vera (poppodium). En dus veel tijd thuis over, lees de huidige luidsprekers voldoen niet meer. Vinyl is al 40+ jaar mijn medium hoewel ik ook een set heb voor CD's.
Gisteren een bezoek gebracht aan Leon, wat een uiterst aimabele en kundige man! Het was een erg gezellige en nuttige middag.
De, lange, zoektocht naar het "juiste" geluid, na een periode van alles gehoord te hebben van betaalbaar tot een flinke aanbetaling op een huis, allemaal "meh". En dan laat ik maar in het midden de wondere wereld van de high-end verkopers...
De Liionidas OB Voice Master (Lii F15 & W15) moet het worden, het geeft "mijn geluid" weer welke in mijn hoofd zit. Fantastisch gevoel te weten wat je wilt
Uiteraard heb ik twee linkerhanden en weet helemaal niets van techniek, vandaar dat het zo lang duurde dat ik op dit forum terecht kwam. Een aantal van jullie heb ik al benaderd en bericht gekregen, fantastisch!
De komende tijd zal ik mij nog meer gaan inlezen dus verwacht vragen van een absolute nitwit op het gebied van techniek.
Groet van Dirk II.
Kort voorstel rondje. Ik heet Dirk en woon in Groningen, vanwege corona sta ik niet meer een paar keer per week bandjes te kijken in Vera (poppodium). En dus veel tijd thuis over, lees de huidige luidsprekers voldoen niet meer. Vinyl is al 40+ jaar mijn medium hoewel ik ook een set heb voor CD's.
Gisteren een bezoek gebracht aan Leon, wat een uiterst aimabele en kundige man! Het was een erg gezellige en nuttige middag.
De, lange, zoektocht naar het "juiste" geluid, na een periode van alles gehoord te hebben van betaalbaar tot een flinke aanbetaling op een huis, allemaal "meh". En dan laat ik maar in het midden de wondere wereld van de high-end verkopers...
De Liionidas OB Voice Master (Lii F15 & W15) moet het worden, het geeft "mijn geluid" weer welke in mijn hoofd zit. Fantastisch gevoel te weten wat je wilt
Uiteraard heb ik twee linkerhanden en weet helemaal niets van techniek, vandaar dat het zo lang duurde dat ik op dit forum terecht kwam. Een aantal van jullie heb ik al benaderd en bericht gekregen, fantastisch!
De komende tijd zal ik mij nog meer gaan inlezen dus verwacht vragen van een absolute nitwit op het gebied van techniek.
Groet van Dirk II.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nog even en komt Rutte met een een extra uitzending en moet minister de Jonge Test Capaciteit in Duitsland gaan vragendre schreef:Het begint uit de klauwen te lopen!
Leobid-19 virus
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Dirk,
Leuk dat je geweest bent en blijkbaar ook nuttig.
Ik moet eerlijk bekennen dat , na corona en ik nu AOW heb , ik bezoek leuk en gezellig vind.
Voor mij is "geluidsbeelden" ontwerpen het leukste wat er is en ik beleef er veel plezier aan.
Ook is het voor mij meer een artistieke uiting dan een technische oefening.
Wat betekent dat ik het prettig vind als mijn "kunstuiting" ook door anderen wordt gewaardeerd.
De Liionidas Open Baffle begint steeds meer de kant op te gaan naar Het Liionidas Platform.
Een soort van open baffle bas platform om meerdere Fullrange units uit te proberen.
Dirk was nauwelijks de deur uit of de Peking Expres leverde weer een setje Lii drivers af.
Dit keer de F12.
Uiteraard ga ik eerst weer testen in het platform.
En met testen bedoel ik luisteren.
Ben weer heel benieuwd en vind het iedere keer weer spannend.
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Enkele foto's van de units bijgevoegd.
mvgr. Leon.
Leuk dat je geweest bent en blijkbaar ook nuttig.
Ik moet eerlijk bekennen dat , na corona en ik nu AOW heb , ik bezoek leuk en gezellig vind.
Voor mij is "geluidsbeelden" ontwerpen het leukste wat er is en ik beleef er veel plezier aan.
Ook is het voor mij meer een artistieke uiting dan een technische oefening.
Wat betekent dat ik het prettig vind als mijn "kunstuiting" ook door anderen wordt gewaardeerd.
De Liionidas Open Baffle begint steeds meer de kant op te gaan naar Het Liionidas Platform.
Een soort van open baffle bas platform om meerdere Fullrange units uit te proberen.
Dirk was nauwelijks de deur uit of de Peking Expres leverde weer een setje Lii drivers af.
Dit keer de F12.
Uiteraard ga ik eerst weer testen in het platform.
En met testen bedoel ik luisteren.
Ben weer heel benieuwd en vind het iedere keer weer spannend.
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Enkele foto's van de units bijgevoegd.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Bij Lii gebruiken ze nu LMS om te meten.
Dit is wat ik kon vinden op de site.
Je ziet een duidelijk stijgende tendens bij de F12.
Voor de mensen die dit graag zien die metingen , mij zegt het niet zoveel.
mvgr. Leon
Dit is wat ik kon vinden op de site.
Je ziet een duidelijk stijgende tendens bij de F12.
