Daarom zei ik al, hoornkast...jvenema schreef:Hij had er toch een dozijn, gewoon twee in een kastje (impulse gecorrigeerd) en hij heeft weer 4 ohm
viewtopic.php?f=29&t=10017
Moderator: Beheerdersteam
Daarom zei ik al, hoornkast...jvenema schreef:Hij had er toch een dozijn, gewoon twee in een kastje (impulse gecorrigeerd) en hij heeft weer 4 ohm
En dan 12 stuks?Shadow schreef:Daarom zei ik al, hoornkast...jvenema schreef:Hij had er toch een dozijn, gewoon twee in een kastje (impulse gecorrigeerd) en hij heeft weer 4 ohm
viewtopic.php?f=29&t=10017
Ok, 6 van die hoornbakbeesten dan.....Shadow schreef:Staan er gewoon 2 in die kast op de foto?
Het is dat ik er inmiddels ook een bestemming voor heb.pappaleo schreef:Het is jammer dat ik die Tangbandjes net heb weggedaan. Kwestie van werken met planning![]()
![]()
Mocht je nog willen: viewtopic.php?f=21&t=28575pappaleo schreef:Het zij je gegund
Kastje voor de Wavecor sub in de maak: In de bracing komen nog gaten. Het kastje zit alleen nog maar geschroefd. Een van de tweeters is inderdaad defect. Ik heb naast de Wavecor woofer nog 2 Omnes AMT50 besteld. Die zijn ook nog klein, maar komen wel een octaafje lager, hetgeen de aansluiting op de Fountek vergemakkelijkt.pappaleo schreef:Als ik een klein kastje wil, dan presteert een Wavecor SW168WA01 uitstekend in 16 liter@35Hz.
Een keer prrrrt en ze zijn zwart. Het is geen oppervlak.ds23man schreef:Spuitketeltje lenen?
Grotendeels. Er ziet hier en daar ook een stukje populier tussen. Had ik nog wat restjes van liggen.ray5150 schreef:Ziet er lekker strak en stevig uit.
Berken multiplex ?
Zou het toch eens proberen. Juist bij kleine kasten verlaagt het behoorlijk de Qt van de kast. Het doet weinig met Fb, dat klopt wel. Ca. 10 - 15 gr./l Baileys/Baf geeft een rustiger en "schonere" bas in een 12L CB, bij deze kast ging de Qb van 0,84 naar 0,66! Verschil was echt wel duidelijk hoorbaar. Meer demping deed weinig nog, behalve dat het rendement enkele dB ging zakken. Maar misschien dat het bij een BR minder doet?pappaleo schreef:Het ding zal waarschijnlijk geen toon voortbrengen die hoger is dan 200Hz. Daaronder doet dempingsmateriaal hoegenaamd niks.
Dus ik denk dat het niet nodig is.