Troostje er gaat geen paard door de deur Hooguit een ponyhardbats schreef:Staat gelukkig niet in de tuinLeeuwarden schreef:Neuh, leuke hobby. Ook goed voor de tuin.![]()
Dat zou wat zijnOpaBert schreef:In de kamerhardbats schreef:Ze rijdt paard, is dat erg genoeg?
Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik bedoelde meer dat wat er, uiteindelijk, uit komt goed voor de tuin is...hardbats schreef:Staat gelukkig niet in de tuinLeeuwarden schreef:Neuh, leuke hobby. Ook goed voor de tuin.![]()
Re: Liionidas Hardbats OB
Tjonge wat een bonte jeugdherinneringen....
Mijn zusje ging destijds na schooltijd gewoon naar de manege...
Re: Liionidas Hardbats OB
Zaterdag pas weer tijd om met de frees en schuur machine aan de gang te gaan.
Wel net de print van de aansluitingen even in elkaar gezet en gemonteerd. Nu nog bedenken hoe ik de bedrading laat lopen. En wat voor draad is handig? Hetzelfde als wat er van de versterker naar de speakers gaat?
Wel net de print van de aansluitingen even in elkaar gezet en gemonteerd. Nu nog bedenken hoe ik de bedrading laat lopen. En wat voor draad is handig? Hetzelfde als wat er van de versterker naar de speakers gaat?
Re: Liionidas Hardbats OB
Elk stuk koperdraad is goed Bas 0.75 mm² als minimum en soepel snoer gebruiken , het heeft echt geen zin er zilver of verzilverde koper draad te gebruiken zou wel verschillende kleuren gebruiken Zwart Rood Bruin Blauw zodanig dat je met aantekeningen op papier weet waar wat ergens naar toe of vandaan komt zonder dat je alles open te schroeven
Zelf gemaakt dat doosje Gaaf

Zelf gemaakt dat doosje Gaaf
Laatst gewijzigd door OpaBert op do 09 jul 2020, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Liionidas Hardbats OB
Lekker bezig hoor! Zo'n 3d printer opend wel een wereld mogelijkheden zeg 
Re: Liionidas Hardbats OB
Zeker, daarom zou ook iedereen z'n ding moeten hebbenDouwe84 schreef:Lekker bezig hoor! Zo'n 3d printer opend wel een wereld mogelijkheden zeg
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik gebruik altijd 1,5mm massief, blauw/rood getwist, gaat ook prima hoor.OpaBert schreef:Elk stuk koperdraad is goed Bas 0.75 mm² als minimum en soepel snoer gebruiken , het heeft echt geen zin er zilver of verzilverde koper draad te gebruiken zou wel verschillende kleuren gebruiken Zwart Rood Bruin Blauw zodanig dat je met aantekeningen op papier weet waar wat ergens naar toe of vandaan komt zonder dat je alles open te schroeven
Zelf gemaakt dat doosje Gaaf![]()
![]()
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik zal vanavond even het schema plaatsen.Paul 7 schreef:Wat voor filtering gaat er gebruikt worden ? Paul
Re: Liionidas Hardbats OB
Dit is het schema dat Leon bedacht heeft voor de Liionidas OB.
Ik kan uberhaupt geen metingen doen wat ik krijg vanavond de woofers pas binnen
Ik kan uberhaupt geen metingen doen wat ik krijg vanavond de woofers pas binnen
Re: Liionidas Hardbats OB
Ja hoor! Daar zijn ze dan! De Lii-Audio W15 woofers!
Het is alleen jammer dat ik nu nog anderhalve week op vakantie ben
Het is alleen jammer dat ik nu nog anderhalve week op vakantie ben
Re: Liionidas Hardbats OB
Interesant het idee van Liionidas OB filter , jij gebruikt de 8" in plaats van de 10" welke filterwaarde moet dan aangepast worden ? Waarscheinlijk eerst luisteren en dan eventueel aanpassen . Ben beniewd . Paul
Re: Liionidas Hardbats OB
Voor zowel de Fast-8 (8inch), Crystal-10 (10inch) en de F15 (15inch) wordt hetzelfde filter gebruikt. Alleen wanneer er wordt gewisseld tussen een klasse D of buizenversterker wordt er een weerstand veranderd. Dit moet ik nog doorvoeren wanneer Leon verteld welke weerstand ik aan moet passen naar welke waarde.Paul 7 schreef:Interesant het idee van Liionidas OB filter , jij gebruikt de 8" in plaats van de 10" welke filterwaarde moet dan aangepast worden ? Waarscheinlijk eerst luisteren en dan eventueel aanpassen . Ben beniewd . Paul
Re: Liionidas Hardbats OB
Sorry ik heb net gezien dat Leon de zefde waardes gebruikt voor de Cristal 10 en de Fast 8
Re: Liionidas Hardbats OB
Je hebt nu de waarde voor buizen.
Voor bijv. klassa A transistor gaat 6,8 ohm naar 5,6
Omdat dit soort versterkers het vermogen verdubbelen bij 4 ohm moet je de Fullrange unit wat harder zetten.
mvgr. Leon
Voor bijv. klassa A transistor gaat 6,8 ohm naar 5,6
Omdat dit soort versterkers het vermogen verdubbelen bij 4 ohm moet je de Fullrange unit wat harder zetten.
mvgr. Leon
Re: Liionidas Hardbats OB
Hallo hardbats , ik ben hier een beetje aan het kijken en heb mijn MDF + 45X45 balkjes gekocht . Ik heb naar de filter onderdelen gekeken en die lijken me bijna gelijk voor mijn hardbats . Ik heb de Lowther 8 ohm en de 8ohm 15" bass driver . Wat zou ik moeten veranderen om mijn 8 ohm bass driver goed te laten aansluiten aan mijn 8" ? Groeten Paul
Re: Liionidas Hardbats OB
Geen idee, ik ken beide drivers niet. De enige manier om daar achter te komen is om ze te simuleren in een computerprogramma of het door ervaring te doen. Daar kan ik je verder niet mee helpen ben ik bang. Ook kun je dit beter in jouw eigen topic vragen en uitzoeken met andere, dan blijft de info bij jouw eigen project.
Re: Liionidas Hardbats OB
Nou, terug van vakantie. Natuurlijk meteen de dozen opgemaakt waar de W15 in zitten
Het is alleen jammer dat ik de zwarte gekregen heb ipv de blauwe, wilde juist met dat kleuren schema werken
We kunnen iig verder werken.
Het is alleen jammer dat ik de zwarte gekregen heb ipv de blauwe, wilde juist met dat kleuren schema werken
We kunnen iig verder werken.
