+1Barry2001 schreef:Mooi gedaan die steunen, past er wel bij!
Pioneer HPM-100 opknappen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pioneer HPM-100 opknappen
Helemaal compleet weer in de sfeer zoals het hoort.
Ik zou zelf nog wel even kijken of een stukje rubber/demping aan de onderkant van het frame waar het de grond raakt nog wat doet, zou zo maar eens kunnen dat het geluid net weer iets fraaier los komt van de kast.
Ik zou zelf nog wel even kijken of een stukje rubber/demping aan de onderkant van het frame waar het de grond raakt nog wat doet, zou zo maar eens kunnen dat het geluid net weer iets fraaier los komt van de kast.
Thanks allen!
Ja Hans, ik komen nog dopjes onder en vilt tussen het frame en de speakers tegen beschadigingen.
Het lassen is klaar, heb ze net gespoten. Dus even laten drogen, daarna vullen met zand en dopjes/vilt er op.
Ook bij de bouwmarkt een nietmachine gekocht om het doek te bespannen. Het einde komt in zicht.
Ja Hans, ik komen nog dopjes onder en vilt tussen het frame en de speakers tegen beschadigingen.
Het lassen is klaar, heb ze net gespoten. Dus even laten drogen, daarna vullen met zand en dopjes/vilt er op.
Ook bij de bouwmarkt een nietmachine gekocht om het doek te bespannen. Het einde komt in zicht.
Ik heb heel dit topic gemist
Zo in m’n eigen spullen verdiept
Maar ziet er heel mooi uit Bas
Ga je die Kef Q9 weg doen ?
Zo in m’n eigen spullen verdiept
Maar ziet er heel mooi uit Bas
Ga je die Kef Q9 weg doen ?
als deze set klaar is ga ik de HPM100 en de Kef Q11 met elkaar vergelijken, de set die het beste klinkt blijft 
alsnog weer veel geleerd, gedaan en plezier gehad met deze set. dus of ze nou blijven of niet, het is toch weer een beleving!
Toch wel makkelijk, zo'n elektrische pritt-stift, dan kan toch wel makkelijk wat doen, zeker als je zo een ruimte hebt om te werken.hardbats schreef:In de verf
20200423_101021.jpg
20200423_134030.jpg
Zeker, ik ben ook heel blij dat ik bij mijn ouders een grote schuur ter beschikking heb met het nodige gereedschap
Dat zal je wel missen bij je zelf om savonds wat te klussenhardbats schreef:Zeker, ik ben ook heel blij dat ik bij mijn ouders een grote schuur ter beschikking heb met het nodige gereedschap
Veel jongens van de kpj bouwen ook bij een ander in de schuur een en ander al dan niet voor de carnaval
Ik heb een poosje in een ongebruikt stuk van een auto garage mogen klussen , er komt daar nog steeds glas pareltjes uit De koker balk konstructie,s Hogedrukreiniger , over al komt het uit
ik heb daar een setje alum velgen gestraald 20 jaar terug
Beide stands gevuld met vers gebakken zand, anders wilt het er niet in (goh hoe zou ik dat nou toch weten
)
Het voegt wel aardig wat gewicht toe en maak het metaal een stuk doder gelukkig.
En het staat goed zo
Het voegt wel aardig wat gewicht toe en maak het metaal een stuk doder gelukkig.
En het staat goed zo
De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje.
(niet perse dit type, dat is een slag te groot voor mij.)
Heel veel keuze is er, maar de kunst is natuurlijk om het kaf van het koren ter scheiden.
Heel veel keuze is er, maar de kunst is natuurlijk om het kaf van het koren ter scheiden.
zoals dit?ray5150 schreef:De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje.![]()
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
Na de Corona moet ik maar eens komen luisteren naar deze Power House Monitorshardbats schreef:zoals dit?ray5150 schreef:De pest is dat ik nu ook al op MP zit te zoeken voor een stel van die Jappenbakken voor een leuk prijsje.![]()
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
Ik moet zeggen dat de bass, die over het algemeen wel geprezen wordt bij deze speakers, me toch wat tegen valt. Voor een beetje laag moet ik de bass op de versterker toch een kwart omhoog draaien.
Al oogt het wel lekker
Al oogt het wel lekker
Dat zou ook een effect kunnen zijn van de versterker, buizenbakken hebben daar wel eens last van.
Neuh, dat was vooralsnog niet echt de bedoeling...Shadow schreef:Ga je alleen wonen Ray?
Bijvoorbeeld, maar dan minus de erin geknutselde Realistic mids...hardbats schreef:
Zou kunnen, misschien eens kijken of hij ergens een transistorbak of UCD ergens kan lenen.hannesie schreef:Dat zou ook een effect kunnen zijn van de versterker, buizenbakken hebben daar wel eens last van.
Je kan wel een andere buizenbak hier meenemen die met de EL12 ?
Ik heb ze nu recht gezegd ipv toe in. En daarna wat met de eq van Volumio gespeeld, het is al een stuk verbeterd.
In de tijd dat deze luidsprekers gemaakt werd was de equalizer bijna een statussymbool...