Pioneer HPM-100 opknappen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Maakt niet uit Hi-Fi or Mi-Fi als het maar klinkt zoals jij het wilt O:)
Kan er ook een loudness bij :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool... :lol:
:proost: trots middenin het audio rack
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
ray5150 schreef:
In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool... :lol:
:proost: trots middenin het audio rack
Beetje van dit werk, zeg maar :
98b1ffc192a1cc03856fa885759d101d.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

Hé, dat is bij jou thuis, Ray :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Nee.... [-X
De foto komt hiervandaan :
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... os.669382/

en dan nog, gezien de prijzen die tegenwoordig worden betaald voor 40 jaar oude apparatuur valt het met de kwaliteit en levensduur best wel mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Nee.... [-X
De foto komt hiervandaan :
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... os.669382/

en dan nog, gezien de prijzen die tegenwoordig worden betaald voor 40 jaar oude apparatuur valt het met de kwaliteit en levensduur best wel mee.
Zo'n soort cassettedeck als daar onderin heb ik ook nog gehad. Dit was het topmodel, typenummer ct-f1250. Ik had de ct-f950 als ik me niet al te zeer vergis (het is alweer even geleden).

Edit: Dit is toch de 950, zo te zien.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ds23man »

Je had toch een Revox B710?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

Daarna, ja
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

Ik ga alweer wat jaartjes mee. :mrgreen:
Ik had voor die Pioneer een Technics met een doorzichtig schuifdeurtje waarachter je de cassette op een schuin vlak naar binnen schoof.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Dat moet een broertje van deze zijn geweest :
http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Dat moet een broertje van deze zijn geweest :
http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html
Nee, was een redelijk eenvoudig ding. RS630us lijkt er op, maar ik weet niet zeker of dat hem was.
Rechts van het cassettevak zaten de vu meters en dat deurtje schoof je naar rechts voor de vu meters langs.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 24 apr 2020, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Ik had een Akai 300€ denk ik En een CD van Phil Collins 1983 denk ik en de Cresendo met HiLo Boxen 3weg systeem
Wat viel me toen de CD tegen Ik had zoveel gehoord over de geweldige kwaliteit
Ik vond het niks beter als m’n oude lenco platenspeler :(
Kon het CDtje niet testen op de lenco :lol:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door VintageHarry »

Bert61 schreef:
Kon het CDtje niet testen op de lenco :lol:
:lol: En hoe lang is die CD ongebruikt blijven liggen? :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

De grillen ook ver klaar. Oogt wel een stuk saaier zo :lol: dus ze blijven er af als het aan mij ligt.
20200425_140353.jpg
Alleen nog bedenken hoe ik de logo's netjes monteer :think:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

VintageHarry schreef:
Bert61 schreef:
Kon het CDtje niet testen op de lenco :lol:
:lol: En hoe lang is die CD ongebruikt blijven liggen? :lol:
Jaaaaaren Vorigjaar heb ik een cd speler gekocht hier op forum :goeie: :goeie:
De Akai is misschien al 20 30 jaar weg En nooit een andere gekocht
M’n echtgenote wil ook af van de cresendo Die heb ik weg gegeven
En werd nadien ook niet meer gebruikt en verkocht. Kreeg hem niet terug
De Media speler Humax met ook nog meer dingen met dvd en nogzo iets
Ik stop hier maar het wordt een lang verhaal :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
als deze set klaar is ga ik de HPM100 en de Kef Q11 met elkaar vergelijken, de set die het beste klinkt blijft :wink:
Dus de Q11 gaat weg ?
Er zit weinig verschil in tussen de 7 en de 11 fysiek 10 cm of zie ik wat over het hoofd Bas ?
Dacht dat de speakers het zelfde waren en alleen het laag iets lager is van de 11
Ik zit te denken om ze eventueel te ne kopen :-k
Vertel eens Bas wat zie ik over het hoofd
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Specification: Q7
System type: Three-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 950 x 260 x 350mm (37.4 x 10.2 x 13.7 inches)
Weight: 17kg (37.4 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-175W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 113dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3362
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2383 (SP2432 USA)

specification: Q11
System type: Four-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 1050 x 258 x 366mm (41.3 x 10.1 x 14.4 inches)
Weight: 18.3kg (40.2 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-200W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 114dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3428
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 lower midrange unit (SP1501), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2449

het voornaamste verschil is dat ze 4 weg zijn, en iets groter.
het is nog niet zeker of de Q11 weg gaan hoor. Zouden ze ook niet te groot zijn voor in jouw kamer?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
het is nog niet zeker of de Q11 weg gaan hoor. Zouden ze ook niet te groot zijn voor in jouw kamer?
Dat weet ik eigenlijk niet :-k
Ze zijn 100 mm hoger Dat past wel O:) en vwb de diepte , zijn 15mm dieper.
Dat maakt ook niks uit en de bandbreedte is ook gelijk
Eigenlijk maakt het geen fluit uit , en In de Yamaha WXC50 staat alles staat op direct.
Ik klaag niet over de luidheid van de Bas
Eerder zou ik details in de Bas Meer het zelfde willen als met de Kef104 ab2
Ik heb het idee gekregen dat die Bas reflectie met 2 baspoorten de oorzaak is tov de 104 zonder poort :?:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Iemand tips om de logo's op de grillen vast te maken? Seconden lijm? Kleine spijker?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door FR_Aad »

Klittenband?
Magneetjes?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

FR_Aad schreef:
Klittenband?
Magneetjes?
Klittenband is te dik denk ik.
Magneetjes op een houten frame werken niet lekker denk ik. Of ik moet er nog magneetjes op lijmen nu het boek er al op zit :think:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door FR_Aad »

Ondiep gaatje boren en een magneetje er in lijmen zodat hij vlak ligt
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Alleen gaat boren niet meer want de doeken zitten er al op :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Alleen gaat boren niet meer want de doeken zitten er al op :mrgreen:
Boor je toch langs de achterkant met een verlengde boor :rofl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Bert61 schreef:
hardbats schreef:
Alleen gaat boren niet meer want de doeken zitten er al op :mrgreen:
Boor je toch langs de achterkant met een verlengde boor :rofl:
Heb je de lolbroek aan Bert? :lol:
Plaats reactie