Voeding Linn Basic

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Door een piek in de netspanning van mijn woning is de voeding van mijn Linn Basic uitgebrand. Het blijkt onmogelijk om deze voeding te vinden en dus rest voor mij het repareren of opnieuw opbouwen van de print. Ik ben prima in staat om printplaatjes te solderen, maar ik heb verder geen verstand van componenten. Herkent iemand het uitgebrande component en/of heeft iemand nog een tip voor me?

Groetjes, Frank
Bijlagen
IMG_2768.jpg
IMG_4305.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Henkjan »

Welkom Frank!

dat zou zomaar een varistor kunnen zijn, die daar juist zat om uit te fikken bij een spanningspiek, om zo de rest van je voeding te beschermen. Jammer dat t type nr niet meer helemaal leesbaar is (waar is CSI-audio als je ze nodig hebt)
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Hallo Henkjan,

Bedankt voor je reactie. Nu maar hopen dat hij zijn werk gedaan heeft en dat iemand de code herkent.

Groet, Frank
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Barry2001 »

Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Voeding Linn Basik

Bericht door Marp »

Mogelijk komt deze in de buurt van het oorspronkelijke component, wat waarschijnlijk dateert uit de 220V-periode. Nu lijkt 250V of 275V me geschikter, maar daar kan Barry of een ander je wellicht beter in adviseren.
Philips 2322 594 series<br />MPN: 594-PH<br />Model: 2322 594 2316<br />MAX CONTINUOUS VOLTAGE RMS: 	230 V
Philips 2322 594 series
MPN: 594-PH
Model: 2322 594 2316
MAX CONTINUOUS VOLTAGE RMS: 230 V
Ps: zoeken op "Linn Basik" i.p.v. "Basic" geeft misschien meer zoekresultaten terug.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door ray5150 »

Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Barry2001 »

Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt, deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Hoi Barry,

Hij staat parallel (zie foto)

Groet, Frank
Barry2001 schreef:
Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
Bijlagen
IMG_0112 kopie.jpg
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Vooralsnog wel :D Lang verhaal, maar ik woon op een varend woonschip en dat krijg je als je overschakelt van walspanning op je generator als je de walspanning aangesloten laat :shock:
ray5150 schreef:
Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Super aanbod, denk je dat het niet uitmaakt dat hij voor 360V is?
Barry2001 schreef:
Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt, deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Barry2001 »

Nee hoor, moet wel goed gaan. Hoe werkt dat eigenlijk, varende, gebruik je een postadres oid? Stuur me maar een PB waar ‘ie heen kan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Shadow »

Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
FrankN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door FrankN1971 »

Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!

Groet, Frank
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Shadow »

FrankN1971 schreef:
Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!

Groet, Frank
Mooi om te horen!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Barry2001 »

Goed dat te horen Frank :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door ray5150 »

Leuk om te horen dat het opgelost is. :goedzo: :proost:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
Knap werk, hij heeft de rook er weer in gekregen :D
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door hannesie »

Nadat ik gestopt ben met roken is bij mij de COPD/astma weer opgekomen, had er als kind al last van.
Misschien maar weer beginnen met roken, zou dat het oplossen? :lol: :^o :mrgreen: :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Ah!buis »

hannesie schreef:
Nadat ik gestopt ben met roken is bij mij de COPD/astma weer opgekomen, had er als kind al last van.
Misschien maar weer beginnen met roken, zou dat het oplossen? :lol: :^o :mrgreen: :think:
Voel je je weer jong, is ook wat waard :sure: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door Jan Geert »

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door dre »

:goedzo: :lol:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door John P »

Die zet je gewoon even op de biljarttafel.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Linn Basic

Bericht door ray5150 »

Jan Geert schreef:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
John P schreef:
Die zet je gewoon even op de biljarttafel.
Mja, ik wilde zeggen, laten drijven in een bak water, is altijd zelf-nivellerend.
De suggestie van John is wel wat chiquer.
Plaats reactie