Liionidas Active ombouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Leeuwarden schreef:
Neuh, leuke hobby. Ook goed voor de tuin.
Staat gelukkig niet in de tuin :roll:
OpaBert schreef:
hardbats schreef:
Ze rijdt paard, is dat erg genoeg?
In de kamer :shock:
Dat zou wat zijn :shock:
Troostje er gaat geen paard door de deur Hooguit een pony :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Leeuwarden »

hardbats schreef:
Leeuwarden schreef:
Neuh, leuke hobby. Ook goed voor de tuin.
Staat gelukkig niet in de tuin :roll:
Ik bedoelde meer dat wat er, uiteindelijk, uit komt goed voor de tuin is...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hannesie »

Dus staat er een paard in de gang? :hide:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Pjotr »

Tjonge wat een bonte jeugdherinneringen.... :lol: Mijn zusje ging destijds na schooltijd gewoon naar de manege...
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Zaterdag pas weer tijd om met de frees en schuur machine aan de gang te gaan.
Wel net de print van de aansluitingen even in elkaar gezet en gemonteerd. Nu nog bedenken hoe ik de bedrading laat lopen. En wat voor draad is handig? Hetzelfde als wat er van de versterker naar de speakers gaat?
20200709_184651.jpg
20200709_185311.jpg
20200709_185643.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

Elk stuk koperdraad is goed Bas 0.75 mm² als minimum en soepel snoer gebruiken , het heeft echt geen zin er zilver of verzilverde koper draad te gebruiken zou wel verschillende kleuren gebruiken Zwart Rood Bruin Blauw zodanig dat je met aantekeningen op papier weet waar wat ergens naar toe of vandaan komt zonder dat je alles open te schroeven
Zelf gemaakt dat doosje Gaaf :goeie: :goeie: :goeie:
Laatst gewijzigd door OpaBert op do 09 jul 2020, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Douwe84 »

Lekker bezig hoor! Zo'n 3d printer opend wel een wereld mogelijkheden zeg :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Douwe84 schreef:
Lekker bezig hoor! Zo'n 3d printer opend wel een wereld mogelijkheden zeg :D
Zeker, daarom zou ook iedereen z'n ding moeten hebben :lol:
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Paul 7 »

Wat voor filtering gaat er gebruikt worden ? Paul
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Shadow »

OpaBert schreef:
Elk stuk koperdraad is goed Bas 0.75 mm² als minimum en soepel snoer gebruiken , het heeft echt geen zin er zilver of verzilverde koper draad te gebruiken zou wel verschillende kleuren gebruiken Zwart Rood Bruin Blauw zodanig dat je met aantekeningen op papier weet waar wat ergens naar toe of vandaan komt zonder dat je alles open te schroeven
Zelf gemaakt dat doosje Gaaf :goeie: :goeie: :goeie:
Ik gebruik altijd 1,5mm massief, blauw/rood getwist, gaat ook prima hoor.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Paul 7 schreef:
Wat voor filtering gaat er gebruikt worden ? Paul
Ik zal vanavond even het schema plaatsen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Liionidas OB XO Design.png
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door meanman64 »

Ben je op deze waardes gekomen door metingen ?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Dit is het schema dat Leon bedacht heeft voor de Liionidas OB.
Ik kan uberhaupt geen metingen doen wat ik krijg vanavond de woofers pas binnen :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Ja hoor! Daar zijn ze dan! De Lii-Audio W15 woofers!
IMG-20200820-WA0006.jpg
Het is alleen jammer dat ik nu nog anderhalve week op vakantie ben :lol:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Douwe84 »

Het is maar wat je jammer noemt :p
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door erik1977 »

Slechte timing!
Nu moeten we nog 2 weken wachten :lol:
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Paul 7 »

Interesant het idee van Liionidas OB filter , jij gebruikt de 8" in plaats van de 10" welke filterwaarde moet dan aangepast worden ? Waarscheinlijk eerst luisteren en dan eventueel aanpassen . Ben beniewd . Paul
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Paul 7 schreef:
Interesant het idee van Liionidas OB filter , jij gebruikt de 8" in plaats van de 10" welke filterwaarde moet dan aangepast worden ? Waarscheinlijk eerst luisteren en dan eventueel aanpassen . Ben beniewd . Paul
Voor zowel de Fast-8 (8inch), Crystal-10 (10inch) en de F15 (15inch) wordt hetzelfde filter gebruikt. Alleen wanneer er wordt gewisseld tussen een klasse D of buizenversterker wordt er een weerstand veranderd. Dit moet ik nog doorvoeren wanneer Leon verteld welke weerstand ik aan moet passen naar welke waarde.
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Paul 7 »

Sorry ik heb net gezien dat Leon de zefde waardes gebruikt voor de Cristal 10 en de Fast 8
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door leonidas »

Je hebt nu de waarde voor buizen.
Voor bijv. klassa A transistor gaat 6,8 ohm naar 5,6
Omdat dit soort versterkers het vermogen verdubbelen bij 4 ohm moet je de Fullrange unit wat harder zetten.

mvgr. Leon
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Paul 7 »

Hallo hardbats , ik ben hier een beetje aan het kijken en heb mijn MDF + 45X45 balkjes gekocht . Ik heb naar de filter onderdelen gekeken en die lijken me bijna gelijk voor mijn hardbats . Ik heb de Lowther 8 ohm en de 8ohm 15" bass driver . Wat zou ik moeten veranderen om mijn 8 ohm bass driver goed te laten aansluiten aan mijn 8" ? Groeten Paul
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Geen idee, ik ken beide drivers niet. De enige manier om daar achter te komen is om ze te simuleren in een computerprogramma of het door ervaring te doen. Daar kan ik je verder niet mee helpen ben ik bang. Ook kun je dit beter in jouw eigen topic vragen en uitzoeken met andere, dan blijft de info bij jouw eigen project.
Paul 7
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 9:30

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Paul 7 »

Ja , dank je wel .Paul
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Nou, terug van vakantie. Natuurlijk meteen de dozen opgemaakt waar de W15 in zitten :yeah:

Het is alleen jammer dat ik de zwarte gekregen heb ipv de blauwe, wilde juist met dat kleuren schema werken :think:
20200830_204749.jpg
We kunnen iig verder werken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”