Pioneer HPM-100 opknappen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
Mooi gedaan die steunen, past er wel bij!
+1 :goedzo:
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Chocomel »

Ziet er mooi uit!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door satefan »

Gaaf hoor!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hannesie »

Helemaal compleet weer in de sfeer zoals het hoort. :kwijl:

Ik zou zelf nog wel even kijken of een stukje rubber/demping aan de onderkant van het frame waar het de grond raakt nog wat doet, zou zo maar eens kunnen dat het geluid net weer iets fraaier los komt van de kast.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Thanks allen!

Ja Hans, ik komen nog dopjes onder en vilt tussen het frame en de speakers tegen beschadigingen.
Het lassen is klaar, heb ze net gespoten. Dus even laten drogen, daarna vullen met zand en dopjes/vilt er op.

Ook bij de bouwmarkt een nietmachine gekocht om het doek te bespannen. Het einde komt in zicht.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

In de verf
20200423_101021.jpg
20200423_134030.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Ik heb heel dit topic gemist
Zo in m’n eigen spullen verdiept
Maar ziet er heel mooi uit Bas
Ga je die Kef Q9 weg doen ?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

als deze set klaar is ga ik de HPM100 en de Kef Q11 met elkaar vergelijken, de set die het beste klinkt blijft :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Goed Plan Bas
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

alsnog weer veel geleerd, gedaan en plezier gehad met deze set. dus of ze nou blijven of niet, het is toch weer een beleving!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hannesie »

hardbats schreef:
In de verf

20200423_101021.jpg

20200423_134030.jpg
Toch wel makkelijk, zo'n elektrische pritt-stift, dan kan toch wel makkelijk wat doen, zeker als je zo een ruimte hebt om te werken.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Zeker, ik ben ook heel blij dat ik bij mijn ouders een grote schuur ter beschikking heb met het nodige gereedschap
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Zeker, ik ben ook heel blij dat ik bij mijn ouders een grote schuur ter beschikking heb met het nodige gereedschap
Dat zal je wel missen bij je zelf om savonds wat te klussen :D
Veel jongens van de kpj bouwen ook bij een ander in de schuur een en ander al dan niet voor de carnaval
Ik heb een poosje in een ongebruikt stuk van een auto garage mogen klussen , er komt daar nog steeds glas pareltjes uit De koker balk konstructie,s Hogedrukreiniger , over al komt het uit
ik heb daar een setje alum velgen gestraald 20 jaar terug :rofl:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Beide stands gevuld met vers gebakken zand, anders wilt het er niet in (goh hoe zou ik dat nou toch weten :roll: )
Het voegt wel aardig wat gewicht toe en maak het metaal een stuk doder gelukkig.
En het staat goed zo 8)
20200423_194253.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door pappaleo »

Ik vind het mooi gedaan :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje. :lol:
(niet perse dit type, dat is een slag te groot voor mij.)
Heel veel keuze is er, maar de kunst is natuurlijk om het kaf van het koren ter scheiden.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door Shadow »

Ga je alleen wonen Ray? :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

ray5150 schreef:
De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje. :lol:
(niet perse dit type, dat is een slag te groot voor mij.)
Heel veel keuze is er, maar de kunst is natuurlijk om het kaf van het koren ter scheiden.
zoals dit?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
ray5150 schreef:
De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje. :lol:
(niet perse dit type, dat is een slag te groot voor mij.)
Heel veel keuze is er, maar de kunst is natuurlijk om het kaf van het koren ter scheiden.
zoals dit?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
Na de Corona moet ik maar eens komen luisteren naar deze Power House Monitors :goeie:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Ik moet zeggen dat de bass, die over het algemeen wel geprezen wordt bij deze speakers, me toch wat tegen valt. Voor een beetje laag moet ik de bass op de versterker toch een kwart omhoog draaien.

Al oogt het wel lekker
20200424_094535.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hannesie »

Dat zou ook een effect kunnen zijn van de versterker, buizenbakken hebben daar wel eens last van.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

Shadow schreef:
Ga je alleen wonen Ray? :lol:
Neuh, dat was vooralsnog niet echt de bedoeling...
Bijvoorbeeld, maar dan minus de erin geknutselde Realistic mids... :?
hannesie schreef:
Dat zou ook een effect kunnen zijn van de versterker, buizenbakken hebben daar wel eens last van.
Zou kunnen, misschien eens kijken of hij ergens een transistorbak of UCD ergens kan lenen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door OpaBert »

Je kan wel een andere buizenbak hier meenemen die met de EL12 ?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door hardbats »

Ik heb ze nu recht gezegd ipv toe in. En daarna wat met de eq van Volumio gespeeld, het is al een stuk verbeterd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pioneer HPM-100 opknappen

Bericht door ray5150 »

In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool... :lol:
Plaats reactie