pass pearl 2 - de kast in met dat ding!

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
1AT is prima lijkt me?
Rood of blauw?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
zwart
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

deze zit in de HKDAC voeding
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Zou je niet beter zekeringen nemen die je er niet in soldeert? Zo'n gedoe als er een doorsmelt.
Je moet niet naar de piekstroom kijken maar naar de effektieve stroom (RMS).Dat is de maat voor opwarmen in de (zekering)draad.Neem je bijv. twee keer de stroom na 1 seconde en een trage.
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

Ja, ik was idd van.plan houders voor deze zekeringen te monteren. Les geleerd van de dac voeding.

In die datasheet staat een grafiek met tijd vs stroom, en dan de wisselstroom omrekenen naar RMS dus
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Shadow »

Ah!buis schreef:
Zou je niet beter zekeringen nemen die je er niet in soldeert? Zo'n gedoe als er een doorsmelt.
Je moet niet naar de piekstroom kijken maar naar de effektieve stroom (RMS).Dat is de maat voor opwarmen in de (zekering)draad.Neem je bijv. twee keer de stroom na 1 seconde en een trage.
Anne
Ik zei dus :relax:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Ik zei dus :relax:
... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijken O:) .
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 19 apr 2020, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

tijdens commissioning zal ik 'm wel een paar keer achter elkaar aan&uit zetten en zien wat de zekering er van vind :bakkie:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Shadow »

Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
Ik zei dus :relax:
... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijken O:) .
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Daarom zei ik dat ook :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
Ik zei dus :relax:
... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijken O:) .
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Daarom zei ik dat ook :think:
Da's waar ook, was vergeten dat HJ van plan is te overdrijven :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

:yeah:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8119
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Kappa7 »

Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
Ah!buis schreef:
... 1AT , lijkt me wat veel.De helft begint er meer op te lijken O:) .
Bedacht me nog dat het over verschillende trafos gaat.Ik ga uit van de 16VA maar er is ook al een 30VA voorbij gekomen, dan kan 1AT wel.
Anne
Daarom zei ik dat ook :think:
Da's waar ook, was vergeten dat HJ van plan is te overdrijven :lol:
Anne
30VA is toch niet overdreven.
viewtopic.php?f=7&t=20624&hilit=Pearl2& ... 0#p1728150
Daar gebruik ik er 3 van voor 1 Pearl2. :rock: :rock:

Als ik overigens even naar de handleiding van pass zelf kijk zie ik dat der zelfs een 50VA wordt aangeraden.
HJ is dus erg voorzichtig bezig.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Kappa7 schreef:
30VA is toch niet overdreven.
viewtopic.php?f=7&t=20624&hilit=Pearl2& ... 0#p1728150
Daar gebruik ik er 3 van voor 1 Pearl2. :rock: :rock:

Als ik overigens even naar de handleiding van pass zelf kijk zie ik dat der zelfs een 50VA wordt aangeraden.
HJ is dus erg voorzichtig bezig.
Amerikanen overdrijven altijd :lol:
Verbruik twee stuks Pearl : 135mA bij 24V ofwel 3,24W.
Dan vind ik 16VA trafo al ruim voldoende.
En ja, als je met die Salas dingen begint dan heb je een trafo om de voeding te voeden :(
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door dre »

Hier 3x 50VA R-core.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

die trafo (Block FL30/24) staat nu vast, net een paar uur bezig geweest in KiCAD om er een symbool en een footprint van te maken. komt nu geen andere meer voor.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

dre schreef:
Hier 3x 50VA R-core.... :mrgreen:
потому что он может
Als je 't mij vraag, moet eigenlijk niet kunnen :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

Voeding Pearl2 - optie A - met KaKu 2020-04-21.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Wat bezigheids therapie, behoeft geen navolging :sure:
Zoek de verschillen (12) :lol:
Anne
Bijlagen
VoedingPearl2-optieA-metKaKu.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

wat valt er te winnen?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
wat valt er te winnen?
Beetje tijd ? Om te overwegen, zet ik alles achter het netfilter of niet :-"
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

Ah!buis schreef:
Henkjan schreef:
wat valt er te winnen?
Beetje tijd ? Om te overwegen, zet ik alles achter het netfilter of niet :-"
begin je nou al met hints :lol: ik zag even niet in waarom de voeding voor de kaku achter t filter zou moeten. ik wilde een gewone drukknop toepassen, geen audiofiele :bakkie:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Als je storingen van 't net buiten wil houden lijkt me dat het best die tegen te houden waar ze binnen komen.En niet eerst er nog wat aan te hangen die dan de storingen lustig binnen de kast kunnen rondstrooien.
Wel beetje spijkers op laag water zoeken, zal zo'n vaart niet lopen.Maar zo had ik weer wat te doen :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Henkjan »

  1. relais verplaatst
  2. 230V zekering kleiner
  3. 230Vaansluiting 12V trafo verplaatst
  4. zekering sec kant FL30 trafo heeft waarde gekregen
  5. andere zekering sec kant FL30 trafo heeft waarde gekregen
  6. 1 C minder
  7. 1 R minder
  8. nog een 1 C minder
  9. nog een 1 R minder
nog 3....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: pass pearl 2 - de verbouwing begint met de voeding

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
nog 3....
R en C minder is maar 1 , horen bij elkaar.
8. tekening relais verandert
9. optie A, A op z'n kop
10. PASS
11.Rev.1½
12. J2 omgekeerd
13. Kader ingekort A4-
Wordt er nog moe van als ik er aan terugdenk :lol:
Anne
Plaats reactie