Dankje voor het mee denken demodemocles schreef:Mooi dat het weer werkt
Rpi 3B - Dial Dac streamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Wat is daar het potentiële voordeel van?hardbats schreef:Tevens draad de Dac op dual-rail 15v ipv alle andere HATS die op 5v draaien.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Niets,geeft alleen aan dat de bedenker van de dac de 3,3v voor digitaal en de 5v voor de dac chip uit de voeding van de opamp (versterker chip)
haalt.
De opamp draait op + en - 15v.
Beetje omslachtig,maar als het goed klinkt
haalt.
De opamp draait op + en - 15v.
Beetje omslachtig,maar als het goed klinkt
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
De 3D geprinte delen en de acryl boven plaat klaar. Alleen nog een paar m3 draadbussen er in zetten.
Dan bepalen waar de componenten precies komen en een onderplaat maken.
Past allemaal precies zoals gepland
Dan bepalen waar de componenten precies komen en een onderplaat maken.
Past allemaal precies zoals gepland
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Leuk geprint
Paar kleine puntjes.
Had voor de netantre een gebruikt met zekeringhouder,nu moet je dat binnen de kast oplossen.
Draadjes naar de PI een stuk korter en getwist.
De uitgangen van de RPI zitten op een mooie plek
Misschien nog wat vent,s in de onderplaat (gaten).
De warmte moet ook ergens heen,anders krijg je op den duur zo,n rare bovenplaat
Paar kleine puntjes.
Had voor de netantre een gebruikt met zekeringhouder,nu moet je dat binnen de kast oplossen.
Draadjes naar de PI een stuk korter en getwist.
De uitgangen van de RPI zitten op een mooie plek
Misschien nog wat vent,s in de onderplaat (gaten).
De warmte moet ook ergens heen,anders krijg je op den duur zo,n rare bovenplaat
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Het was nu maar even snel een opstelling. De bodemplaat is nu ook alleen maar om de lokatie te bepalen zodat straks de gaten in de Alu bodemplaat meteen goed zitten.democles schreef:Leuk geprint![]()
Paar kleine puntjes.
Had voor de netantre een gebruikt met zekeringhouder,nu moet je dat binnen de kast oplossen.
Draadjes naar de PI een stuk korter en getwist.
De uitgangen van de RPI zitten op een mooie plek
Misschien nog wat vent,s in de onderplaat (gaten).
De warmte moet ook ergens heen,anders krijg je op den duur zo,n rare bovenplaat
De bekabeling wordt nog aangepast.
De net aansluiting wordt sws nog veranderd. Het past niet mooi en dit is een aansluiting zonder rand aarde.
De bodemplaat krijgt koel sleuven en heeft net als de boven plaat een kier rondom voor lucht circulatie. De bodemplaat wordt ook nog gegraveerd en koelsleuvel boven de 5v voeding, dat is het enige wat echt warm wordt.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Misschien ook beter de usb en netwerk aansluiting rpi aan de achterkant te plaatsen die kan je zo er in prikken dan
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Moet alleen nog de kabeltjes bestellen voor de USB en netwerk aansluiting
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Grappig dat je net als veel anderen de Neutrik aan de buitenkant bevestigd, ik vindt het van uit de binnenkant mooier.
In dit geval een wat te dikke aluminium achterkant.
In dit geval een wat te dikke aluminium achterkant.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Mooi man
Neutric,s zet ik ook aan de buitenkant,vind het niet storen.
Kan ook weinig anders met een kastwand van gemiddeld 2 cm
En een neutric mag gezien worden.
Zijn gewoon goede dingen,heel wat beter dan de meeste China prul.
Neutric,s zet ik ook aan de buitenkant,vind het niet storen.
Kan ook weinig anders met een kastwand van gemiddeld 2 cm
En een neutric mag gezien worden.
Zijn gewoon goede dingen,heel wat beter dan de meeste China prul.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Laten we zeggen dat dit spul geen neutrik is
Ik had het ook van binnen uit kunnen monteren, heb er zelfs nog over na gedacht.