Voor de mensen die dit graag zien die metingen , mij zegt het niet zoveel.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Op 35 hz Kan het niet zo goed lezen is een resonantie piek Daar is de speaker 200 ohm
Daar krijg je op die frequentie bijna gratis geluid want een versterker geeft geen vermogen meer bij 200 ohm
Hoe dat verder loopt weet ik niet Met je filters
Dit is voor het eerst dat ik er over nadenk Nooit eerder met speakers bezig geweest
Grt
Bert
Schiet me nog iets te binnen uit een les welke ik ooit gehad heb
Dat je met de behuizing en demping dit resonantie punt omlaag in frequentie kan brengen
En zo in je doorlaat een rechte lijn kan creëren
Einde wat ik ervan onthouden heb
Daar krijg je op die frequentie bijna gratis geluid want een versterker geeft geen vermogen meer bij 200 ohm
Hoe dat verder loopt weet ik niet Met je filters
Dit is voor het eerst dat ik er over nadenk Nooit eerder met speakers bezig geweest
Grt
Bert
Schiet me nog iets te binnen uit een les welke ik ooit gehad heb
Dat je met de behuizing en demping dit resonantie punt omlaag in frequentie kan brengen
En zo in je doorlaat een rechte lijn kan creëren
Einde wat ik ervan onthouden heb
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Welkom Dirk.
over klank zegt dit uiteraard niets *), maar het laat wel zien dat er in elk geval geen "pijn-punten" zijn.
dit is ook een meting om trots op te zijn, een 12" fullrange met zo'n mooi verloop
goede move wel, dit zal zeker een aantal mensen over de streep trekken om met Lii drivers aan de slag te gaan
*) bijvoorbeeld die 12" Philipsen in m'n OOOB hadden bij lange niet zo'n nette meting, en die klinken toch ook prima
bedoel je soms "ik heb dit niet meer nodig"leonidas schreef:..... mij zegt het niet zoveel.
over klank zegt dit uiteraard niets *), maar het laat wel zien dat er in elk geval geen "pijn-punten" zijn.
dit is ook een meting om trots op te zijn, een 12" fullrange met zo'n mooi verloop
goede move wel, dit zal zeker een aantal mensen over de streep trekken om met Lii drivers aan de slag te gaan
*) bijvoorbeeld die 12" Philipsen in m'n OOOB hadden bij lange niet zo'n nette meting, en die klinken toch ook prima
Re: de "Liionidas" open baffle.
De wat oplopende responsie is denk ik vooral gemeten op de luisteras, een 12 inch bundelt best wel bij hogere frequenties, om voldoende energie en levendigheid in het geluid te krijgen heeft zo’n oplopende respons waarschijnlijk juist de voorkeur.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
leuk rendement ook wel
een eenvoudige SE buis is ruim voldoende
een eenvoudige SE buis is ruim voldoende
Re: de "Liionidas" open baffle.
Deze nog gevonden op de Lii site.
Van de F15 die nu bij mij in gebruik is.
Klinkt hemels in mijn oren
mvgr. Leon
Van de F15 die nu bij mij in gebruik is.
Klinkt hemels in mijn oren
mvgr. Leon
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
De PM Bill meenemen Leon ? Is ongeveer 40-45 Watt in PPUL Met Cathode Feedback
Ik heb dat nog nooit vol open gezet
Kan er eerst aan meten vwb de output de buizen zijn 3 jaar oud en een 750-1000 uur gespeeld
Ik heb dat nog nooit vol open gezet
Kan er eerst aan meten vwb de output de buizen zijn 3 jaar oud en een 750-1000 uur gespeeld
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ja verschrik er van Anderzijds het zijn zijn spullen waar hij met veel liefde aan gewerkt heeft en komt er een oude audioot ( die hij alleen van krakende buisvoeten en verdachte soldeer kontakten ) met 2 buizenversterkershardbats schreef:Neem ze maar een keer mee naar mij Bert als de mijne spelen
En hij zag al zijn Filters en speakers in rook opgaan
Dus heb er wel wat begrip voor
Maar ik ben blij dat jij er wel wat vertrouwen in hebt
Ze hebben hier en in Breda op de luisterdag een groot compliment gekregen van TonyGee
Zelf vind ik , dat ik nog geen betere versterker gehoord heb
Ps
De Anne Bill draait ook zonder kraken ,oscillatie , of wat dan ook
John is even gekomen en de versterker boven gebracht
Dus deze week proefdraaien
Maar vind de PM Bill toch beter Klinken CFB werkt echt goed
Met grote Dank Aan Anne Buijs
Die heeft deze fluwelen Krachtpatser ontworpen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik denk niet dat Leon bang is voor jouw zelfbouw versterker Bert, ik denk dat ie er gewoon genoeg zelf heeft staan 
Re: de "Liionidas" open baffle.
Of mee moet sjouwen. Net met pensioen en dan een hernia is ook geen lolletje.
Maar terug naar het onderwerp; die meetgrafiekjes zien er keurig uit voor dergelijke breedbanders.
Maar terug naar het onderwerp; die meetgrafiekjes zien er keurig uit voor dergelijke breedbanders.
Wel een beetje jammer voor die mooie projecten met de kinderen, maar toch gefeliciteerd met je vrijheid.Ik moet eerlijk bekennen dat , na corona en ik nu AOW heb , ik bezoek leuk en gezellig vind.
