Kan er ook een loudness bij
Pioneer HPM-100 opknappen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Maakt niet uit Hi-Fi or Mi-Fi als het maar klinkt zoals jij het wilt
Kan er ook een loudness bij
Kan er ook een loudness bij
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
ray5150 schreef:In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool...![]()
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Beetje van dit werk, zeg maar :Henkjan schreef:ray5150 schreef:In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool...![]()
trots middenin het audio rack
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Nee....
De foto komt hiervandaan :
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... os.669382/
en dan nog, gezien de prijzen die tegenwoordig worden betaald voor 40 jaar oude apparatuur valt het met de kwaliteit en levensduur best wel mee.
De foto komt hiervandaan :
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... os.669382/
en dan nog, gezien de prijzen die tegenwoordig worden betaald voor 40 jaar oude apparatuur valt het met de kwaliteit en levensduur best wel mee.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Zo'n soort cassettedeck als daar onderin heb ik ook nog gehad. Dit was het topmodel, typenummer ct-f1250. Ik had de ct-f950 als ik me niet al te zeer vergis (het is alweer even geleden).ray5150 schreef:Nee....![]()
De foto komt hiervandaan :
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... os.669382/
en dan nog, gezien de prijzen die tegenwoordig worden betaald voor 40 jaar oude apparatuur valt het met de kwaliteit en levensduur best wel mee.
Edit: Dit is toch de 950, zo te zien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik ga alweer wat jaartjes mee. 
Ik had voor die Pioneer een Technics met een doorzichtig schuifdeurtje waarachter je de cassette op een schuin vlak naar binnen schoof.
Ik had voor die Pioneer een Technics met een doorzichtig schuifdeurtje waarachter je de cassette op een schuin vlak naar binnen schoof.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Dat moet een broertje van deze zijn geweest :
http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html
http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Nee, was een redelijk eenvoudig ding. RS630us lijkt er op, maar ik weet niet zeker of dat hem was.ray5150 schreef:Dat moet een broertje van deze zijn geweest :
http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html
Rechts van het cassettevak zaten de vu meters en dat deurtje schoof je naar rechts voor de vu meters langs.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 24 apr 2020, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ik had een Akai 300€ denk ik En een CD van Phil Collins 1983 denk ik en de Cresendo met HiLo Boxen 3weg systeem
Wat viel me toen de CD tegen Ik had zoveel gehoord over de geweldige kwaliteit
Ik vond het niks beter als m’n oude lenco platenspeler
Kon het CDtje niet testen op de lenco
Wat viel me toen de CD tegen Ik had zoveel gehoord over de geweldige kwaliteit
Ik vond het niks beter als m’n oude lenco platenspeler
Kon het CDtje niet testen op de lenco
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Bert61 schreef:Kon het CDtje niet testen op de lenco
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
De grillen ook ver klaar. Oogt wel een stuk saaier zo
dus ze blijven er af als het aan mij ligt.
Alleen nog bedenken hoe ik de logo's netjes monteer
Alleen nog bedenken hoe ik de logo's netjes monteer
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Jaaaaaren Vorigjaar heb ik een cd speler gekocht hier op forumVintageHarry schreef:Bert61 schreef:Kon het CDtje niet testen op de lencoEn hoe lang is die CD ongebruikt blijven liggen?
De Akai is misschien al 20 30 jaar weg En nooit een andere gekocht
M’n echtgenote wil ook af van de cresendo Die heb ik weg gegeven
En werd nadien ook niet meer gebruikt en verkocht. Kreeg hem niet terug
De Media speler Humax met ook nog meer dingen met dvd en nogzo iets
Ik stop hier maar het wordt een lang verhaal
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Dus de Q11 gaat weg ?hardbats schreef:als deze set klaar is ga ik de HPM100 en de Kef Q11 met elkaar vergelijken, de set die het beste klinkt blijft
Er zit weinig verschil in tussen de 7 en de 11 fysiek 10 cm of zie ik wat over het hoofd Bas ?
Dacht dat de speakers het zelfde waren en alleen het laag iets lager is van de 11
Ik zit te denken om ze eventueel te ne kopen
Vertel eens Bas wat zie ik over het hoofd
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Specification: Q7
System type: Three-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 950 x 260 x 350mm (37.4 x 10.2 x 13.7 inches)
Weight: 17kg (37.4 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-175W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 113dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3362
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2383 (SP2432 USA)
specification: Q11
System type: Four-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 1050 x 258 x 366mm (41.3 x 10.1 x 14.4 inches)
Weight: 18.3kg (40.2 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-200W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 114dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3428
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 lower midrange unit (SP1501), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2449
het voornaamste verschil is dat ze 4 weg zijn, en iets groter.
het is nog niet zeker of de Q11 weg gaan hoor. Zouden ze ook niet te groot zijn voor in jouw kamer?
System type: Three-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 950 x 260 x 350mm (37.4 x 10.2 x 13.7 inches)
Weight: 17kg (37.4 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-175W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 113dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3362
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2383 (SP2432 USA)
specification: Q11
System type: Four-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 1050 x 258 x 366mm (41.3 x 10.1 x 14.4 inches)
Weight: 18.3kg (40.2 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms
Amplifier Requirements: 15-200W
Frequency response: 35Hz to 27kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 114dB
Finish: Black Ash, Maple or Dark Apple
System: SP3428
Drive units: B169 Bass unit (SP1425), B160 lower midrange unit (SP1501), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 HF unit (SP1487)]
Crossover network: SP2449
het voornaamste verschil is dat ze 4 weg zijn, en iets groter.
het is nog niet zeker of de Q11 weg gaan hoor. Zouden ze ook niet te groot zijn voor in jouw kamer?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Dat weet ik eigenlijk niethardbats schreef:het is nog niet zeker of de Q11 weg gaan hoor. Zouden ze ook niet te groot zijn voor in jouw kamer?
Ze zijn 100 mm hoger Dat past wel
Dat maakt ook niks uit en de bandbreedte is ook gelijk
Eigenlijk maakt het geen fluit uit , en In de Yamaha WXC50 staat alles staat op direct.
Ik klaag niet over de luidheid van de Bas
Eerder zou ik details in de Bas Meer het zelfde willen als met de Kef104 ab2
Ik heb het idee gekregen dat die Bas reflectie met 2 baspoorten de oorzaak is tov de 104 zonder poort
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Iemand tips om de logo's op de grillen vast te maken? Seconden lijm? Kleine spijker?
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Klittenband is te dik denk ik.FR_Aad schreef:Klittenband?
Magneetjes?
Magneetjes op een houten frame werken niet lekker denk ik. Of ik moet er nog magneetjes op lijmen nu het boek er al op zit
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Ondiep gaatje boren en een magneetje er in lijmen zodat hij vlak ligt
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Boor je toch langs de achterkant met een verlengde boorhardbats schreef:Alleen gaat boren niet meer want de doeken zitten er al op
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Heb je de lolbroek aan Bert?Bert61 schreef:Boor je toch langs de achterkant met een verlengde boorhardbats schreef:Alleen gaat boren niet meer want de doeken zitten er al op