Maar dit is ook prima. Misschien als ik dat deel nog een keer opnieuw moet printen om wat voor reden dan ook dat ik ze wel aan de binnenkant monteer.
Ik had het ook van binnen uit kunnen monteren, heb er zelfs nog over na gedacht.
Maar dit is ook prima. Misschien als ik dat deel nog een keer opnieuw moet printen om wat voor reden dan ook dat ik ze wel aan de binnenkant monteer.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Je hebt ze wel heel netjes verzonken gemaakt/gemonteerd, dus mijn argument is minder van toepassinghardbats schreef:Laten we zeggen dat dit spul geen neutrik is![]()
Ik had het ook van binnen uit kunnen monteren, heb er zelfs nog over na gedacht.
Maar dit is ook prima. Misschien als ik dat deel nog een keer opnieuw moet printen om wat voor reden dan ook dat ik ze wel aan de binnenkant monteer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
dan moet je t ook zonder zichtbare scroeven doen hèhannesie schreef:Grappig dat je net als veel anderen de Neutrik aan de buitenkant bevestigd, ik vindt het van uit de binnenkant mooier.![]()
In dit geval een wat te dikke aluminium achterkant.
Screenshot_20200722-140114.png
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Ook door de kleur, heeft hier wel wat van weg 
Wel handig, die 3d print skills.
Wel handig, die 3d print skills.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
De kappen klaar voor over de voeding.
Alleen de alu onderplaat nog op maat maken en boren.
Dan de behuizing een keer in z'n geheel printen met alle veranderingen die ik gaande weg heb doorgevoerd.
De Boven plaat netjes maken na het lazersnijden.
En nog steeds en net USB kabeltje vinden
Alleen de alu onderplaat nog op maat maken en boren.
Dan de behuizing een keer in z'n geheel printen met alle veranderingen die ik gaande weg heb doorgevoerd.
De Boven plaat netjes maken na het lazersnijden.
En nog steeds en net USB kabeltje vinden
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Een hele korte?hannesie schreef:Heb hier nog wel wat liggen.
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Die ik in mijn streamer heb zitten zijn 50 cm met A en B stekker, daar heb ik er nog wel wat van liggen.
De anderen gaan dan naar 1.80 m Ik heb dan de Deleycon, dat zijn stevige en goed uitgevoerde stekkers.
Anders dit.
https://www.allekabels.nl/usb-printer-k ... usb-b.html
De anderen gaan dan naar 1.80 m Ik heb dan de Deleycon, dat zijn stevige en goed uitgevoerde stekkers.
Anders dit.
https://www.allekabels.nl/usb-printer-k ... usb-b.html
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Gisteren dit project weer is in elkaar geschroefd en geprobeerd. Eigenlijk werkt alles prima op een klein puntje na wat me toch wel erg irriteerd.
Bij het handmatig starten, pauzeren, resumen, stoppen, of kiezen van een nummer komt er een pop/tik uit de speakers. Wanneer de streamer in een album zelf overgaat naar het volgende nummer is er niks aan de hand. Ook wanneer ik het volume op 0 zet wanneer een nummer speelt krijg ik een raar soort statisch getik door de speakers.
Wat zou dit kunnen zijn?
Bij het handmatig starten, pauzeren, resumen, stoppen, of kiezen van een nummer komt er een pop/tik uit de speakers. Wanneer de streamer in een album zelf overgaat naar het volgende nummer is er niks aan de hand. Ook wanneer ik het volume op 0 zet wanneer een nummer speelt krijg ik een raar soort statisch getik door de speakers.
Wat zou dit kunnen zijn?
- roderickvd
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
- Locatie: Haaksbergen
- Contacteer:
Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer
Klinkt als starten/stoppen zonder dat de soft up/down ramp functionaliteit op de chip wordt gebruikt. Is ook een issue op HiFiBerry borden en vast nog op meer.
