DIY C1 'The force awakens'
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Er staat bij: In opdracht. Ze maken ze kennelijk op bestelling. Dat is wel een mooie oplossing die hebben moet denk ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
bij de buren van HTForum loopt liep een actie met ncore's:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175078.0
er is er zo lijkt het nog 1 exemplaar beschikbaar
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175078.0
er is er zo lijkt het nog 1 exemplaar beschikbaar
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik heb de C1's laten spelen op een NC502MP, dat ging prima, ik zou die van Audiophonics mooi laten voor wat het is. Overigens is de C1 m.i. een redelijk 'clean' klinkende speaker. Persoonlijk zou ik een wat muzikalere versterker aanraden. Op mijn Holton NXV500r2 vond ik ze veel beter klinken...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Zo te lezen is dat NCore gebeuren op HTForum 2x zo duur als Audiophonics en ook voorlopig niet leverbaar. Overigens is 2 NCore beschuitjes + voeding op een plankje schroeven nou ook niet zo moeilijk. Dat zie ik Erik nog wel zelf doen 
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Er zit ook verschil tussen die 2 bij HT heb je het dubbele vermogen NC502MP en die andere is een NC252MP.
2 nCore's hoeft niet als je de NC252MP of NC502MP hebt zijn 2 versterkers met voeding op 1 print.
Maar die modules zijn normaal niet voor particulieren los te koop dat is wel een nadeel.
Of een Fusionamp FA252.
Wat ook nog kan MP goed in de gaten af en toe komt er wel wat voorbij, daar heb ik mijn modules ook vanaf.
2 nCore's hoeft niet als je de NC252MP of NC502MP hebt zijn 2 versterkers met voeding op 1 print.
Maar die modules zijn normaal niet voor particulieren los te koop dat is wel een nadeel.
Of een Fusionamp FA252.
Wat ook nog kan MP goed in de gaten af en toe komt er wel wat voorbij, daar heb ik mijn modules ook vanaf.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Dat 50 Watt te weinig is voor de C1 is duidelijk, maar heb je er dan echt 500 voor nodig om ze aan te sturen? Lijkt mij ook weer sterk.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 15 jun 2020, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Die 502 is 500W in 4 Ohm, neem aan dat in 8 Ohm dat ommenabijplusminuspakhembeet de helft is...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Op de site van Hypex staat bij de NC502MP bij 8 ohm - 350 watt bij de NC252MP bij 8 ohm - 150 watt
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Staan die twee woofers dan in serie?Leeuwarden schreef:Die 502 is 500W in 4 Ohm, neem aan dat in 8 Ohm dat ommenabijplusminuspakhembeet de helft is...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Je hebt PM want in een grijs verleden had je nog wat modules liggen, mijn interesse is gewekt.Leeuwarden schreef:Ik heb de C1's laten spelen op een NC502MP, dat ging prima, ik zou die van Audiophonics mooi laten voor wat het is. Overigens is de C1 m.i. een redelijk 'clean' klinkende speaker. Persoonlijk zou ik een wat muzikalere versterker aanraden. Op mijn Holton NXV500r2 vond ik ze veel beter klinken...
Beschuitjes of een Holton, met jullie hulp durf ik dat wel aanPjotr schreef:Zo te lezen is dat NCore gebeuren op HTForum 2x zo duur als Audiophonics en ook voorlopig niet leverbaar. Overigens is 2 NCore beschuitjes + voeding op een plankje schroeven nou ook niet zo moeilijk. Dat zie ik Erik nog wel zelf doen
Via het forum heb ik laatst wel een Sure versterkerbordje gekocht: https://www.soundimports.eu/en/sure-ele ... 32511.html
Moet alleen nog een voeding en een kastje bij.
Als het spul niet te heet wordt heb ik volgens mij nog wel een geschikt modushop kastje.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Is te proberen! Het zal niet zo verfijnd klinken als een NCore denk ik, maar je kunt dan wel beter beoordelen of het aan het vermogen ligt.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Vermogen hoeft niet overdreven groot te zijn. Hij reageert iig heel goed op UcD en ncore 250W. 125W ncore hebben we niet getest. Maar ook met de Lyngdorf TDAI-1120 (120W aan 4ohm) gaat het prima.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Anders misschien iemand met een Hypex op de koffie vragen om te testen?
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik ken eigenlijk weinig mensen die een losse eindversterker hebben, laat staan een met een serieus vermogen.
De meesten hebben een surround receiver of van die Sonos-achtige oplossingen.
Misschien sowieso wel leuk om tussendoor een ampje te bouwen, ruimt ook weer een beetje losse spullen op. Het kastje lijkt wel prima, ingangen, terminals en draad heb ik nog. Via Pjotr heb ik een voeding, de vraag is alleen of er nog iets van een softstart in moet.
De meesten hebben een surround receiver of van die Sonos-achtige oplossingen.
Misschien sowieso wel leuk om tussendoor een ampje te bouwen, ruimt ook weer een beetje losse spullen op. Het kastje lijkt wel prima, ingangen, terminals en draad heb ik nog. Via Pjotr heb ik een voeding, de vraag is alleen of er nog iets van een softstart in moet.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Een softstart kan zeker geen kwaad Erik. De Voeding is een SMPS met de bufferelco's vrijwel direct aan het lichtnet (na gelijkrichting uiteraard).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
hier op t forum denk ik dat we bovengemiddeld scoren hoorerik1977 schreef:Ik ken eigenlijk weinig mensen die een losse eindversterker hebben, laat staan een met een serieus vermogen......
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik heb nog een kaku van Barry liggen, zou die geschikt zijn?
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik zie er geen voorziening voor. Maar dat moet Barry zelf toelichten. Anders kun je apart een NTC in een kroonsteen monteren en er tussen zetten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
En dat werkt uitstekend.Pjotr schreef:Anders kun je apart een NTC in een kroonsteen monteren en er tussen zetten.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html
Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Hallo Erik,erik1977 schreef:Ik heb nog een kaku van Barry liggen, zou die geschikt zijn?
Nee dit is alleen in- en uitschakelen dmw een push button. Bij wat grotere belasting is het verstandig de relaiscontacten te beschermen met een condensator die optioneel was, maar zit er bij jou al op zie ik, naast het relais. Maar dat is geen softstart dus, met een hiervoor genoemde NTC als softstart kun je het printje ook prima gebruiken.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Wordt zo'n NTC niet heet? Dan lijkt me plastic minder handig. Je hebt ook keramische kroonsteentjes, voor halogeenverlichting.Pjotr schreef:Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html
Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik gebruik zo'n setje. https://www.ringkerntrafo.nl/shop/toebe ... 000va.html
Toch vreemd dat die zonder montage instructie worden geleverd...
Toch vreemd dat die zonder montage instructie worden geleverd...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Je hebt nou eenmaal geen ceramische snijvellen, wat zou je er mee moeten? Maar dat Mylar kan prima hoor, kan over de 100 graden hebben en zo heet wordt het bij lange na niet. Om nou een halogeenlamp in je versterker te gaan hangen is zo watrichard schreef:Wordt zo'n NTC niet heet? Dan lijkt me plastic minder handig. Je hebt ook keramische kroonsteentjes, voor halogeenverlichting.Pjotr schreef:Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html
Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
