DIY C1 'The force awakens'

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Er staat bij: In opdracht. Ze maken ze kennelijk op bestelling. Dat is wel een mooie oplossing die hebben moet denk ik.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Henkjan »

bij de buren van HTForum loopt liep een actie met ncore's:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175078.0
er is er zo lijkt het nog 1 exemplaar beschikbaar
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb de C1's laten spelen op een NC502MP, dat ging prima, ik zou die van Audiophonics mooi laten voor wat het is. Overigens is de C1 m.i. een redelijk 'clean' klinkende speaker. Persoonlijk zou ik een wat muzikalere versterker aanraden. Op mijn Holton NXV500r2 vond ik ze veel beter klinken...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Zo te lezen is dat NCore gebeuren op HTForum 2x zo duur als Audiophonics en ook voorlopig niet leverbaar. Overigens is 2 NCore beschuitjes + voeding op een plankje schroeven nou ook niet zo moeilijk. Dat zie ik Erik nog wel zelf doen :sure:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door rjmulder »

Er zit ook verschil tussen die 2 bij HT heb je het dubbele vermogen NC502MP en die andere is een NC252MP.

2 nCore's hoeft niet als je de NC252MP of NC502MP hebt zijn 2 versterkers met voeding op 1 print.
Maar die modules zijn normaal niet voor particulieren los te koop dat is wel een nadeel.

Of een Fusionamp FA252.

Wat ook nog kan MP goed in de gaten af en toe komt er wel wat voorbij, daar heb ik mijn modules ook vanaf.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Dat 50 Watt te weinig is voor de C1 is duidelijk, maar heb je er dan echt 500 voor nodig om ze aan te sturen? Lijkt mij ook weer sterk.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 15 jun 2020, 9:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Die 502 is 500W in 4 Ohm, neem aan dat in 8 Ohm dat ommenabijplusminuspakhembeet de helft is...
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door rjmulder »

Op de site van Hypex staat bij de NC502MP bij 8 ohm - 350 watt bij de NC252MP bij 8 ohm - 150 watt
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door pappaleo »

Leeuwarden schreef:
Die 502 is 500W in 4 Ohm, neem aan dat in 8 Ohm dat ommenabijplusminuspakhembeet de helft is...
Staan die twee woofers dan in serie?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Leeuwarden schreef:
Ik heb de C1's laten spelen op een NC502MP, dat ging prima, ik zou die van Audiophonics mooi laten voor wat het is. Overigens is de C1 m.i. een redelijk 'clean' klinkende speaker. Persoonlijk zou ik een wat muzikalere versterker aanraden. Op mijn Holton NXV500r2 vond ik ze veel beter klinken...
Je hebt PM want in een grijs verleden had je nog wat modules liggen, mijn interesse is gewekt.
Pjotr schreef:
Zo te lezen is dat NCore gebeuren op HTForum 2x zo duur als Audiophonics en ook voorlopig niet leverbaar. Overigens is 2 NCore beschuitjes + voeding op een plankje schroeven nou ook niet zo moeilijk. Dat zie ik Erik nog wel zelf doen :sure:
Beschuitjes of een Holton, met jullie hulp durf ik dat wel aan :-k
Via het forum heb ik laatst wel een Sure versterkerbordje gekocht: https://www.soundimports.eu/en/sure-ele ... 32511.html
Moet alleen nog een voeding en een kastje bij.
Als het spul niet te heet wordt heb ik volgens mij nog wel een geschikt modushop kastje.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Is te proberen! Het zal niet zo verfijnd klinken als een NCore denk ik, maar je kunt dan wel beter beoordelen of het aan het vermogen ligt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door jeroen_d »

Vermogen hoeft niet overdreven groot te zijn. Hij reageert iig heel goed op UcD en ncore 250W. 125W ncore hebben we niet getest. Maar ook met de Lyngdorf TDAI-1120 (120W aan 4ohm) gaat het prima.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door FR_Aad »

Anders misschien iemand met een Hypex op de koffie vragen om te testen?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Ik ken eigenlijk weinig mensen die een losse eindversterker hebben, laat staan een met een serieus vermogen.
De meesten hebben een surround receiver of van die Sonos-achtige oplossingen.

Misschien sowieso wel leuk om tussendoor een ampje te bouwen, ruimt ook weer een beetje losse spullen op.
20200615_110619.jpg
Het kastje lijkt wel prima, ingangen, terminals en draad heb ik nog. Via Pjotr heb ik een voeding, de vraag is alleen of er nog iets van een softstart in moet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Een softstart kan zeker geen kwaad Erik. De Voeding is een SMPS met de bufferelco's vrijwel direct aan het lichtnet (na gelijkrichting uiteraard).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Henkjan »

erik1977 schreef:
Ik ken eigenlijk weinig mensen die een losse eindversterker hebben, laat staan een met een serieus vermogen......
hier op t forum denk ik dat we bovengemiddeld scoren hoor :bakkie:
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door erik1977 »

Ik heb nog een kaku van Barry liggen, zou die geschikt zijn?
Bijlagen
20200616_102308.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Ik zie er geen voorziening voor. Maar dat moet Barry zelf toelichten. Anders kun je apart een NTC in een kroonsteen monteren en er tussen zetten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Anders kun je apart een NTC in een kroonsteen monteren en er tussen zetten.
En dat werkt uitstekend.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html

Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Barry2001 »

erik1977 schreef:
Ik heb nog een kaku van Barry liggen, zou die geschikt zijn?
Hallo Erik,

Nee dit is alleen in- en uitschakelen dmw een push button. Bij wat grotere belasting is het verstandig de relaiscontacten te beschermen met een condensator die optioneel was, maar zit er bij jou al op zie ik, naast het relais. Maar dat is geen softstart dus, met een hiervoor genoemde NTC als softstart kun je het printje ook prima gebruiken.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html

Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
Wordt zo'n NTC niet heet? Dan lijkt me plastic minder handig. Je hebt ook keramische kroonsteentjes, voor halogeenverlichting.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Leeuwarden »

Ik gebruik zo'n setje. https://www.ringkerntrafo.nl/shop/toebe ... 000va.html

Toch vreemd dat die zonder montage instructie worden geleverd...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Henkjan »

schema staat er toch bij?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 'begun the clone wars have'

Bericht door Pjotr »

richard schreef:
Pjotr schreef:
Deze lijkt mij prima geschikt: https://www.eoo-bv.nl/ntc-voor-inschake ... -11mm.html

Zorg wel voor voldoende isolatie tussen kroonsteen en kast. Min 8 mm! Dus iets van plastic o.i.d. er tussen. Leg dat ook extra onder de voeding. Ik gebruik er Mylar snijvellen voor: (kantoor boekhandel, fröbel handel, internet).
Wordt zo'n NTC niet heet? Dan lijkt me plastic minder handig. Je hebt ook keramische kroonsteentjes, voor halogeenverlichting.
Je hebt nou eenmaal geen ceramische snijvellen, wat zou je er mee moeten? Maar dat Mylar kan prima hoor, kan over de 100 graden hebben en zo heet wordt het bij lange na niet. Om nou een halogeenlamp in je versterker te gaan hangen is zo wat :-&
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”