Rpi 3B - Dial Dac streamer

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

democles schreef:
Mooi dat het weer werkt :goedzo:
Dankje voor het mee denken demo :goedzo:
Gebruikersavatar
Zwartoog
Berichten: 343
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door Zwartoog »

hardbats schreef:
Tevens draad de Dac op dual-rail 15v ipv alle andere HATS die op 5v draaien.
Wat is daar het potentiële voordeel van?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door democles »

Niets,geeft alleen aan dat de bedenker van de dac de 3,3v voor digitaal en de 5v voor de dac chip uit de voeding van de opamp (versterker chip)
haalt.

De opamp draait op + en - 15v.
Beetje omslachtig,maar als het goed klinkt :shock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

De 3D geprinte delen en de acryl boven plaat klaar. Alleen nog een paar m3 draadbussen er in zetten.
Dan bepalen waar de componenten precies komen en een onderplaat maken.

Past allemaal precies zoals gepland \:D/
20200721_194617.jpg
20200721_194623.jpg
20200721_200408.jpg
20200721_200507.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door OpaBert »

Zie bekende dingen :D :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door Barry2001 »

Ik ook.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door democles »

Leuk geprint :goedzo:

Paar kleine puntjes.

Had voor de netantre een gebruikt met zekeringhouder,nu moet je dat binnen de kast oplossen.

Draadjes naar de PI een stuk korter en getwist.

De uitgangen van de RPI zitten op een mooie plek :goedzo:

Misschien nog wat vent,s in de onderplaat (gaten).
De warmte moet ook ergens heen,anders krijg je op den duur zo,n rare bovenplaat :?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

democles schreef:
Leuk geprint :goedzo:

Paar kleine puntjes.

Had voor de netantre een gebruikt met zekeringhouder,nu moet je dat binnen de kast oplossen.

Draadjes naar de PI een stuk korter en getwist.

De uitgangen van de RPI zitten op een mooie plek :goedzo:

Misschien nog wat vent,s in de onderplaat (gaten).
De warmte moet ook ergens heen,anders krijg je op den duur zo,n rare bovenplaat :?
Het was nu maar even snel een opstelling. De bodemplaat is nu ook alleen maar om de lokatie te bepalen zodat straks de gaten in de Alu bodemplaat meteen goed zitten.

De bekabeling wordt nog aangepast.

De net aansluiting wordt sws nog veranderd. Het past niet mooi en dit is een aansluiting zonder rand aarde.

De bodemplaat krijgt koel sleuven en heeft net als de boven plaat een kier rondom voor lucht circulatie. De bodemplaat wordt ook nog gegraveerd en koelsleuvel boven de 5v voeding, dat is het enige wat echt warm wordt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door OpaBert »

Misschien ook beter de usb en netwerk aansluiting rpi aan de achterkant te plaatsen die kan je zo er in prikken dan
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

:wink:
20200722_132950.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door OpaBert »

Heel mooi :goedzo: O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

Moet alleen nog de kabeltjes bestellen voor de USB en netwerk aansluiting
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hannesie »

Grappig dat je net als veel anderen de Neutrik aan de buitenkant bevestigd, ik vindt het van uit de binnenkant mooier. :hide:
In dit geval een wat te dikke aluminium achterkant.
Screenshot_20200722-140114.png
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door democles »

Mooi man :goedzo:

Neutric,s zet ik ook aan de buitenkant,vind het niet storen.
Kan ook weinig anders met een kastwand van gemiddeld 2 cm :lol:
En een neutric mag gezien worden.
Zijn gewoon goede dingen,heel wat beter dan de meeste China prul.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

Laten we zeggen dat dit spul geen neutrik is 8-[
Ik had het ook van binnen uit kunnen monteren, heb er zelfs nog over na gedacht.
Maar dit is ook prima. Misschien als ik dat deel nog een keer opnieuw moet printen om wat voor reden dan ook dat ik ze wel aan de binnenkant monteer.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hannesie »

hardbats schreef:
Laten we zeggen dat dit spul geen neutrik is 8-[
Ik had het ook van binnen uit kunnen monteren, heb er zelfs nog over na gedacht.
Maar dit is ook prima. Misschien als ik dat deel nog een keer opnieuw moet printen om wat voor reden dan ook dat ik ze wel aan de binnenkant monteer.
Je hebt ze wel heel netjes verzonken gemaakt/gemonteerd, dus mijn argument is minder van toepassing :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef:
Grappig dat je net als veel anderen de Neutrik aan de buitenkant bevestigd, ik vindt het van uit de binnenkant mooier. :hide:
In dit geval een wat te dikke aluminium achterkant.

Screenshot_20200722-140114.png
dan moet je t ook zonder zichtbare scroeven doen hè

Afbeelding
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door Barry2001 »

Ook door de kleur, heeft hier wel wat van weg :mrgreen:
CB172FB9-B709-4F9A-B0FE-5832B066125A.jpeg
Wel handig, die 3d print skills.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

Ik zal de bovenkant donker grijs maken :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

De kappen klaar voor over de voeding.
Alleen de alu onderplaat nog op maat maken en boren.
20200806_111512.jpg
Dan de behuizing een keer in z'n geheel printen met alle veranderingen die ik gaande weg heb doorgevoerd.
De Boven plaat netjes maken na het lazersnijden.
En nog steeds en net USB kabeltje vinden :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hannesie »

:mrgreen: Heb hier nog wel wat liggen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

hannesie schreef:
:mrgreen: Heb hier nog wel wat liggen.
Een hele korte? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hannesie »

Die ik in mijn streamer heb zitten zijn 50 cm met A en B stekker, daar heb ik er nog wel wat van liggen.
De anderen gaan dan naar 1.80 m
st.PNG
Ik heb dan de Deleycon, dat zijn stevige en goed uitgevoerde stekkers.

Anders dit.
https://www.allekabels.nl/usb-printer-k ... usb-b.html
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door hardbats »

Gisteren dit project weer is in elkaar geschroefd en geprobeerd. Eigenlijk werkt alles prima op een klein puntje na wat me toch wel erg irriteerd.
Bij het handmatig starten, pauzeren, resumen, stoppen, of kiezen van een nummer komt er een pop/tik uit de speakers. Wanneer de streamer in een album zelf overgaat naar het volgende nummer is er niks aan de hand. Ook wanneer ik het volume op 0 zet wanneer een nummer speelt krijg ik een raar soort statisch getik door de speakers.
Wat zou dit kunnen zijn? :think:
Gebruikersavatar
roderickvd
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Rpi 3B - Dial Dac streamer

Bericht door roderickvd »

Klinkt als starten/stoppen zonder dat de soft up/down ramp functionaliteit op de chip wordt gebruikt. Is ook een issue op HiFiBerry borden en vast nog op meer.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”