Alleen voor een voeding vind ik de baantjes wel erg dun.
En op een aantal plekken erg dicht tegen elkaar.
Moderator: Beheerdersteam
die elko's hoeven er niet op hèAh!buis schreef:Waarom een verdeelprint ?
De elcos zitten al op de Pearlprint, verdelen met twee aansluitingen op de voeding.
0.5mm. zou met stromen van <¼A toch dik genoeg moeten zijn?democles schreef:Alleen voor een voeding vind ik de baantjes wel erg dun.
Koper op de print is gratis, zelfs goedkoper dan geen koper.Dus waarom besparenHenkjan schreef:0.5mm. zou met stromen van <¼A toch dik genoeg moeten zijn?democles schreef:Alleen voor een voeding vind ik de baantjes wel erg dun.
bij 24V hoeven ze toch niet zo ver uit elkaar?
statisch is dit wat het is, even een beschrijving van wat de meter laat zien bij het aan- en uitzetten (belasting is 2k35 op beide uitgangen, dus ~10mA, gemeten heb ik alleen de +24V uitgang):Henkjan schreef:
Een tijdje naar het schema zitten staren maar ik zie niet waar de stijging boven de ingestelde spanning vandaan komtHenkjan schreef:aanzetten: is vrij snel op werkspanning, wel eerst een paar tienden boven de 24V om na een paar minuten te stabiliseren op 24.0V
uitzetten: in de eerste 5 sec nadat de 230V van de trafo af gaat, zie ik de spanning oplopen tot 24.5V,
Ah!buis schreef:Een tijdje naar het schema zitten staren maar ik zie niet waar de stijging boven de ingestelde spanning vandaan komtHenkjan schreef:aanzetten: is vrij snel op werkspanning, wel eerst een paar tienden boven de 24V om na een paar minuten te stabiliseren op 24.0V
uitzetten: in de eerste 5 sec nadat de 230V van de trafo af gaat, zie ik de spanning oplopen tot 24.5V,![]()
De schakeling zou zich moeten verzetten tegen het oplopen van de spanning, net zoals een zenerdiode.
Anne