Voeding Linn Basic
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Voeding Linn Basic
Door een piek in de netspanning van mijn woning is de voeding van mijn Linn Basic uitgebrand. Het blijkt onmogelijk om deze voeding te vinden en dus rest voor mij het repareren of opnieuw opbouwen van de print. Ik ben prima in staat om printplaatjes te solderen, maar ik heb verder geen verstand van componenten. Herkent iemand het uitgebrande component en/of heeft iemand nog een tip voor me?
Groetjes, Frank
Groetjes, Frank
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Voeding Linn Basic
Welkom Frank!
dat zou zomaar een varistor kunnen zijn, die daar juist zat om uit te fikken bij een spanningspiek, om zo de rest van je voeding te beschermen. Jammer dat t type nr niet meer helemaal leesbaar is (waar is CSI-audio als je ze nodig hebt)
dat zou zomaar een varistor kunnen zijn, die daar juist zat om uit te fikken bij een spanningspiek, om zo de rest van je voeding te beschermen. Jammer dat t type nr niet meer helemaal leesbaar is (waar is CSI-audio als je ze nodig hebt)
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Re: Voeding Linn Basic
Hallo Henkjan,
Bedankt voor je reactie. Nu maar hopen dat hij zijn werk gedaan heeft en dat iemand de code herkent.
Groet, Frank
Bedankt voor je reactie. Nu maar hopen dat hij zijn werk gedaan heeft en dat iemand de code herkent.
Groet, Frank
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Voeding Linn Basic
Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Voeding Linn Basik
Mogelijk komt deze in de buurt van het oorspronkelijke component, wat waarschijnlijk dateert uit de 220V-periode. Nu lijkt 250V of 275V me geschikter, maar daar kan Barry of een ander je wellicht beter in adviseren.
Ps: zoeken op "Linn Basik" i.p.v. "Basic" geeft misschien meer zoekresultaten terug.
Ps: zoeken op "Linn Basik" i.p.v. "Basic" geeft misschien meer zoekresultaten terug.
Re: Voeding Linn Basic
Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Voeding Linn Basic
Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt, deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Re: Voeding Linn Basic
Hoi Barry,
Hij staat parallel (zie foto)
Groet, Frank
Hij staat parallel (zie foto)
Groet, Frank
Barry2001 schreef:Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Re: Voeding Linn Basic
Vooralsnog wel
Lang verhaal, maar ik woon op een varend woonschip en dat krijg je als je overschakelt van walspanning op je generator als je de walspanning aangesloten laat
ray5150 schreef:Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Re: Voeding Linn Basic
Super aanbod, denk je dat het niet uitmaakt dat hij voor 360V is?
Barry2001 schreef:Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt, deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Voeding Linn Basic
Nee hoor, moet wel goed gaan. Hoe werkt dat eigenlijk, varende, gebruik je een postadres oid? Stuur me maar een PB waar ‘ie heen kan.
Re: Voeding Linn Basic
Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
-
FrankN1971
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 16:37
Re: Voeding Linn Basic
Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!
Groet, Frank
Groet, Frank
Re: Voeding Linn Basic
Mooi om te horen!FrankN1971 schreef:Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!
Groet, Frank
Re: Voeding Linn Basic
Knap werk, hij heeft de rook er weer in gekregenShadow schreef:Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
Anne
Re: Voeding Linn Basic
Nadat ik gestopt ben met roken is bij mij de COPD/astma weer opgekomen, had er als kind al last van.
Misschien maar weer beginnen met roken, zou dat het oplossen?

Misschien maar weer beginnen met roken, zou dat het oplossen?
Re: Voeding Linn Basic
Voel je je weer jong, is ook wat waardhannesie schreef:Nadat ik gestopt ben met roken is bij mij de COPD/astma weer opgekomen, had er als kind al last van.
Misschien maar weer beginnen met roken, zou dat het oplossen?![]()
![]()
![]()
Anne
Re: Voeding Linn Basic
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
Re: Voeding Linn Basic
Jan Geert schreef:Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
Mja, ik wilde zeggen, laten drijven in een bak water, is altijd zelf-nivellerend.John P schreef:Die zet je gewoon even op de biljarttafel.
De suggestie van John is wel wat chiquer.
