Rood of blauw?Shadow schreef:1AT is prima lijkt me?
pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Zou je niet beter zekeringen nemen die je er niet in soldeert? Zo'n gedoe als er een doorsmelt.
Je moet niet naar de piekstroom kijken maar naar de effektieve stroom (RMS).Dat is de maat voor opwarmen in de (zekering)draad.Neem je bijv. twee keer de stroom na 1 seconde en een trage.
Anne
Je moet niet naar de piekstroom kijken maar naar de effektieve stroom (RMS).Dat is de maat voor opwarmen in de (zekering)draad.Neem je bijv. twee keer de stroom na 1 seconde en een trage.
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Ja, ik was idd van.plan houders voor deze zekeringen te monteren. Les geleerd van de dac voeding.
In die datasheet staat een grafiek met tijd vs stroom, en dan de wisselstroom omrekenen naar RMS dus
In die datasheet staat een grafiek met tijd vs stroom, en dan de wisselstroom omrekenen naar RMS dus
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Ik zei dusAh!buis schreef:Zou je niet beter zekeringen nemen die je er niet in soldeert? Zo'n gedoe als er een doorsmelt.
Je moet niet naar de piekstroom kijken maar naar de effektieve stroom (RMS).Dat is de maat voor opwarmen in de (zekering)draad.Neem je bijv. twee keer de stroom na 1 seconde en een trage.
Anne
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijkenShadow schreef:Ik zei dus
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 19 apr 2020, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
tijdens commissioning zal ik 'm wel een paar keer achter elkaar aan&uit zetten en zien wat de zekering er van vind 
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Daarom zei ik dat ookAh!buis schreef:... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijkenShadow schreef:Ik zei dus.
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Da's waar ook, was vergeten dat HJ van plan is te overdrijvenShadow schreef:Daarom zei ik dat ookAh!buis schreef:... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijkenShadow schreef:Ik zei dus.
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Anne
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
30VA is toch niet overdreven.Ah!buis schreef:Da's waar ook, was vergeten dat HJ van plan is te overdrijvenShadow schreef:Daarom zei ik dat ookAh!buis schreef:... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijken.
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne![]()
Anne
viewtopic.php?f=7&t=20624&hilit=Pearl2& ... 0#p1728150
Daar gebruik ik er 3 van voor 1 Pearl2.
Als ik overigens even naar de handleiding van pass zelf kijk zie ik dat der zelfs een 50VA wordt aangeraden.
HJ is dus erg voorzichtig bezig.
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Amerikanen overdrijven altijdKappa7 schreef:30VA is toch niet overdreven.
viewtopic.php?f=7&t=20624&hilit=Pearl2& ... 0#p1728150
Daar gebruik ik er 3 van voor 1 Pearl2.![]()
Als ik overigens even naar de handleiding van pass zelf kijk zie ik dat der zelfs een 50VA wordt aangeraden.
HJ is dus erg voorzichtig bezig.
Verbruik twee stuks Pearl : 135mA bij 24V ofwel 3,24W.
Dan vind ik 16VA trafo al ruim voldoende.
En ja, als je met die Salas dingen begint dan heb je een trafo om de voeding te voeden
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
die trafo (Block FL30/24) staat nu vast, net een paar uur bezig geweest in KiCAD om er een symbool en een footprint van te maken. komt nu geen andere meer voor.
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Als je 't mij vraag, moet eigenlijk niet kunnendre schreef:Hier 3x 50VA R-core....![]()
потому что он может
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Wat bezigheids therapie, behoeft geen navolging
Zoek de verschillen (12)
Anne
Zoek de verschillen (12)
Anne
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Beetje tijd ? Om te overwegen, zet ik alles achter het netfilter of nietHenkjan schreef:wat valt er te winnen?
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
begin je nou al met hintsAh!buis schreef:Beetje tijd ? Om te overwegen, zet ik alles achter het netfilter of nietHenkjan schreef:wat valt er te winnen?![]()
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
Als je storingen van 't net buiten wil houden lijkt me dat het best die tegen te houden waar ze binnen komen.En niet eerst er nog wat aan te hangen die dan de storingen lustig binnen de kast kunnen rondstrooien.
Wel beetje spijkers op laag water zoeken, zal zo'n vaart niet lopen.Maar zo had ik weer wat te doen
Anne
Wel beetje spijkers op laag water zoeken, zal zo'n vaart niet lopen.Maar zo had ik weer wat te doen
Anne
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
- relais verplaatst
- 230V zekering kleiner
- 230Vaansluiting 12V trafo verplaatst
- zekering sec kant FL30 trafo heeft waarde gekregen
- andere zekering sec kant FL30 trafo heeft waarde gekregen
- 1 C minder
- 1 R minder
- nog een 1 C minder
- nog een 1 R minder
Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding
R en C minder is maar 1 , horen bij elkaar.Henkjan schreef:nog 3....
8. tekening relais verandert
9. optie A, A op z'n kop
10. PASS
11.Rev.1½
12. J2 omgekeerd
13. Kader ingekort A4-
Wordt er nog moe van als ik er aan terugdenk
Anne

