BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat flesje zal inmiddels al wel leeg zijn inderdaad. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wordt fraai Leo! Vraagje, hoe heb je de opening voor de plate amp strak uitgefreesd. Niet met een mal denk ik?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Na 3 CD's kapt de Dayton er weer mee
Hij houdt het 2 CD's langer uit dan in de andere subkast. Losliggend blijft ie oneindig doorspelen.
Wat een kloteding.
Tijd voor Lepai.
Hij houdt het 2 CD's langer uit dan in de andere subkast. Losliggend blijft ie oneindig doorspelen.
Wat een kloteding.
Tijd voor Lepai.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Rammstein?pappaleo schreef:Na 3 CD's kapt de Dayton er weer mee![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja toch wel. Ik besefte dat ik beter eerst het gat had kunnen maken en dan de zijkant er op lijmen.Barry2001 schreef:Wordt fraai Leo! Vraagje, hoe heb je de opening voor de plate amp strak uitgefreesd. Niet met een mal denk ik?
Maar ik heb een reststukje MDF genomen en daar latjes op geschroefd zodat een rechthoek van 240 bij 128mm ontstond. Die heb ik met latjes aan de onderzijde in de workmate geklemd en er met de kopieerfrees met onderlager een net rechthoekig gat in gefreesd: Die heb ik vervolgens op de sub gepositioneerd en met lijmklemmen vastgezet. Het gat vervolgens strak gefreesd met de eerder afgebeelde kopieerfrees met bovenlager.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik zou ook niet weten hoe je het netjes krijgt zonder mal, kreeg de indruk dat je het toch zonder had gedaan, vandaar de vraag. Maar duidelijk, tnx!
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Even een hersenspinsel, ik neem aan dat er dan iets van een thermosensor zoals een NTC of PTC in zit, misschien iets digitaals ?pappaleo schreef:Na 3 CD's kapt de Dayton er weer mee![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij houdt het 2 CD's langer uit dan in de andere subkast. Losliggend blijft ie oneindig doorspelen.
Wat een kloteding.
Tijd voor Lepai.
Zou het kunnen zijn dat die wat aan de gevoelige kant is oftewel nog al snel aanspreekt ?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
We gaan de gevoeligheid eens testen in de shredder, denk ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Heel groen, electronica mag immers niet in de kliko
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Net even bij Hans geweest en de -robuuste- voeding opgehaald. Van een laserprinter geweest of iets dergelijks.
Thuisgekomen even gemeten en de polariteit vastgesteld: De plus zit aan de middenpoot en de min aan de mantel. Vanmorgen had ik met een oud nokia opladertje al vastgesteld dat dat de juiste polariteit is.
Dus: Subkast Mark I erbij gepakt en gemonteerd: Nu staan ze te proefdraaien. Na enig gedraai aan de knoppen kwam er een goed geluid uit. Tot nu toe blijft de boel ijskoud
Thuisgekomen even gemeten en de polariteit vastgesteld: De plus zit aan de middenpoot en de min aan de mantel. Vanmorgen had ik met een oud nokia opladertje al vastgesteld dat dat de juiste polariteit is.
Dus: Subkast Mark I erbij gepakt en gemonteerd: Nu staan ze te proefdraaien. Na enig gedraai aan de knoppen kwam er een goed geluid uit. Tot nu toe blijft de boel ijskoud
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nou heeft deze versterker natuurlijk wel ruim voldoende koeling als hij zo los in het gat hangt.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Mooi dat het goed aansluit met de stekkers e.d.
Als het geluid ook nu nog goed is.
Als het geluid ook nu nog goed is.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die Dayton wordt echt warm. Deze blijft gewoon koud.hardbats schreef:Nou heeft deze versterker natuurlijk wel ruim voldoende koeling als hij zo los in het gat hangt.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nu weer even weg en vanavond ook.Pjotr schreef:![]()
Morgen moet hij zich dan maar echt gaan bewijzen.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Plaatje in kast mk1 waar de mini plate amp in kan en kløar! 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die lepai staat alweer een tijdje te spelen, maar blijft gewoon ijskoud. De plate blijft koel en als ik mijn vinger op de chips leg voelen ze niet eens warm aan.
Ik begrijp niet dat die Dayton zo heet moet worden
Misschien is er wel gewoon iets defect.
Ik begrijp niet dat die Dayton zo heet moet worden
Misschien is er wel gewoon iets defect.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat is te makkelijk.Shadow schreef:Plaatje in kast mk1 waar de mini plate amp in kan en kløar!
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Nou dan wordt het kast mk3?
Klinkt het goed met de Lepai?
Klinkt het goed met de Lepai?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ik dacht, ik zaag de zijkant er bijna helemaal uit en verwijder de restanten met de kantenfrees met bovenlager:
Dat viel tegen. Versplintering van heb ik jou daar en de frees 'hapt' en is bijna niet te houden.
Dus heb ik met de cirkelzaag op de lijmnaad de restanten er af gezaagd en toen alsnog op bovenstaande manier de randen gelijk gemaakt. De kast is nu 1mm minder diep geworden, maar dat boeit niet.
Nieuw zijkantje er opgelijmd (met uitsparing voor de Lepai er al in).
Dus heb ik met de cirkelzaag op de lijmnaad de restanten er af gezaagd en toen alsnog op bovenstaande manier de randen gelijk gemaakt. De kast is nu 1mm minder diep geworden, maar dat boeit niet.
Nieuw zijkantje er opgelijmd (met uitsparing voor de Lepai er al in).
