iemand ideeën ? zoek meer een betaalbaar lab apparaat dan iets wat toonbaar is en 4 kanalen of 2 versterkers
ik houd me namelijk 0 bezig met versterkers, dus weet er ook vrij weinig van af helaas
Groetjes Joppe
Moderator: Beheerdersteam
Kijkt u eens;satefan schreef:Een klasse D versterkerbordje? Genoeg vermogen en zeer lage vervorming.
nou het fijnste zou zijn een 4 kanaals bak, die lager meet dan de huidige onkyoOne World Concepts schreef:Even terug naar de originele vraag.
De vraag was of er nog iets te winnen valt?
Daarbij zou ik dan willen vragen of je verwacht meer te willen doen?
Doorgaans pak je namelijk 1 orde van grootte beter dan het resultaat wat je wilt bereiken.
Dus voor 0,1% THD , zou je voor 0,01 THD kunnen gaan (maximaal).
Het werkt iets fijner om echter nog iets beter te gaan zitten, op 0,001% THD.
Maar nogmaals, dat hangt helemaal vanaf wat je er precies mee wilt gaan doen?
De reden dat ik het naar voren breng, is omdat op een gegeven moment niet alleen een versterker belangrijk is, maar bijvoorbeeld ook de geluidskaart en microfoon.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk of dit een kant-en-klare versterker moet zijn, of dat je zelf wat wilt bouwen (nested-composite versterkertje), of 2e hands prima is, wat het budget is?
Ik heb hier bv een oude Technics SU-V460 die ik prima kan gebruiken als test/lab versterker en die vervormingscijfers ook prima haalt.
Zulk soort versterkers kom je toch regelmatig tegen op Marktplaats voor echt een prikkie.(< 40 euro)
Zijn daarnaast in minder werkende staat heel erg goed om te bouwen.
Class-D versterker kun je wel gebruiken, maar je moet even goed letten op het weg filteren van de schakel-frequentie.
Doe je dat niet dan zul je soms wat hogere THD cijfers kunnen zien.
Shadow schreef:Met meten gebruik je maar 1 kanaal toch? En zonder budget is die Philips je beste vriend...
Waarom moet je dan meer dan 100W aan versterker hebben?WrineX schreef:Shadow schreef:Met meten gebruik je maar 1 kanaal toch? En zonder budget is die Philips je beste vriend...
hmm daar zeg je watdie 150 zou hij moeten kunnen leveren in 1 kanaal. kom daar overigens nooit aan, eerder een paar watt
Met de hulp van het forum heb ik het ook gered, zonder ervaring. Leuk leerproject.ray5150 schreef:Wat ons weer op Peters CA versterker brengt, dat zou ook een goede kandidaat hiervoor zijn.
Aan de andere kant, gezien het kennis niveau op het gebied van versterkers van TS lijk me de gebruikte Philips een veel praktischer keuze.
Om een CA succesvol op te kunnen bouwen en werkend te krijgen is toch wel redelijke electronica ervaring benodigd.